H1ghR0ller Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 En sesong er nesten over, og en ny starter. Snart er det tid for isfiske, og etter det er det nok en sesong. Denne gangen skal jeg stille forberedt, og leter derfor etter sider hvor jeg kan lese mer om fiskevann, og hvordan fisket har vært der. Er det noen som har gode kilder til informasjon om fiskevann foreksempel i Trøndelag? Den eneste siden jeg fant er en som heter Fiskevann, men den er veldig tom - så godt som ingenting innhold på den siden. Da er den ikke så hjelpsom som den sier den skal være plutselig... Hvis noen kan hjelpe meg her blir jeg utrolig takknemlig. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 https://www.inatur.no/karther er kart over hele landet med pris på fiskekort og hvor det kan kjøpes.tviler det er 120% korrekt men det er det aller beste jeg har funnet så langt. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Jeg er ingen fisker, selv om det hender jeg også slenger ut et snøre. Eneste jeg vet om, som har en del informasjon om ferskvannsfiske, er lokale kart. Så hvis det er utarbeidet et (eller flere) kart over det/de områdene du ønsker å fiske, er det ofte med informasjon over bestand i fiskevann, type fisk, m.m. og skiløyper, turstier, tidligere bosetting, gamle gruver og annen nyttig informasjon. Så sjekk ut om det er utarbeidet egne turkart for områdene. Her jeg bor er det var samme type som de Tropografiske (1:50 000), men de er som sakt for et område og kartutsnittet (fotavtrykket) er da anderledes. Hvis du forstår. Så sjekk ut papirkartene i området. Endret 10. oktober 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå