Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kunne du blitt kjæreste med en feminist?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genereallisering?

 

For det fyrste så har i alle fall utsjåanden ingenting med dei politiske synspunkta å gjere (sjølv om sjølvsagt klesstil til ei viss grad kan avspeile politisk tilhøyrligheit).

 

Når det gjeld dei feministane som ikkje bryr seg om menn, så er nok desse feministane heller ikkje spesielt interesert i forhold til menn i utganspunktet.

 

Når det gjeld meiningane som feminister har så er ikkje dette noken forskjell frå andre politiske meininger.

Det avgjerande punktet vil då være korleis ein argumenterer for sine synspunkter og om vedkommande makter å legge frå seg meiningane sine av og til.

 

Det finnes mange eksempler på par som har heilt forskjellig politisk tilhøyrligheit utan at det trenger å påvirke forholdet.

 

 

Slik som spørsmålet er stillt så er det ikkje mulig å svare på spørsmålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først må vi bli enige om at feminister ofte er mindre fysisk attraktive, misliker menn og har syke meninger. Feminister er ulike, ser ulike ut, mener ulike ting, og er stort sett ikke de karikaturene du ser ut til å innbille deg at de er. Åpenbart.

 

Du står selvsagt fritt til å ikke bli sammen med en feminist, men det virker ikke som du har særlig oversikt over hva du snakker om. Noe som gjerne er et kjennetegn på folk som har veldig sterke, negative meninger om feminister, siden vi allikevel er i gang med å generalisere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Som andre har sagt, det finnes flere typer feminister. De som ønsker å sidestille kvinnen med mannen, slik de har like rettigheter, likt lønnsnivå (for samme arbeid selvfølgelig) og lignende, er bare fornuftige.

 

De som er ute etter å kastrere menn og hylle kvinner som en slags guds gave til mennesket... Vel, de kan ta seg en bolle.

Lenke til kommentar

Åh, jeg blir så oppgitt av sånt som dette. Merkelig med folk som tror at feminister flest er kvinnegruppen-ottar mennesker. Jeg er feminist fordi jeg er for likestilling mellom menn og kvinner. Og det gjelder ikke bare at kvinner skal ha like rettigheter som menn, men også at menn ikke skal ha mindre rettigheter enn kvinner.

 

Og heldigvis er kjæresten min også for likestilling så derfor er han også feminist :)

 

Jeg kunne ikke vært sammen med en mann som var for at kvinnen skulle stå på kjøkkenet og føde barn hele livet og ikke ha like mange rettigheter som menn, for da hadde vi rett og slett ikke funka sammen. Jeg har faktisk aldri så mye som datet en kvinnehater. Tror kvinnehatere holder seg unna meg egentlig..

 



Anonymous poster hash: 037f6...dc0
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Først må man vel definere hva en feminist er for noe. Er det kvinner som er for likestilling, så er det jo 100% akseptabelt. Er det kvinner som vil bestemme alt i et forhold, så er døren lukket her.

 

Da vil jeg heller spørre hvem som vil være sammen med disse gamlingene med kjønnsrollemønster fra 1955. Disse gubbene som reiser til Thailand, fordi ingen norske kvinner gidder å være slaven deres...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne godt blitt kjæreste med en feminist så lenge hun holder meningene sine for seg selv. Hun kunne snakket om alt annet, men sånne feministgreier gjør meg bare iritert :wallbash:

Hvilke feminstgreier er det som irriterer deg egentlig? Kanskje du skal jobbe litt med deg selv siden du ikke takler å høre andres meninger? Eller vet du egentlig ikke hva feminisme er for noe?

Irriterer dette deg f.eks?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8qfST3uAwBg

 

Anonymous poster hash: 037f6...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ikke vær sånn da

Hva mener du? Jeg lurer på hva du blir irritert av? Om du blir irritert av likestilling, så betyr vel det at du mener at jenter er mindre verdt og at jenter derfor ikke skal ha like rettigheter som gutter? Eller hva mener du med at du blir irritert av å høre om likestilling (altså feminisme)?

 

Anonymous poster hash: 037f6...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likestilling er jo noe menn også gjerne vil ha, så blir det litt mindre syting.

 

Feminister derimot ser jeg på som de få som tar dette litt lengre, og vil gjerne ha litt ujevn likestilling i kvinners favør fremover for å kompensere.

Burde finne et annet ord for de som bare vil ha likestilling og balanse, da dette ikke er noe som er spesielt for feminister i det hele tatt, det er normalt.

Lenke til kommentar

 

Hva mener du? Jeg lurer på hva du blir irritert av? Om du blir irritert av likestilling, så betyr vel det at du mener at jenter er mindre verdt og at jenter derfor ikke skal ha like rettigheter som gutter? Eller hva mener du med at du blir irritert av å høre om likestilling (altså feminisme)?

 

Anonymous poster hash: 037f6...dc0

 

nå overdriver du

Lenke til kommentar

Likestilling er jo noe menn også gjerne vil ha, så blir det litt mindre syting.

 

Feminister derimot ser jeg på som de få som tar dette litt lengre, og vil gjerne ha litt ujevn likestilling i kvinners favør fremover for å kompensere.

Burde finne et annet ord for de som bare vil ha likestilling og balanse, da dette ikke er noe som er spesielt for feminister i det hele tatt, det er normalt.

 

Hvilke feminister- organisasjoner eller personer, helt konkret, tenker du på når du skriver at de vil ta det litt lengre eller ha ujevn likestilling? Det er ikke rart at kvinnesaksorganisasjoner fokuserer mest på kvinnesak i sitt arbeid? Likevel mener jeg at feminister ofte er veldig opptatte av likestilling for menn også. Eksempler er et fokus på å bryte ned tradisjonelle kjønnsrollemønstre for begge kjønn, og fokus på at menn er like gode omsorgspersoner som kvinner. Er dette ønsket om likestilling også syting? :) For eksempel så er mye antifeministisk tankegods mye mer fiendtlig innstilt til menn, kjønnsroller generelt og mannsrollen spesielt og likestilling for alle enn det mange feminister er, syns jeg.

 

Det ser ut til at mange med en gang tenker på radikale feminister, for eksempel den lille gruppen Ottar som ikke er særlig representativ, eller feminisme fra en tidligere tid, når de tenker på feminisme generelt.

Endret av Lussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...