Gå til innhold

– Sony kuttet PlayStation 4-kameraet for presse ned konsollprisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lure? tror nok aldri de hadde samme tanke som microsofft, xboxone ver. 1.0 var jo krise, always online og masse annet tull. Playstation lanserte til og med konsollen sin før microsoft, så argumentene virker menigløse. Det å virke snille er ikke en måte å lure oss, men en måte å drive buisness. Selvfølgelig vil de gi det folk vil ha.

 

Microsoft har begynt å etterligne apple og påtvinge folk ny windows uten start knapp og påtvunget app for å bruke skype. I kjent apple stil. Nå med xboxen tror de at de kan gjøre va de vil. dårlig valg, det er derfor iphone også taper så mye i markedet fordi android er mye mer åpent, mer sikkert og lettere å bruke. PGA 3 knapper ikke en man må trible trykke for å gjøre ting... menigløst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Når jeg leser i kommentarfelte nedover får jeg ilt i magen av hvor lite folk kan .. Sony hadde nøyaktig Dei samme plnene som MS, dette gikk Sony selv ut med.. Eneste grunnen til at vi ikke viste noe før Ms sin presentasjon var fordi Sony holdt korta tett til bryste og sendte MS i ilden.. Kameraet vart fjernet rett før Sony gikk på scenen på E3 for å presse med prisen.. Ms vurderte Gddr5 men fant ut at det kunne skape problemer i framtiden.. Folk ver vel heller ikke at Ms har 1.75ghz.. Men kan ta 10% mer kraft fra kinect , som bil trykke den godt oppunder 2ghz.. Og at Ms har 204gig/bandwith men's ps4 har 176.. Of at Ms xbox har 14 egentlige Cus , mot ps dine 14, men fant ut at å øke hver enkelt Cus med 6.6% vil Vere bedre, og ms kan aktivere Dei 2 siste senere.. Nei det ver dere ikke . Fordi Norsk media ikke skriver en dritt Om det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo rimelig klart at Sony hadde tenkt å gjøre mye av det samme som MS ville gjøre med XBOne, men gikk tilbake på dette da de så hvor mye kritikk MS fikk. Perfekt måte for Sony til å lure kundene trill rundt til å tro at de var de "snille". Funket jo perfekt :-)

 

Så lenge de faktisk ikke gjør det, så ER de jo "snille"? Motivasjonene til et multinasjonalt selskap er jo åpenbare uansett, så det blir jo lissom resultatet som teller, ikke motivasjonene.

Lenke til kommentar

Når jeg leser i kommentarfelte nedover får jeg ilt i magen av hvor lite folk kan .. Sony hadde nøyaktig Dei samme plnene som MS, dette gikk Sony selv ut med.. Eneste grunnen til at vi ikke viste noe før Ms sin presentasjon var fordi Sony holdt korta tett til bryste og sendte MS i ilden.. Kameraet vart fjernet rett før Sony gikk på scenen på E3 for å presse med prisen.. Ms vurderte Gddr5 men fant ut at det kunne skape problemer i framtiden.. Folk ver vel heller ikke at Ms har 1.75ghz.. Men kan ta 10% mer kraft fra kinect , som bil trykke den godt oppunder 2ghz.. Og at Ms har 204gig/bandwith men's ps4 har 176.. Of at Ms xbox har 14 egentlige Cus , mot ps dine 14, men fant ut at å øke hver enkelt Cus med 6.6% vil Vere bedre, og ms kan aktivere Dei 2 siste senere.. Nei det ver dere ikke . Fordi Norsk media ikke skriver en dritt Om det..

-Ms vurderte Gddr5 men fant ut at det kunne skape problemer i framtiden.

 

Hvilke problemer? Gddr5 ble nok vurdert men funnet for dyrt, med tanke på hdmi inn, inkludert kinect kamera, dedikert lyd som driver prisen opp. Ms tar tap for hver xbox one solgt, akkurat som Sony taper penger på hver ps4 solgt.

 

- Folk ver vel heller ikke at Ms har 1.75ghz.. Men kan ta 10% mer kraft fra kinect , som bil trykke den godt oppunder 2ghz.. Og at Ms har 204gig/bandwith men's ps4 har 176.

 

Folk?

Snakker du om oss her inne på forumet? Joda de fleste her har fått med seg at Microsoft har sagt at specs dont matter, for så å annonsere at de har clocket gpu og cpu opp noen %.

Man kan ta 10% kraft fra kinect, som for clocket opp til nærmere 2. GHz? Her er du så på ville veier at det er ikke morsomt en gang. Kinect kameraet er ikke et magisk objekt som gir deg cpu kraft, det er et kamera som trenger cpu kraft. Faktisk så har Microsoft reservert 10% av gpu for å behandle data fra kinect. Xbox one har en teoretisk kraft på 1.31 terraflops, etter gpu/cpu oppklokkingen. 10% av dette er reservert os og kinect så 1.18 TFlops er tilgjengelig for spill. Den minnebåndbredden du refererer til gjelder kun når gpu henter data fra esrammen på 32 MB, dette hjelper jo men man skal ikke være spesielt oppegående for å forstå at det er bedre med 176GB/s på 8GB ram enn 64 GB/s på 8GB ram og 140GB/s på 32 MB esram. Esrammen hjelper nok litt for å utligne noe av forskjellen, men den gjør det også litt mer komplisert for utviklerene.

 

- Of at Ms xbox har 14 egentlige Cus , mot ps dine 14, men fant ut at å øke hver enkelt Cus med 6.6% vil Vere bedre, og ms kan aktivere Dei 2 siste senere..

Xbox one har 12 CU som er mulig å bruke, , den blir produsert med 14, men for å forbedre yields så brukes bare 12. Nei de to siste kan aldri aktiveres, da vil en haug med Xbox one's stoppe å fungere. Playstation 4 har 18, og de er Unified, altså de kan brukes til utelukkende gpu eller gpgpu ettersom det passer utviklerene.

 

Slik, da var det vel ikke mye blant det du skrev som var korrekt. Trenger du kilder så søker du på Google etter Xbox one gpu specs, playstation 4 gpu specs etc. Anandtech har flere gode artikler.

Lenke til kommentar

Det er jo rimelig klart at Sony hadde tenkt å gjøre mye av det samme som MS ville gjøre med XBOne, men gikk tilbake på dette da de så hvor mye kritikk MS fikk. Perfekt måte for Sony til å lure kundene trill rundt til å tro at de var de "snille". Funket jo perfekt :-)

 

Alt handler om taktikk og hvordan gjøre sitt fima til en gullgruve, det er slik en konkuranse fungerer med firmaer en dag i dag :)

Lenke til kommentar

 

Når jeg leser i kommentarfelte nedover får jeg ilt i magen av hvor lite folk kan .. Sony hadde nøyaktig Dei samme plnene som MS, dette gikk Sony selv ut med.. Eneste grunnen til at vi ikke viste noe før Ms sin presentasjon var fordi Sony holdt korta tett til bryste og sendte MS i ilden.. Kameraet vart fjernet rett før Sony gikk på scenen på E3 for å presse med prisen.. Ms vurderte Gddr5 men fant ut at det kunne skape problemer i framtiden.. Folk ver vel heller ikke at Ms har 1.75ghz.. Men kan ta 10% mer kraft fra kinect , som bil trykke den godt oppunder 2ghz.. Og at Ms har 204gig/bandwith men's ps4 har 176.. Of at Ms xbox har 14 egentlige Cus , mot ps dine 14, men fant ut at å øke hver enkelt Cus med 6.6% vil Vere bedre, og ms kan aktivere Dei 2 siste senere.. Nei det ver dere ikke . Fordi Norsk media ikke skriver en dritt Om det..

-Ms vurderte Gddr5 men fant ut at det kunne skape problemer i framtiden.

 

Hvilke problemer? Gddr5 ble nok vurdert men funnet for dyrt, med tanke på hdmi inn, inkludert kinect kamera, dedikert lyd som driver prisen opp. Ms tar tap for hver xbox one solgt, akkurat som Sony taper penger på hver ps4 solgt.

 

- Folk ver vel heller ikke at Ms har 1.75ghz.. Men kan ta 10% mer kraft fra kinect , som bil trykke den godt oppunder 2ghz.. Og at Ms har 204gig/bandwith men's ps4 har 176.

 

Folk?

Snakker du om oss her inne på forumet? Joda de fleste her har fått med seg at Microsoft har sagt at specs dont matter, for så å annonsere at de har clocket gpu og cpu opp noen %.

Man kan ta 10% kraft fra kinect, som for clocket opp til nærmere 2. GHz? Her er du så på ville veier at det er ikke morsomt en gang. Kinect kameraet er ikke et magisk objekt som gir deg cpu kraft, det er et kamera som trenger cpu kraft. Faktisk så har Microsoft reservert 10% av gpu for å behandle data fra kinect. Xbox one har en teoretisk kraft på 1.31 terraflops, etter gpu/cpu oppklokkingen. 10% av dette er reservert os og kinect så 1.18 TFlops er tilgjengelig for spill. Den minnebåndbredden du refererer til gjelder kun når gpu henter data fra esrammen på 32 MB, dette hjelper jo men man skal ikke være spesielt oppegående for å forstå at det er bedre med 176GB/s på 8GB ram enn 64 GB/s på 8GB ram og 140GB/s på 32 MB esram. Esrammen hjelper nok litt for å utligne noe av forskjellen, men den gjør det også litt mer komplisert for utviklerene.

 

- Of at Ms xbox har 14 egentlige Cus , mot ps dine 14, men fant ut at å øke hver enkelt Cus med 6.6% vil Vere bedre, og ms kan aktivere Dei 2 siste senere..

Xbox one har 12 CU som er mulig å bruke, , den blir produsert med 14, men for å forbedre yields så brukes bare 12. Nei de to siste kan aldri aktiveres, da vil en haug med Xbox one's stoppe å fungere. Playstation 4 har 18, og de er Unified, altså de kan brukes til utelukkende gpu eller gpgpu ettersom det passer utviklerene.

 

Slik, da var det vel ikke mye blant det du skrev som var korrekt. Trenger du kilder så søker du på Google etter Xbox one gpu specs, playstation 4 gpu specs etc. Anandtech har flere gode artikler.

ja, det er bare å skrive i vei.. Men du har ikke lest nok vist du tror på det du selv skriver mr/ms urgelol

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...