lordstuart Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg kjøpte nylig Toshiba Satellite P50-A-12N med grafikkort Intel® HD Graphics 4600. Har funnet ut at laptoppen ikke klarer å kjøre (skikkelig - alt blir treigt) spill som krever litt; Napoelon total war, Shogun 2 osv...PC'speksa finnes her http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitep50-12n/190832.3003/Ser at det er 0mb dedikert grafikkminne... noe som er ganske håpløst har jeg funnet ut nå. Spørsmålet er dermed om noen vet om det er mulig å dedikere grafikkminne gjennom bios? eller, om det er noe jeg kan gjøre?Takk på forhånd Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei Du kan ikke dedikere grafikkminne til det integrerte skjermkortet. Det du har er et integrert skjermkort fra prosessoren din. Du skal fint kunne spille enklere spill, men tungere spill må du nok se bortifra. Da trenger du en maskin med et dedikert skjermkort typisk geforce gt650M eller lignende for å gi et eksempel. Total war er jo et spill som faktisk krever litt pga antall enheter som er i bevegelse, så det er ikke så rart at dette ikke gå så bra Lenke til kommentar
lordstuart Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei Du kan ikke dedikere grafikkminne til det integrerte skjermkortet. Det du har er et integrert skjermkort fra prosessoren din. Du skal fint kunne spille enklere spill, men tungere spill må du nok se bortifra. Da trenger du en maskin med et dedikert skjermkort typisk geforce gt650M eller lignende for å gi et eksempel. Total war er jo et spill som faktisk krever litt pga antall enheter som er i bevegelse, så det er ikke så rart at dette ikke gå så bra Takk for svar. pff... burde ha undersøkt dette grundigere. trodde i7 prosessoren skulle takle dette Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 i7 eller ei, både i7 og i5 har samme integrerte skjermkortet så det er ikke prosessoren det står på. Skal du ha en gaming bærbar må du forvente å betale noe mer enn det du har betalt for din desverre. Hadde dette vært en stasjonær så ville dette ikke vært noe stort problem generelt sett. Lenke til kommentar
lordstuart Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 ja,dessverre er jeg innforstått med dette først nå. Så takk for at jeg får nå avsluttet søket mitt.Det snodige var at jeg hadde tidligere en 2 år gammel Dell 15R fra Elkjøp for kr.5500. Den kjørte shogun 2 ganske så bra altså, fullt spillbart. Laptoppen hadde en i5 prosessor - og ikke av den beste varianten heller, men den må tydeligvis hatt et brukbart grafikk kort. Jeg ser at det ikke ligger tilsvarende 15R modeller ute for salg lenger.Men, da har jeg lært noe nytt i dag også. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå