Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Store smerter i stortå, muskel/ senebetennelse?

IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Begynte å løpe for alvor for noen uker siden, med gjerne 4-5 turer i uka. Forrige uke prøvde eg meg på Mandagen, men merket etter en stund at noe var galt med storetåa.

Det kjennes ikke så mye når eg løper, men begynner eg å gå kjenner eg det voldsomt. Så eg tok det med ro resten av uken, Tirsdagen og frem til Fredagen var vonde, vondt når eg gikk og måtte nesten slepe foten etter meg for å slippe å løfte, for er da det gjør vondt.

Smertene sitter oppå fotbladet, kjennes nærmest ut som det er i den største muskelen som går frem til tåa, om du holder over foten din og løfter storetåa di så kjenner du hvor eg mener.

Så prøvde meg igjen idag med en tur, men brøt pga smertene kom tilbake. Så nå sitter eg her, og bare det å løfte storetåa oppover nå gjør vondt.

Hva kan det være som er galt? Er det noe senebetennelse eg har pådratt meg pga for voldsom treningsmengde så fort?

Legger ved bilde med fingeren min som peker på området det er smerter i.

post-97018-0-36374800-1381330113_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har en mening om dette? Har ikke klart å la være å bevege meg, men har nå vært noenlunde i ro i 5 dager med bare styrketrening og smertene er påvei bort. Men hadde vært artig å visst hva dette er. Eg lurte også på om det kanskje kunne være noe brist eller noe slikt i foten, er jo så mange småbein nede på fotbladet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...