Gå til innhold

Russetia 2015,eller?

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg er født i 96, og er da selvfølgelig med på en russebuss bestående av 24stk, og mange av de er mine nærmeste venner. Greia er nå at i ettertid, har jeg tenkt å ditche dem. Jeg ser faktisk ikke pointet i å betale rundt 20-25k for å drikke, og feste... Jeg føler heller ikke jeg går glipp av noe spessielt... drikke og feste kan jeg gjøre når som helst, er bare å dra på byen etcc.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det, vi har ennå ikke skrevet under kontrakt. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skAL forlate mine beste kompisser....

Jeg er jævla usikker, er russtia virkelig verdt 25k??? Hva kan jeg si som unnskyldning, jeg var en av de som starta opp selve bussen.... faen altså

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Si at du ikke syns det er verdt det. Om de blir sur er vel det deres problem, du har spart 25k.
Og om de virkelig vil ha den bussen får bare de 23 betale en 1000 lapp ekstra hver.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er sikkert ikke noe problem for dem å skaffe seg ett nytt medlem heller. Bare sørg for å gi dem beskjed før du skriver under på kontrakten. Når det er sagt så bør du også tenke på at du kan gå glipp av ganske mye fellesskap. Hvertfall hvis de aller fleste og beste vennene dine er medlem i bussen. Det blir nok mye snakk om den, og mye som skjer rundt den. Da kan det være kjipt å være på "utsiden". Men ja, 25 000 er mye penger, og det er jo ganske dyrt å være russ selv uten buss. Tenker alkohol, russepass, biletter, klær osv.

Lenke til kommentar

Jeg synes også mange betaler (og bruker) alt for mye penger i russetida, og under oppkjøringen til den. Men man kan også se på det som en sosial investering for fremtiden. Med mindre du og dine venner er folk som finner på mye faenskap, og dere faktisk er gode venner, så kan russetida knytte dere nærmere hverandre slik at du beholder mange av de som venner langt ut i voksenlivet, ja kanskje resten av livet. Det kan også være en fordel med tanke på når du skal ut i jobb, da mange får jobb via bekjentskaper.

Jeg har ikke igjen noen av vennene mine fra videregående, selv om vi hadde mye gøy sammen i tre år. Selvsagt har jeg "nye" venner, og venner fra før videregående. Men jeg var litt motstander av hele russefeiringen (i hvert fall det å bruke mye penger) så jeg tror kanskje jeg falt litt utenfor der.

Så det blir opp til deg. Ja, det er mye penger og det smarteste er å spare til utdanning, bolig eller andre ting. Men det er de som bruker langt mer enn 25.000 kroner i russetida.

Lenke til kommentar

Vær ærlig og si at du ikke vil bruke så mye penger på russetia, om det er du mener. I mine øyne er det mye lurere å spare pengene til studier, bolig osv.. Du kan absolutt har det gøy uten å bruke så mye penger i russetida, snakker av erfaring! Samtidig er jeg enig i Schwarzwald over, 25 000 er ikke mye hvis du sammenlikner det med visse andre russ! Men det er opp til deg om du vil spare pengene til andre ting i livet, eller de 2-3 ukene russetia gir deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...