Gå til innhold

Hvorfor er ofte politikere så lite folkelige?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er dumt er at topp-politikere gjør så lite for å gjøre seg forstått. Ikke bare det. Jeg synes politikere virker så selvhøytidelige og er alt for opptatt av hvordan de framstår på TV. Litt folkelighet og fingern-i-rompa-humor hadde nådd langt hos meg :D

Jeg tok bort det med charter-svein for det stjal litt for mye oppmerksomhet :)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om charter-svein hadde visst hvordan han skulle styre landet skulle jeg gjerne sett han som statsminister. Han er empatisk, rettferdig og han vet hvordan han skal prate til vanlige folk. Han er på et folkelig nivå synes jeg. Han har like stor respekt for alle, og ser ikke ned på noen grupper eller samfunnslag :)

Går ut ifra at du kjenner Charter-Svein? Isåfall gjør jeg det, og han er en helt annen person irl, bare så det er sagt. ;)

Lenke til kommentar

Angåande Charter-Svein så har han tatt på seg ei personlegheit som ein enten hater eller elsker. Og eg er ikkje sikker på at vektskåla tipper rette vegen.

Ein politiker må være tilnærma nøytral for å kunne fungere. Det er viktig at politikaren virker samlande, ikkje splittande på befolkninga. Det er dette som gjer at alle kunne støtte seg på Stoltenberg når det var behov for det, og det er samme grunnen som gjer at Solberg også vil fungere bra som statsminister.

Sjølv om du ikkje er enig i politikken dei bedriver så vil ein god politiker virker tilitsfull.

Om du ser på enkelte av dei mindre partia så har dei ofte ledere som tar mykje plass. Dette gjer dei svært populære i egne rekker, men for resten av befolkninga så klarer dei ikkje å ta vedkommande seriøst.

Lenke til kommentar

Ikke glem at dette er et spill, og at TV3 bestemmer hvordan de skal være osv. ;)

Er klar over det. For å være ærlig så har eg heller ikkje sett eit heilt program med han, så alt eg veit om han er basert på nesten karrikaturaktige antagelser.

Men poenget mitt står fortsatt. Dersom folkelig betyr stor personlegheit så er ikkje dette rette kvalitetane for ein politiker.

Finnes eksempler på mange andre personer som dette gjelder for også. Harald Eia er eit eksempel, det er svært mange som ikkje klarer å sjå programa hans i meir enn nokre få minutt. Han er ein god komiker, men nokon politiker kunne han ikkje vært (med mindre sjølvsagt han endrer personlegheita til ei meir seriøs holdning).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig å huske på at Svein Østvik har en dypere side også. Han er ikke bare fjasekonge numero uno som han virker på Charterfeber på TV3. Han virker gjennomført god. Han har jobba mye i psykiatrien osv. har jeg fått med meg. Virker som en kar som har ADHD når det trengs(?), men som også kan sette seg ned å være seriøs når situasjonen krever det.

Lenke til kommentar

Viktig å huske på at Svein Østvik har en dypere side også. Han er ikke bare fjasekonge numero uno som han virker på Charterfeber på TV3. Han virker gjennomført god. Han har jobba mye i psykiatrien osv. har jeg fått med meg. Virker som en kar som har ADHD når det trengs(?), men som også kan sette seg ned å være seriøs når situasjonen krever det.

Nemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...