Gå til innhold

Hjelp! Mic-en funker ikke!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ny stasjonær PC for en stund siden, veldig fornøyd :)

 

Da jeg i dag skulle skype, og lykkelig plugget headset-et mitt inn i mine logitech z523-høytalere (ikonet med et headset) funket ikke mic-en min. Jeg kunne høre de andre i samtalen, men de kunne ikke høre meg.

Da jeg skulle konfigurere dette i skype stod det at skype ikke fant lydkort, eller noe lignende. Man trenger ikke lydkort i PC-en for å bruke mic, gjør man det?

 

Så plugget jeg headset-et inn i selve PC-en (nok en gang headset-ikonet), men det funket heller ikke da! JEg regner med at det er noe som må aktiveres eller noe?

 

Hjelp meg! Jeg vil bruke mic-en! D:

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er flere ting det kan være ja, kan være lydkort, kan være drivere til headsettet, kan være instillingene i skype, instillingene i windows.

 

Så vi starter med best- scenario, skype. åpne skype, og gå inn i innstillingene, så til lydinstillinger.

Da får du muligheten til å velge hvilke enheter du skal bruke til mikrofon og lyd osv. Får du opp noen mikrofon der?

 

Hvis det ikke funker, høyreklikk på lydikonet nede på oppgavelinjen i windows, gå på recording devices/innspilling på norsk, hva ser du her?

 

Hvis det ikke er noe, høyreklikk på det hvite i hovedruten og sjekk at "vis deaktiverte enheter" er på.

 

 

Så kan du finne frem hvilket headset du har, og finne drivere hvis de har. Noen headset kommer med eget lydkort, eks Siberia V2.

Lenke til kommentar

Er flere ting det kan være ja, kan være lydkort, kan være drivere til headsettet, kan være instillingene i skype, instillingene i windows.

 

Så vi starter med best- scenario, skype. åpne skype, og gå inn i innstillingene, så til lydinstillinger.

Da får du muligheten til å velge hvilke enheter du skal bruke til mikrofon og lyd osv. Får du opp noen mikrofon der?

 

Hvis det ikke funker, høyreklikk på lydikonet nede på oppgavelinjen i windows, gå på recording devices/innspilling på norsk, hva ser du her?

 

Hvis det ikke er noe, høyreklikk på det hvite i hovedruten og sjekk at "vis deaktiverte enheter" er på.

 

 

Så kan du finne frem hvilket headset du har, og finne drivere hvis de har. Noen headset kommer med eget lydkort, eks Siberia V2.

Takk for svar! :)

Jeg så ingen mikrofon i skype, og ei i innspillingsenter eller hva det het ;) Jeg gikk tok deretter "vis deaktiverte enheter" og aktiverte "stereo mix" som kom opp.

Gikk deretter inn på skype, og nå er det en mikrofon-option i skype. Men da jeg ringte echo test, ble ikke lyden da jeg snakka tatt opp! D:

Lenke til kommentar

Ja Stereo Mix er noe annet enn det vi leter etter, sørg for at mikrofonen er plugget i riktig hull på hovedkortet, den er som oftest rosa.

 

Da kan du gå videre med å sjekke driver til headsettet.

Mikrofonen? Mener du høytaler-pluggen, den grønne? Jeg plugget den inn i grønn på hovedkortet, skal den inn i rosa?

Lenke til kommentar

Mikrofonen? Mener du høytaler-pluggen, den grønne? Jeg plugget den inn i grønn på hovedkortet, skal den inn i rosa?

 

 

Nei, ikke plugg mikrofonen gjennom høyttalerne, plugg den direkte i hovedkortet, slik du har plugget selve høyttalersystemet, høyttalerne går i grønn plugg, mic på rosa.

 

Hvilken mikrofon/headset er det det gjelder hadde kanskje vært nyttig å vite :p

Lenke til kommentar

 

 

Nei, ikke plugg mikrofonen gjennom høyttalerne, plugg den direkte i hovedkortet, slik du har plugget selve høyttalersystemet, høyttalerne går i grønn plugg, mic på rosa.

 

Hvilken mikrofon/headset er det det gjelder hadde kanskje vært nyttig å vite :p

Ok! Men PC-en står litt unna der jeg sitter, går ikke å plugge rett inn i hovedkort!

Det er vanlige iPhone headset, ørepropper er vel bedre å kalle dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...