Gå til innhold

[Løst] Smartmobil til maks 3000,-

Ytid

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å gå til innkjøp av ny mobil og budsjettet mitt er satt til maks 3000,-. Har de siste dagene fundert lenge på om jeg skal gå for Sony Xperia V. Men når den har så dårlig batteri at den varer en halv dag, så ser jeg ikke vitsen med å kjøpe den. Synd, for det er en ganske rå mobil.

Noen innspill til hva jeg bør gå for? Kan i verste gå 2-300,- over budsjettet :)

Krav:

- Bra kamera

- Støtte for minnekort

- Ikke Windows phone!

- Maks 4,6 i skjermstørrelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Nokia Lumia 920 uansett om du vil ha Windows Phone eller ikke. Den klart beste telefonen i den prisklassen. Vil du ha det nest beste så kan du prøve med Huawei Ascend P6 litt nærmere de 3 lappene. Den har dog 4,7" stor skjerm. Hvilket ikke har noe å si.

Lenke til kommentar

Haha, enda jeg skriver; ikke windows phone med utropstegn så blir jeg anbefalt det :p ja, vet at det er høy byggekvalitet på Nokia, men det hjelper lite når det er windows på det...Jeg har hatt WP før og det gikk en måned før jeg måtte selge den. Denne linken oppsummerer hvordan folk flest føler om denne "flotte" softwaren:

http://www.dinside.no/923241/fra-android-til-windows-phone

Jeg tittet litt på Ascend P6 og jeg ble forelsket i designet. Men at det ikke er 4G på den ble dealbreakern min.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å kjøpe en telefon med binding, jeg. I 2013 blir totalprisen på telefonen gjerne lavere om du kjøper den med 12 måneders binding, og i tillegg får du en slags nedbetalingsløsning. Nå kan det hende jeg er litt rask, ettersom jeg ikke vet hvilken operatør du er hos, men kjøper du for eksempel med djuice Nonstop M (eller L som har kampanjen med 6GB datatrafikk per måned i 12 måneder ved binding) er det veldig mange gode tilbud å finne i forskjellige butikker.

Dette er sikkert noe du har tatt i betraktning, men jeg ville bare nevne det. Binding er ikke skummelt. Du blir faktisk belønnet for å være kunde i 12 måneder :)

Lenke til kommentar

Her må jeg slenge meg på og si lumia 920. Verdt å prøve.

Jeg hadde en i 2 mnd og likte MYE. Er dessverre for avhengi av Android pga jobb med mer.

For den prisen er 920 suveren.

Ellers er vel alternativer SGS3,LG Optimus 4X og Nexus 4 (ingen minnekort).

Det vil jeg si er de beste alternativer.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha delbetaling når jeg kan betale opp for meg der og da, så er man ferdig med det? Og hvor mye sparer man på sånt...200 kroner? :p

hei, man kan spare mye på delbeetaling. i netcombutikkene kan du cashe ut telefonene men beholde rabatten mot binding. om jeg husker rett får du feks s3 4g for 3699 kr mot orginalpris på 4699 (husker ikke akkurat men det er ca) poenget er man kan spare opp til 1000 kr på tlf hos alle opratørne
Lenke til kommentar

Jeg liker også å betale hele beløpet med en gang.

Når det gjelder Xperia V, så stemmer det med batteriet. Må lades før dagen er omme. Dessverre, for som du sier så er det en super telefon ellers.

Når det gjelder SGS3 LTE, så koster den rundt 3000kr. Personlig liker jeg ikke Samsungs mobiler.

Jeg har selv en HTC One X som jeg har vært og er meget fornøyd med. Dessverre så har HTC hatt små og store problemer det siste året - halvannet...

Min erfaring med Huawei har ikke vært bra og sist jeg sjekket så var eneste support via en Facebook-side som sjeldent ble oppdatert.

Ang. Nexus 4 vil jeg minne om at Nexus 5 er "rett rundt hjørnet". Men hvis du ikke MÅ ha det siste, så er den et godt valg. Den vil jo fortsatt være blant de første til å få oppdateringen fra Google.

Ellers vil jeg anbefale deg å følge med på Komplett.nos SuperWeekend og Elkjøps/Lefdals søndagstilbud, da det ofte dukker opp (meget) gode tilbud!

Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett på mobiler i det prissjiktet kanske lenge, og kan si meg enig i mange av mobilene som har blitt nevnt.

Det at du maks vil ha en 4,6" skerm er vel og bra det, men tenk på at det vel egentlig har mer å si at selve mobilen er liten, og ikke skjermen. Det er ikke alltid en sammenheng, f.eks:

her har vi en Moto X med 4,7" , Sony Xperia V med 4,3" og Huawei Ascend P6 med 4,7" skjerm.

http://mobiledevicesize.com/compare/#359,54;1

Forresten kommer det straks en utgave av P6 med 4G, og da er vel den ganske perfekt?

http://www.amobil.no/artikler/sniktitt-huawei-dreper-myten-om-simple-kinamobiler/134623

Lenke til kommentar

Det ble en Sony Xperia ZR på meg. At jeg skulle få tak i en mobil som dekker all mine krav og litt til var ganske uventet. Jeg var klar til å kjøpe meg S3 for å bli ferdig med maset, men så var jeg så heldig og fikk tak i en nesten ubrukt ZR for 2500,-. Nesten julaften for meg det! I hvert fall når jeg oppdaget den fancye laderen:P

Uansett, takk for innspill folkens.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...