ladetskje Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) j Endret 10. oktober 2013 av ladetskje Lenke til kommentar
jonny Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hadde jeg vært Bob hadde jeg fortalt Alice at hun må ha mer linjeskift i koden sin så det blir lett å se hvilke kommentarer som hører til hvilken kode. Jeg hadde også bedt om en forklaring på hvorfor i all verden 'n' er public og ikke private? Jeg tror svaret ditt ang. pre- og postconditions for (a) er riktig, forutsatt at set()-metoden brukes. Når n er public er det ikke noe problem å sette denne direkte (altså "Cell c = new Cell(); c.n = -45;"), så den bør være private (alt bør være private hvis det ikke er en god grunn for noe annet). Lenke til kommentar
ladetskje Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Enig i den, litt vanskelig å lese, heheh.Noen synspunkter på oppgave ii? Angående flexibility. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Du må altså endre fra "public int n;" til "private int n;", og spesifisere at set()-metoden bare aksepterer positive verdier og hva som skjer hvis 0 eller en negativ verdi gis inn. Definisjonen er blitt mindre fleksibel, nå kan ikke Bob lenger bruke n direkte, han må bruke set()- og get()-metodene. For Alice er det ikke blitt mindre fleksibelt, hun kan bruke n i metodene i Cell-klassen fritt (men hun er ansvarlig for å sørge for at n ikke settes til en ulovlig verdi). Lenke til kommentar
ladetskje Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 OK, takk. Men i oppgaven står det om int n; // this field is public for simplicity // generally this is not a recommended practice Så meningen med oppgaven er nok ikke å ta denne private, men å forstå om det gir restriksjoner eller fleksibilitet for Alice/Bob når man gjør de forskjellige endringene Lenke til kommentar
jonny Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 De kommentarene leste jeg bare som at Alice ikke har helt styr på ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå