Gå til innhold

Gaming PC som takler fjortisbruk - Selvbygg - 7000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagringsplass er vel greit å ha, og jeg tar meg ikke råd til en ssd av den størrelsen :p Vet ikke helt hva du mente med normal CPU, men ble en K-prosessor som sagt. Fikk byttet til meg en Corsair H90 som jeg tenkte putte på den så det burde vel gi grei nok kjøling, også ser det jo litt tøft ut. :fun:

Ja også bestilte jeg en NZXT HUE for å få opp fjortisfaktoren litt. :green:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Lagringsplass er vel greit å ha, og jeg tar meg ikke råd til en ssd av den størrelsen :p Vet ikke helt hva du mente med normal CPU, men ble en K-prosessor som sagt. Fikk byttet til meg en Corsair H90 som jeg tenkte putte på den så det burde vel gi grei nok kjøling, også ser det jo litt tøft ut. :fun:

Ja også bestilte jeg en NZXT HUE for å få opp fjortisfaktoren litt. :green:

Liten vits i å kjøpe K-prosessor når du ikke kjøper hovedkort med Z87 chipset. Sørg for å bytte enten hovedkort eller prosessor.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Liten vits i å kjøpe K-prosessor når du ikke kjøper hovedkort med Z87 chipset. Sørg for å bytte enten hovedkort eller prosessor.

Og akkurat på grunn av slikt spør jeg forumet om hjelp ;) Da bytter vi ut med Gigabyte GA-Z87P-D3

Takker!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Langt ifra da prisforskjellen er høy og ytelsesforskjellen liten.

Men jeg vil anbefale deg om å ta imot rådet om å gå fra ATX til M-ATX. Blir litt mere prtabelt og du ofrer egentlig ingenting.

Bytt kabinett til Fractal Define Mini og hovedkort til f.eks Gigabyte GA-Z87M-D3H.

Lenke til kommentar

Hehe ok da får jeg moderere meg litt :p Budsjettet er allerede sprengt men hvem bryr seg vel om sånt.

Portabelt er ikke spesielt viktig, og 210 x 395 x 490mm vs 232 x 464 x 523mm er strengt tatt ikke store forskjellen på det området. Så går nok for R4 med vindu. Men takker for forslag :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hopper på tråden nå jeg ;)

Jeg vurdere å bygge pc selv og ser at denne pakka dere har blitt "enige" om ser ganske bra ut! Jeg har null erfaring med å bygge pc men jeg er veldig interessert i det og det ser gøy ut. Har liksom sittet flere timer på youtube og sett på forskjellige builds og alt sånn!

Så jeg lurer på hva dere tror om denne pakka.. den skal brukes til gameing og det fint om den er lett å flytte på/ ha med på LAN ogsånt.. Jeg vil helst ikke komme noe særlig over 7000,-

KABINETT Cooler Master Silencio 352 Mini Tower MB MSI Z87M-G43 CPU Intel Core i5-4670K GPU EVGA GeForce GTX 760 RAM Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB HDD Seagate Barracuda® 1TB PSU Cooler Master G550M

Jeg hadde også satt inn PSU'N "Corsair CX500M" men som jeg skjønt så vil dere heller gå for en annen en.. Og da veit jeg ikke om Cooler Masteren er ett greit valg istedenfor ;)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en liten maskin, så kan du gå for et m-ITX bygg fra Komplett:

Den så fin ut den pakka der ;) Hva er egentlig forskjellen på m-ITX og m-ATX ?

Har sett litt på det kabinettet som du viser meg, men har heller lyst på "Cooler Master Silencio'n" som jeg tenkte på! Ser du velger en annen PSU, den er jo ganske mye billigere.. Og du tror den holder mål?

Sorry for litt nooba spørsmål :/

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en liten maskin, så kan du gå for et m-ITX bygg fra Komplett:

Den så fin ut den pakka der ;) Hva er egentlig forskjellen på m-ITX og m-ATX ?

Har sett litt på det kabinettet som du viser meg, men har heller lyst på "Cooler Master Silencio'n" som jeg tenkte på! Ser du velger en annen PSU, den er jo ganske mye billigere.. Og du tror den holder mål?

Sorry for litt nooba spørsmål :/

Forskjellen er rett og slett størrelsen :) Og hadde valgt en med litt mer `Futt` Psu :)

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...