nnameffa Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Har en far på 67 som bør kjøpe seg ny tlf. Ikke særlig kompetent på slike ting. Jeg har kun Android produkter selv, men tenker å anbefale ham en iphone. Er kanskje mer intuitivt for en som er fersk.Har HTC one og Sony Xperia Tablet Z selv, noen som har erfaringer med "enklere" Android produkter? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Såvidt jeg vet er Android ganske så likt over hele fjøla. Selvfølgelig litt variasjon fra produsent til produsent men alt er så likt at det krever omtrent samme kompetanse uansett modell. Det enkleste er enten en Iphone eller noe i retning Doro. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Kjøp en android telefon og installer Big Launcher. Enklere blir det ikke DU kan bruke litt tid sammen med han og sette den opp akkurat slik du selv vil, med farger, fonter, størrelse på tekts og ikoner, hvordan skjermen skal oppføre seg samt programmere inn nødnummer og alarmfunksjoner. I kort er det egentlig DORO, men på en "bedre" telefon.iPhone er langt fra enklere. Ikke det minste fordi du nettopp ikke kan gjøre hva du kan på android, nemlig å butte ut hele stock launcheren. Endret 9. oktober 2013 av Halsoy 2 Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei. Dette mener jeg seriøst, men hvis din far begynner å se litt dårlig og kanskje hører litt dårlig, så kanskje det kunne vært noe med en Doro Telefon? Du vet de eldre kan ha litt problemer med å lære seg ting med en gang. Moren til faren min kjøpte seg en Android telefon for en stund siden. Samsung Galaxy SII Plus. Jeg måtte hjelpe henne endel i begynnelsen, og kanskje litt enda ved problemer, men det begynner å gå seg til tror/håper jeg. Så lenge de lærer seg Basic som å ringe, sende/mota meldinger, og kanskje litt internett Surfing så går det nok bra. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Eg også peiker litt i rettning av ein nyare Doro telefon med Android. Men her må du nesten lodde litt stemmninga. Doro er på mange måter ein "oldis" telefon, så det er ikkje sikkert at han vil ha ein. Iphone er brukervenlig, men enkelte funksjoner er litt arbeidskrevande. Så kjøper du ein iphone så blir du nesten nødt til å bruke litt tid på å sette opp telefonen og laste ned dei appane som han vil ha. Forøvrig så har android blitt mykje enklare å bruke i det siste, så berre av den grunn så vil det være fordelaktig om faren din har ein telefon med eit OS som du er kjent med slik at du lettare kan hjelpe han dersom det skulle oppstå problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå