Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Si opp jobben, oppsigelsestid, ikke kontrakt

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Hei jobber deltid i en kjede. Har jobbet her siden januar og trives. Problemet er at for en stund siden sluttet en pga studier. De tok da inn to nye, men den ene sluttet før opplæringen var ferdig og assisterende sjefen begynte å jobbe mindre her fordi han jobbet 50% samme stilling i en av kjedens andre butikker. Dette har ført til mye jobb for meg, noe som selvfølgelig er fint med tanke på penger osv, men problemet er at det går virkelig utover skolen.

Går vg3 realfag nå og har ganske tunge fag, pluss at jeg har tre priv eksamener før jul; Det å jobbe opptil 16 timer i uken blir rett og slett for mye for meg.

Har tatt opp dette med sjefen flere ganger og han forstår meg og sier også at vi MÅ ha en til, men har ikke fått noe klar signal av sjefen sin igjen om å ta inn en ny fordi det koster penger pga opplæring. Nå har det gått så langt at jeg sa at dette måtte fikses fort som faen, hvis ikke så skulle jeg si opp (Da er basicly butikken buttfucked inntil de får inn en ny) Sjefen forsto meg og sa at det skulle fikse fort som mulig og det lovte han meg. Det har fortsatt ikke skjedd noe og jeg ser meg lei. Nå vurderer jeg å si opp og finne noe annet, lønnen min er sykt dårlig uansett.

Det jeg lurer på er dette med oppsigelsestid, regner med at jeg har en mnd som de fleste andre steder, men er ikke 110% sikker da jeg ikke har kontrakten i hendene nå, men så er det det at jeg hadde prøvetid. Den gikk ut i juli og har fortsatt ikke blitt fornyet. Har skjedd mye forandringer i butikken osv i det siste så de har vel glemt det, men siden jeg ikke har fått noe ny kontrakt, betyr det at jeg faktisk bare kan gå på jobb i morgen og si opp for så å være helt ferdig med dem? (Ikke noe jeg har tenkt til, det hadde jo vært jævlig dårlig gjort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du faktisk lest kontrakten din?

Står det på kontrakten din at det gjelder fra et datotidspunkt til et annet så kan du teknisk sett gå på dagen. Står det ikke noe på kontrakten angående det, og at du har 1-3 måneders oppsigelsetid så kan du dessverre ikke gå på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...