Gå til innhold

760 GTX, grei FPS men "Hakking" ?

InToRv

Anbefalte innlegg

Både i BF3 og Hon så har jeg en FPS på ca 60, men når jeg feks ser meg rundt, så blir det som om bildet "flikkrer" eller altså at bildet ikke henger helt med.

Om jeg har gjort meg forståelig, er det noen som har forslag til hva det kan være?

Det er ikke lag som i ping, det er jeg helt sikker på. Det gikk "smoothere" å se seg rundt for eksempel med mine 2 gamle AMD kort i Crossfire (Ca 3 år gamle, husker ikke navnet)

I Firestrike (Futurmark) får jeg forsåvidt godt over 5000 poeng, så det kan da umulig være hardwaren det er noe galt med)

Endret av InToRv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver "ca 60", har du på vsync? Hvis ikke, prøv å skru det på (vil fjerne tearing, dvs. det ser ut som bildet "deler" seg innimellom, særlig synlig ved raske/store horisontale bevegelser). Hvis vsync er på og du innimellom kommer under 60 fps kan vsync gi negative effekter (hvis signalet til skjermen er 60 Hz), dette kan bli bedre med triple buffering. Evt. kan du prøve å skru av vsync...

Lenke til kommentar

Det kan skyldes driverfeil eller overklokking. Løsninger er å klokke ned til stock hastighet eller formatere og legge inn windows på nytt.

det å måtte formatere og legge inn windows på nytt er en gammel myte som man gjorde mye før uten særlig nytte. er meget sjelden man må gå til så store skritt.

men overklokking som du nevner kan jo være problemet.

men til trådstarter : har du prøvd forskjellige drivere ? og evt renske opp med driver sweeper f.eks.

Endret av Blaz3r
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...