TVDlover Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hei Jeg har et problem. Jeg trener taekwondo, og har snart oppnådd sort belte. Jeg er i relativt god form, men jeg føler den bare synker og synker for tiden. Og jeg vet hvorfor. Jeg har i det siste året fått en "feil" med foten. Jeg begynner å bli betent under foten, på ei sene. Og etter jeg forstruet stortåa, har ikke den vært noe serlig heller I taekwondo jobber vi mye på tåballene, og dermed legger mye vekt på de vonde punktene på foten. Jeg er redd nå for at kondisen kommer til å "streike" helt, da jeg heller ikke klarer å jogge/løpe. Så det jeg lurer på, er om noen vet en måte å trene kondis på, som ikke innebærer løping? Jeg har tenkt å sykle mer nå framover, men nå, når snøen kommer, vil det bli et problem. (Jeg bor i Nord-Norge, så her er snøen allerede på vei ) Tips og hjelp? Takk på forhånd (Ps. ingen "useriøse" svar) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) svømming er en veldig bra form for kondistrening med tanke på slitasje på kroppen, det er og veldig morsomt. Tren da i intervaler. Jeg har trent svømming som alternativ trening de gangene jeg har vert for lei til å gå i treningsstudioet . Langrenn kan og være veldig bra (med tanke på snøen) og at det er mindre slitasje på vonde punkter i beina, (dersom du går klassisk stil). Likevel, for at dette skal ha noe effekt på kondisen må du huske å trene i intervaler. Endret 10. oktober 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Har du prøvd ut å støtte opp foten med sportstape? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Du kan jo slenge deg på noe cardioboksing- eller kickboxing. Lite løping, formodentlig teknikkrelevant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå