Gå til innhold

Gaming PC som takler fjortisbruk - Selvbygg - 7000,-

Anbefalte innlegg

Nærmer seg jul og det er en fjortenåring som trenger seg en PC å spille på. Jeg har overhodet ikke følgt med på dette markedet de siste årene så jeg trenger litt hjelp til å sette sammen ett oppsett som duger.

Maskinen skal brukes primært til spilling. Den må takle spill av den typen som 14 årige gutter syns er toppen av lykke nå for tiden. Hvilke spill det er vet dere bedre enn meg, for jeg regner med de ikke fortsatt spiller Day of the Tentacle og Doom slik jeg gjorde.

Kun selve maskinen, mus/tastatur/skjerm/lyd etc har han fra før. Kabinettet må gjerne se litt fett ut, fjortiser gonna fjortis.

Bygger helst selv om det fortsatt lønner seg, litt morro må jo jeg også få.

Budsjett: 7 000,-

(Kan strekke meg til 8 000,- om det utgjør en vesentlig forskjell)

Helst Intel, aldri hatt særlig trampefot for AMD, men om noen vil overbevise meg så hører jeg gjerne på saklige argumenter.

Ellers ingen sære behov. Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisjakt er en fin ting, men man ender opp med å handle fra én butikk stort sett.

Mitt forslag fra dustinhome.no

M-ATX så er det litt enklere for han å evt ta den med på LAN hos kompiser osv. SSD er elsk, men til den prisen så hadde jeg nok evt sett på å oppgradere med SSD til OS på et senere tidspunkt. SSD gir heller ingen fps boost i spill, bare mine 2 cents.

post-24279-0-21804000-1381333389_thumb.png

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takker for mange bra forslag! Ser at det er stort sett samme cpu/gpu som går igjen her så da vet jeg hvor jeg bør legge lista. Fractal R4 kabinettet så også bra ut. Komplett sin pc-i-deler variant som @BirgerCaC linket til hadde egentlig vært midt i blinken hadde den bare kommet med en snurredisk.

Lenke til kommentar

Hadde gitt sønnen din en bedre strømforsyning, som feks http://www.dustinhome.no/product/5010628965/antec-hcg-620m-620w-psu-modular/

http://www.dustinhome.no/product/5010749098/gigabyte-geforce-gtx-760-oc-v2-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

Dette er rimeligere, overklokket og har en bedre/ mer stillegående kjøler.

Ellers ser det jo bra ut

Da bytter jeg skjermkort, MSI sitt var ikke på lager uansett ser jeg nå.

Holder ikke strømforsyningen til dette oppsettet?

Lenke til kommentar

CX500 vil kunne drive det greit, men det er ikke en kvalitetstrømforsyning. Er det noen spesiell grunn til at du vil ha den?

Nei i all hovedsak valgt pga pris og at den var modular. Også trodde jeg Corsair leverte kvalitet, har alltid vært fornøyd med deres strømforsyninger tidligere og det var hvertfall det som ble ansett som kvalitetsleverandør på psu sist jeg satte sammen en stasjonær maskin. :green: Men antar at ting forandrer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...