EvilSeagull Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Jeg forstår ikke så veldig mye om økonomi så det er fint om dere kan forklare det enkelt Endret 9. oktober 2013 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Jeg forstår ikke så veldig mye om økonomi så det er fint om dere kan forklare det enkelt Jeg er ikke noen økonomisk ekspert heller. Men USA er verdens største økonomi og marked, og de har verdens høyeste forbruk. Dermed sier det seg selv at verdensøkonomien går nedover når USA går til helvete.... Synes amerikanerne har klart noe helt utrolig dumt, snakk om å skyte seg selv i foten. Først Irak, så Afghanistan, og nå stoppet hele staten... Videre så trykker de sykt mye penger, som de ikke har noe som helst dekning for. Snart er USA som vi kjenner de historie.... Lær Kinesisk.... Endret 9. oktober 2013 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Logisk at de største økonomiene påvirker de små... når de størst økonomiene reduserer handelen fra Norge direkte og indirekte gjør at mange andre land også stopper mye av handelen så sier det seg litt selv at det vil påvirke landet vårt. MEN jeg vil påstå at vi er i en litt merkelig situasjon på grunn av oljemilliardene våre og er ikke like avhengig som våre nærmeste naboer. Nedgang i store økonomier kan faktisk tvert i mot også skape motsatt effekt her i Norge med blant annet ultralave boliglånsrenter. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg forstår ikke så veldig mye om økonomi så det er fint om dere kan forklare det enkelt Overforenklet: når USA får mindre penger kjøper de mindre av oss, dermed får vi mindre penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå