Jaeggen Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Rondane, fra Atnasjø Kafe HDR. 5 exp. Håndholdt. Se bildet Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hei, Jon Arne, Imponerende bra HDR-bilde, - ett av de fineste jeg har sett, - kanskje spesielt fordi det ikke virker prosessert, til tross for fem eksponeringer, - håndholdt ! Har du oppskriften ? Motivet er vakkert og har en flott stemning, og bildet er i særklasse severdig ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Et flott motiv med en godt gjennomført HDR prosess. Det blir en spesiell glød i fargene som antagligvis er nærmere det øye oppfatter enn det man får frem med en eksponering. Jeg vil nok absolutt anbefale stativ. Selv om bildet fremstår teknisk bra når det er nedskalert, ser man problemet med håndholdte eksponeringer når man studerer det i full størrelse, eksempelvis en dobbel åsrygg og ellers noe ullent. Når det er sagt, behøver et slikt bilde ikke betraktes med lupe . Lenke til kommentar
P J Aune Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Synes dette ble meget bra både når det gjelder detaljer lys og farger.Gjerdet passer fint inn også. Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei, Jon Arne, Imponerende bra HDR-bilde, - ett av de fineste jeg har sett, - kanskje spesielt fordi det ikke virker prosessert, til tross for fem eksponeringer, - håndholdt ! Har du oppskriften ? Motivet er vakkert og har en flott stemning, og bildet er i særklasse severdig ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Hei, Albert, Hyggelig at du likte bilde ! Oppskriften er såre enkel...... følg magefølesen ! - Jon Arne Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Et flott motiv med en godt gjennomført HDR prosess. Det blir en spesiell glød i fargene som antagligvis er nærmere det øye oppfatter enn det man får frem med en eksponering. Jeg vil nok absolutt anbefale stativ. Selv om bildet fremstår teknisk bra når det er nedskalert, ser man problemet med håndholdte eksponeringer når man studerer det i full størrelse, eksempelvis en dobbel åsrygg og ellers noe ullent. Når det er sagt, behøver et slikt bilde ikke betraktes med lupe . Hei, Erik, Hyggelig med kommentar. Bildet er ikke teknisk godt, men når stativet lå i en annen bil 5 mil unna, og skyene begynte å ta form, var det bare å knipse ivei, og håpe at det ble sånn noenlunde. Valgte HDR pga mørk forgrunn og formasjon på skyene... Ble egentlig litt overasket over at jeg klarte å holde kameraet såpass i ro som jeg gjorde.. Jeg er fornøyd med bilet ! - Jon Arne Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Synes dette ble meget bra både når det gjelder detaljer lys og farger.Gjerdet passer fint inn også. Hei, P J Aune, Takk for kommentar. Hyggelig at du likte bildet. - Jon Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg