Gå til innhold

Reisen bestilt - innkalt tilrep - krav på refusjon?

E247

Anbefalte innlegg

Hei,

Er i en situasjon som helt sikkert andre har vært borti også, men finner ingen gode svar på det online.

Jeg hadde bestilt en 10dagers-tur med fly til NY, og får etter at reisen er bestilt innkallelse til øvelse som da skal gjennomføres i samme tidsromsom reisen er... har jeg da krav på noen form for refusjon av billetten som jeg da har betalt for?

NorwegianAirShuttle - m.avbestillingsforsikring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avbestillingsforsikringen dekker ikke inkalling til øvelse.

Det beste du kan få ut av situasjonen er å endre billetten (navn, dato/tid, destinasjon). Dette kan gjøres inntil 30 minutter før opprinnelig avgangstid mot et tillegg. Tillegget vil variere avhengig av endringstype (endring av langdistansebillett/ navneendring). Eventuell prisdifferanse mellom opprinnelig og ny billettpris kommer i tillegg.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Hei,

Er i en situasjon som helt sikkert andre har vært borti også, men finner ingen gode svar på det online.

Jeg hadde bestilt en 10dagers-tur med fly til NY, og får etter at reisen er bestilt innkallelse til øvelse som da skal gjennomføres i samme tidsromsom reisen er... har jeg da krav på noen form for refusjon av billetten som jeg da har betalt for?

NorwegianAirShuttle - m.avbestillingsforsikring

Ja, det har du - men ikke der du kanskje venter det.

Her kontakter du rulleførende enhet, forklarer at du får et utlegg som følge av tjenesten, at det blir ca kr X, at det skyldes forhold Y og du ønsker søknadsskjema for å søke dette refundert.

Du skal ha refundert hva du kan gjennom Norwegian først, men får du avslag der er restbeløpet noe Forsvaret refunderer gitt et par forhold:

a) Du har gjort hva du kan for å få annen refusjon

b) Du kan dokumentere at dette var bestilt før du både visste og hadde noen grunn til å vite ved bruk av vanlig fornuft at du sannsyligvis ville bli innkalt.

c) Du tar kontakt umiddelbart og varsler om forholdet (slik at rulleførende enhet får mulighet til å endre ordre om de ønsker det).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...