gomoz Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hei Har 0 peiling på bil, så beklager vis det er noe som dere ikke skjønner. Har nylig kjøpt meg en Audi A4 1,8 TQ 2001. Den har en K04 turbo, byttet dyser, frontmontert intercooler og tunet på EStuning i trondheim. i Tuningpapirene så står det at den skal ladde på maks 1,2 bar. Helt siden jeg kjøpte bilen for en uke siden, så har jeg lagt merke til at den ikke vil gi nok trykk (ladder på 0,6-0,7) ved fullt drag. Så i går så skiftet jeg to slanger fra N75 ventilen og merket at en slange som går i fra luftfilteret til turboen ikke var festet ordentlig. Da ble det andre saker, nå ladder den fra 1,3 - 1,5 men etter 2-3 drag så virker det som om den går i nødmodus og vil bare ladde rundt 0,2-0,3. Vis jeg lar bilen stå en stund også prøver den igjen så fungerer det i 2-3 drag også tilbake til nødmodus. Har dere noe forslag på hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ikke at jeg har noe serlig peiling på akkurat dette her, men vil tro at turboen rett og slett går varm og da som du sier går i "nødmodus". Om du har en form for boost controller ville dette nok løst noe av problemene dine. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Nødmodus går den i for å beskytte turbo fra å bli ødelagt. En av grunnene til dette er over/under trykk, som igjen skyldes vakum. Jeg ville sjekket ventilen som regulerer trykket. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Riktig som folket over her sier. Med 1,3 bar lader turboen ganske godt. Er du sikker på at den klarer å slippe alt trykket? Lenke til kommentar
gomoz Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 I tuningpapirene så står baren på 1,2 i gjennomsnitt så regner med det skal gå greit, men skjønner at 1,5 bar ikke er så godt til turboen. Leste litt på nettet at vis man ikke har 25-35 ohm på n75 ventilen (som er boostcontrolleren) så er den ødelagt. Skal teste dette når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå