Gå til innhold

Sparebank 1 skifter leverandør. Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

I dag kom det opp en melding fra Norman om at banken har sagt opp avtalen. Og tilbud om fornyelse 2 år til kr 249.

Banken tilbyr nå ny gratis sikkerhetspakke fra Microsoft Security Essential

Har aldri vært borti det før, men blir automatisk litt skeptisk når det er microsoft.

Så nå er jeg i tvil hva jeg skal velge. Syns Norman har vært helt greit, men selvfølgelig kan man godt tenke seg gratis hvis det er et bra program, selv om kr 249 ikke er noe særlig.

Hva ville andre valgt å gå for her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha, så det programmet SB 1 tilbyr nå er gratis uansett, eller kan det være forskjellige versjoner?

Dem påstår ikke at det er dem som tilbyr Microsoft Security Essentials. Ihvertfall ikke i linken i OP.

Der sier dem at tilbudet om Norman opphører, og at man kan for eksempel kan ta i bruk Microsoft Security Essentials i stedet.

Endret av MailMan13
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dem påstår ikke at det er dem som tilbyr Microsoft Security Essentials. Ihvertfall ikke i linken i OP.

Der sier dem at tilbudet om Norman opphører, og at man kan for eksempel kan ta i bruk Microsoft Security Essentials i stedet.

Ja det har du rett i. Kan vurdere å prøve uansett, så ser man jo det. Når Norman skulle installeres, måtte man som logge inn på nettbanken for å hente en kode som skulle brukes som registrering for bankkunder.

Sånn uten videre ville jeg tro at et program man må betale for (som Norman) alltid vil være et hakk bedre og sikrere enn gratisprogrammer, ettersom de vel har mer ressurser til å oppgradere og overvåke osv.

At man ikke opplever noe "problem" med et gratisprogram, sier vel egentlig ikke noe om hvor sterkt det er til å ivareta sikkerheten?

Lenke til kommentar

Det er Get. Kan ikke se det står noe, men får ikke logget meg inn heller.

Jo forresten, de har visst Norman der også. Get

Men er ikke sikker om jeg skal gå tilbake til det, for da jeg installerede MSE og gjorde en scan med den, fant den to alvorlige virus Norman aldri har funnet.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...