Jan Egil Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Helsesøsteren Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Atle Riska Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Falt for dette av ein eller aen grunn eg ikje klare å sette ord på. Blei ein fortelling dette. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Takk skal du ha, Atle! Det er artig når bildet skaper en stemning hos betrakteren. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hei, Jan Egil. Et talende bilde ! Denne helsesøsterens arbeidsvilkår er nok svært forskjellig fra de hennes kolleger i vestlige land er vant til ... ! Høy sykelighet i befolkningen gir sannsynligvis lange arbeidsdager, og også slitsomme, dersom medisinsk utstyr må rengjøres og steriliseres mot slutten av dagen. Informasjon og overtalelse må kanskje til for å kunne hjelpe de mest engstelige pasientene ... . Hjemme venter kanskje en familie som også stiller krav til henne ... . En kanskje altfor anonym hverdagshelt og samfunnsbygger ! På hvilken måte kan vi bidra best, Jan Egil ? Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Maren Elize Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg falt også for dette bildet. Furene i ansiktet til kvinnen fremkommer på en fin måte, og kan fortelle oss en historie om en kanskje hard tilværelse? Flotte toner og god komposisjon. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Ble litt skuffet når jeg så "Helsesøsteren" og så er det ikke et snasent bilde av en helsesøster hehe Nei, fra spøk til alvor. Dette var et kjempeflott bilde. Vakkert på sin egen måte, et bilde som får frem følelser og tanker. En slags tristhet, og nettopp det gjør bildet vakkert for meg. En fin historie i dette bildet. Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 På hvilken måte kan vi bidra best, Jan Egil ? Vennlig hilsen Albert Andersson. Jeg har liten tro på å redde verden (alene), Albert. Men jeg tror faktisk at hver og en av oss kan gjøre litt for noen få. Og hvis flere gjør det, ja da nytter det kanskje!? Lenke til kommentar
Jan Egil Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Takk til dere andre også, for gode kommentarer. Bildet er fra Madagaskar, hvor vi var i påsken. Madagaskar er som kjent et svært fattig land, med stor utfordringer innenfor det meste. Akkurat hvordan denen damen hadde det, vites ikke, men hun var travelt opptatt med å undersøke småbarn. Hvis noen ønsker å få vite mer om to (små) prosjkete som drives på Madgaskar, så ta kontakt på [email protected]. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg