fa2001 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Hei, plutselig så fungerer veldig lite av nettverket på laptopen. Den kan kommunisere via IPv4 adresser, både lokalt og på internett, men kan ikke finne DNS-navn. DNS-innstillinger er satt til automatisk, og PCen konfigurerer seg med riktig DNS. Kan se at DNS-svar kommer inn i wireshark, men tror de blokkeres av firewall. Samme skjer på 3 forskjellige nettverk, med forskjellige ISP, og på kablet (via USB) og trådløst. Kommer ikke inn på firewall-konfigurasjon, vinduet bare henger seg! Ikke helt klart hvordan det skjedde: enten bare at jeg byttet mellom to trådløse nett (mer sannsynlig) eller så ble PCen skrudd av under oppdatering (ikke altid lett å se om den er av/på/oppdaterer seg, men tror ikke dette skjedde). Ingen spesiell grunn for å tro at jeg har virus, har bare gått inn på "vanlige" websider og har ikke installert mange programmer. Har også kjørt scan. Vil helst unngå å starte på nytt ved å formatere (eller hva man gjør på windows 8)... Er det noen mulighet for å få skrudd av windows firewall? Prøvde å deaktivere i konfigurasjonen for tjenester, men den kjører fortsatt. Andre forslag? redigert: Har kjørt en formatering og det virker nå. Veldig irriterende å måtte legge inn alt på nytt... Endret 10. oktober 2013 av fa2001 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Hei, plutselig så fungerer veldig lite av nettverket på laptopen. Den kan kommunisere via IPv4 adresser, både lokalt og på internett, men kan ikke finne DNS-navn. DNS-innstillinger er satt til automatisk, og PCen konfigurerer seg med riktig DNS. Kan se at DNS-svar kommer inn i wireshark, men tror de blokkeres av firewall. Samme skjer på 3 forskjellige nettverk, med forskjellige ISP, og på kablet (via USB) og trådløst. Kommer ikke inn på firewall-konfigurasjon, vinduet bare henger seg! Ikke helt klart hvordan det skjedde: enten bare at jeg byttet mellom to trådløse nett (mer sannsynlig) eller så ble PCen skrudd av under oppdatering (ikke altid lett å se om den er av/på/oppdaterer seg, men tror ikke dette skjedde). Ingen spesiell grunn for å tro at jeg har virus, har bare gått inn på "vanlige" websider og har ikke installert mange programmer. Har også kjørt scan. Vil helst unngå å starte på nytt ved å formatere (eller hva man gjør på windows 8)... Er det noen mulighet for å få skrudd av windows firewall? Prøvde å deaktivere i konfigurasjonen for tjenester, men den kjører fortsatt. Andre forslag? redigert: Har kjørt en formatering og det virker nå. Veldig irriterende å måtte legge inn alt på nytt... Du får sette tråden din som løst! Så vet vi at den løste seg Så ikke at den var løst før jeg svarte... Her er forresten en CMD kommando for å deaktivere brannmur i Windows 8: netsh advfirewall set allprofiles state off Powershell kommandoen: Set-NetFirewallProfile -Profile Domain,Public,Private -Enabled False EDIT: Den var vist løst, strøk ut tekst. Endret 24. oktober 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå