Delvis Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 I dag kom det opp en melding fra Norman om at banken har sagt opp avtalen. Og tilbud om fornyelse 2 år til kr 249. Banken tilbyr nå ny gratis sikkerhetspakke fra Microsoft Security Essential Har aldri vært borti det før, men blir automatisk litt skeptisk når det er microsoft. Så nå er jeg i tvil hva jeg skal velge. Syns Norman har vært helt greit, men selvfølgelig kan man godt tenke seg gratis hvis det er et bra program, selv om kr 249 ikke er noe særlig. Hva ville andre valgt å gå for her? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har brukt Microsoft Security Essentials i kombinasjon med Malwarebytes de siste årene og ALDRI hatt noe som helst problem. Du finner begge gratis på www.ninite.com Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har brukt Microsoft Security Essentials i kombinasjon med Malwarebytes de siste årene og ALDRI hatt noe som helst problem. Du finner begge gratis på www.ninite.com Jaha, så det programmet SB 1 tilbyr nå er gratis uansett, eller kan det være forskjellige versjoner? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Tja, du sier noe der. Det er vel mulig at pakken fra SB1 inneholder litt mer enn den gratisversjonen jeg bruker, det vet jeg ikke, men jeg har som sagt gode erfaringer med å kjøre dem to gratisversjonene sammen med Windows 7 sin "innebygde" brannmur Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Jaha, så det programmet SB 1 tilbyr nå er gratis uansett, eller kan det være forskjellige versjoner? Dem påstår ikke at det er dem som tilbyr Microsoft Security Essentials. Ihvertfall ikke i linken i OP. Der sier dem at tilbudet om Norman opphører, og at man kan for eksempel kan ta i bruk Microsoft Security Essentials i stedet. Endret 9. oktober 2013 av MailMan13 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Dem påstår ikke at det er dem som tilbyr Microsoft Security Essentials. Ihvertfall ikke i linken i OP. Der sier dem at tilbudet om Norman opphører, og at man kan for eksempel kan ta i bruk Microsoft Security Essentials i stedet. Ja det har du rett i. Kan vurdere å prøve uansett, så ser man jo det. Når Norman skulle installeres, måtte man som logge inn på nettbanken for å hente en kode som skulle brukes som registrering for bankkunder. Sånn uten videre ville jeg tro at et program man må betale for (som Norman) alltid vil være et hakk bedre og sikrere enn gratisprogrammer, ettersom de vel har mer ressurser til å oppgradere og overvåke osv. At man ikke opplever noe "problem" med et gratisprogram, sier vel egentlig ikke noe om hvor sterkt det er til å ivareta sikkerheten? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Har ikke nettleverandøren din et "gratis program"? Syns jeg husker at Telenor hadde Norton. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er Get. Kan ikke se det står noe, men får ikke logget meg inn heller. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det er Get. Kan ikke se det står noe, men får ikke logget meg inn heller. Jo forresten, de har visst Norman der også. Get Men er ikke sikker om jeg skal gå tilbake til det, for da jeg installerede MSE og gjorde en scan med den, fant den to alvorlige virus Norman aldri har funnet. Endret 13. oktober 2013 av Delvis Lenke til kommentar
hans A Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Er faktisk samme dilemma. Har sp1 og Telenor. Så jeg har valget mellom Norton og Microsoft. Får tenke på det fram til nyttår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå