Gå til innhold

Kompaktkamera til ca 3000,- som kan gjøre film opptak


Anbefalte innlegg

Hei.
Er for tiden på utkikk etter et digital kompaktkamera (hvis ikke annen kameratype gir mere for pengene).
Det skal brukes til å ta bilder selvfølgelig, men også å filme med.
Med det bør kameraet klare å ta video av god kvalitet i minimum 720p.

Ha vendbar skjerm så jeg kan se hva som blir filmet når jeg selv står i forkant av kameraet.

Bør også være tilkoblingsmulighet for ekstern mikrofon da det skal filmes utendørs.
Være lite i fysisk volum når det er avslått. (har en Nikon D80 som pga størrelse er svært lite brukt)
Pris kan være rundt 3000 +/- etter som hvor mye man får for pengene.

Har selv snuset litt på Nikon Coolpix P7700. Det har jo det jeg ønsker meg av funksjoner.

Så er det noen her som har noen anbefalinger eller råd å gi så sleng de ut! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris kan være rundt 3000 +/- etter som hvor mye man får for pengene.

Har selv snuset litt på Nikon Coolpix P7700. Det har jo det jeg ønsker meg av funksjoner.

Så er det noen her som har noen anbefalinger eller råd å gi så sleng de ut! :)

 

 

Så løp & kjøp da vel ;)

Vurderer selv en oppgradering fra Nikon P7700 til Canon LEGRIA HF G25...

Lenke til kommentar

Det er et meget bra kamera bortsett fra ytelsen når deg gjelder råformat, det kan fort bli mye venting. Hvis det ikke er noe problem så er Nikon Coolpix P7700 et flott kamera i den klassen.

Fleste bilder jeg kommer til å ta blir nok jpeg, men jeg liker å ha raw tilgjengelig så det ser jeg ikke på som noe stort problem. Må si det frister å kjøpe...

 

Får se om det kommer noen andre innspill her.

Så at Panasonic Lumix DMC-FZ200 har mye av det jeg er ute etter, men er jo hakket større pga "superzoom" og noen hundrelapper dyrere enn P7700. Rett og slett så favoriserer jeg Nikon av de to pga størrelsen. Har hverken testet eller holdt i noen av kameraene så får kanskje ta meg en liten tur i lokale butikker som selger fotoapparater.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...