Gå til innhold

Kondisjons trening (Kampsportrelatert?)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem.

Jeg trener taekwondo, og har snart oppnådd sort belte. Jeg er i relativt god form, men jeg føler den bare synker og synker for tiden. Og jeg vet hvorfor. Jeg har i det siste året fått en "feil" med foten. Jeg begynner å bli betent under foten, på ei sene. Og etter jeg forstruet stortåa, har ikke den vært noe serlig heller :(

I taekwondo jobber vi mye på tåballene, og dermed legger mye vekt på de vonde punktene på foten.
Jeg er redd nå for at kondisen kommer til å "streike" helt, da jeg heller ikke klarer å jogge/løpe.

Så det jeg lurer på, er om noen vet en måte å trene kondis på, som ikke innebærer løping? Jeg har tenkt å sykle mer nå framover, men nå, når snøen kommer, vil det bli et problem. (Jeg bor i Nord-Norge, så her er snøen allerede på vei :( )

Tips og hjelp?

Takk på forhånd :)

(Ps. ingen "useriøse" svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svømming er en veldig bra form for kondistrening med tanke på slitasje på kroppen, det er og veldig morsomt. Tren da i intervaler.

Jeg har trent svømming som alternativ trening de gangene jeg har vert for lei til å gå i treningsstudioet .

Langrenn kan og være veldig bra (med tanke på snøen) og at det er mindre slitasje på vonde punkter i beina, (dersom du går klassisk stil).

Likevel, for at dette skal ha noe effekt på kondisen må du huske å trene i intervaler.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...