Frutiger Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Hei! Vet ikke om tittelen blei så forstålig men her er min utfordring. Jeg har en lang liste med hytter til utleie. Noen hytter kan ha hund andre ikke, noen har 4 soverom andre 3, noen har badekar andre dusj osv. Det jeg ønsker er å kunne stå i et ark og ved å krysse av en liste eller på anen måte velge f.eks. Dusj, hund lov, og 5 senger få opp de hyttene som innehar alle disse kriteriene mens de andre hyttene ikke vise. Skjønner at det må lages en del tabeller og det skal jo gå greit, men hvordan får jeg dratt fram hytta fra alle disse tabellene til en hovedtabell ut i fra de kriteriene jeg velger. Hvordan bør egentlig tabellene legges opp? En tabell for hver "egenskap" og så legge inn alle hyttene som har den egenskapen i den tabellen, eller en tabell for hver hytte og legge inn alle egenskapene den hytta har? Skjønner at dette er et omfattende spørsmål så kan bare håpe på at det er noen som orker å ta utfordringen Mvh Frode Endret 9. oktober 2013 av Frutiger Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei FrodeNei, du skal ikke lage masse småtabeller. Behold din ene lange tabell og bruk filter: Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Mange tusen takk Harald, tror nok du har spart meg for masse arbeid her ja Har enda ikke fått prøvd ut filtreringa men temmelig sikker på at det var det jeg leita etter Fortsatt god dag til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå