InToRv Skrevet 9. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Både i BF3 og Hon så har jeg en FPS på ca 60, men når jeg feks ser meg rundt, så blir det som om bildet "flikkrer" eller altså at bildet ikke henger helt med. Om jeg har gjort meg forståelig, er det noen som har forslag til hva det kan være? Det er ikke lag som i ping, det er jeg helt sikker på. Det gikk "smoothere" å se seg rundt for eksempel med mine 2 gamle AMD kort i Crossfire (Ca 3 år gamle, husker ikke navnet) I Firestrike (Futurmark) får jeg forsåvidt godt over 5000 poeng, så det kan da umulig være hardwaren det er noe galt med) Endret 9. oktober 2013 av InToRv Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2013 Har du prøvd å justere ned AA for eks? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2013 Men om FPSen holder seg i 60 og over, har det noen hensikt å justere AA da? Lenke til kommentar
jonny Skrevet 10. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2013 Du skriver "ca 60", har du på vsync? Hvis ikke, prøv å skru det på (vil fjerne tearing, dvs. det ser ut som bildet "deler" seg innimellom, særlig synlig ved raske/store horisontale bevegelser). Hvis vsync er på og du innimellom kommer under 60 fps kan vsync gi negative effekter (hvis signalet til skjermen er 60 Hz), dette kan bli bedre med triple buffering. Evt. kan du prøve å skru av vsync... Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er helt klart "tearing" som er problemet mitt. Jeg har prøvd på og uten v-sync, uten at det har gjort noen bedring. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2013 Det kan skyldes driverfeil eller overklokking. Løsninger er å klokke ned til stock hastighet eller formatere og legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 11. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Det kan skyldes driverfeil eller overklokking. Løsninger er å klokke ned til stock hastighet eller formatere og legge inn windows på nytt. det å måtte formatere og legge inn windows på nytt er en gammel myte som man gjorde mye før uten særlig nytte. er meget sjelden man må gå til så store skritt. men overklokking som du nevner kan jo være problemet. men til trådstarter : har du prøvd forskjellige drivere ? og evt renske opp med driver sweeper f.eks. Endret 11. oktober 2013 av Blaz3r 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2013 Det kan ikkje være overklokkingen 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2013 Har prøvd med og uten OC uten noen bedring Skal prøve å kjøre driversweeper og se om det hjelper, takk. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 11. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Er det kun i disse 2 spillene? Og du har ikke overstyrt vsync i nvidia panelet? Slå det i tilfellet på, og se om det hjelper. For min egen del liker jeg aldri å bruke vsync. Tar heller imot litt tearing fremfor "ikke helt glatt flyt".. Bruker en 60hz monitor. Endret 11. oktober 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå