Smedsrud Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 På 15 minutter kan du likevel tilgang til filene dine.Guide: Det er ikke krise om du har glemt Windows-passordet (Ekstra) Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Sier dere at en passordbeskyttet windowsmaskin ikke er trygg likevel? 1 Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Dette har jeg brukt i årevis, kjekt å vite når en fikser pcer og eieren har glemt passordet , eller ungen er utilgjengelig. mange blir ofte overrasket over hvor enkelt og lite sikkert det er 2 Lenke til kommentar
Zhylo Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Truecrypt, så det her går nok ikke på min maskin dersom jeg er dum og glemmer pw. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Nå kom jeg til å tenke på denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=786284&page=1 3 Lenke til kommentar
novaster Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Har gjort dette for mange år siden med et annet verktøy, men da ble all profildata fjernet i prosessen. Klarer dette verktøyet å bytte/slette passord og beholde alle dokumenter/innstillinger som ligger lagret i profilen? Endret 9. oktober 2013 av novaster Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Har gjort dette for mange år siden med et annet verktøy, men da ble all profildata fjernet i prosessen. Klarer dette verktøyet å bytte/slette passord og beholde alle dokumenter/innstillinger som ligger lagret i profilen? Jeg merket lite endringer på kontoen min. Men jeg måtte blant annet logge på Dropbox-applikasjonen igjen etter å ha fjernet Windows-passrodet. Så det er mulig at alle passord som lagres med Windows sin passordhåndterer blir slettet. (Autopålogging mot nettverksstasjoner osv, men har ikke testet dette.) Lenke til kommentar
novaster Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Høres logisk ut, da credential manageren sannsynligvis er kryptert med/i sammenheng med windowspassordet. Omtrent som keychain i OSX. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Finnes også et antall linux distroen som kan utføre samme "magi". For dere med Mac gjelder denne. http://lifehacker.com/5681710/how-to-break-into-a-mac-and-prevent-it-from-happening-to-you Minner om at dette kun fungerer med lokale brukere og ikke med domene brukere (jobb og skole maskiner) 1 Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Har gjort dette for mange år siden med et annet verktøy, men da ble all profildata fjernet i prosessen. Klarer dette verktøyet å bytte/slette passord og beholde alle dokumenter/innstillinger som ligger lagret i profilen? Ja den beholder ALT av data. Bare bytter passord og låser opp kontoer osv. Endrer ikke noe annet enn innholdet i SAM basen. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Legg merke til at hvis du har kryptert filene (Properties -> Advanced -> Encrypt contents) så vil du miste tilgang til de filene med dette. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 "Windows-passordet ligger som en betryggende mur rundt alle dataene dine." Sett harddisken med dataene inn i en annen PC, og du har tilgang. Passordet er for å hindre uvedkommede fra å logge inn på PC'en. Lenke til kommentar
FroZenThai Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Er det bare jeg som ser "På 15 minutter kan du likevel [få] tilgang til filene dine." ? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Husker en kunne i Windows XP bare starte i safe mode som administrator og ta av passordet på dem kontoene en ville, fantastisk sikkerhet Lenke til kommentar
novaster Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Husker en kunne i Windows XP bare starte i safe mode som administrator og ta av passordet på dem kontoene en ville, fantastisk sikkerhet Hvis man er administrator så kan man som regel gjøre hva man vil i Windows ... og i OSX ... og i *NIX og i Linux. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Dette var ikke bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Her er en enkel "hack" for å få tilgang til en konto med passordbeskyttelse:http://www.youtube.com/watch?v=OSD-QmAaCyQ&list=FL8gNloJM4JyfwbdfFGq6Gnw&index=77 Selv bruker jeg riktignok ikke passord på PCen min da den kan brukes av familien om de vil. Endret 9. oktober 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
DozerN77 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Kon-Boot er hakket bedre, og gir deg full tilgang uten å endre passordet. Trikset er: Om du har fysisk tilgang til maskinen, kan du anse den for kompromittert. http://www.piotrbania.com/all/kon-boot/ forresten. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hvis man har installeringsdisken / usb til windows er jo det alt man trenger da. Kopiere command line .exe over accessability-appen så accessability-knappen i login-skjermen åpner command line. Så er det bare å bruke gode gamle "net user username nyttpassord". Ettersom folk som kan noe som helst om windows kan komme seg inn uansett så er det like greit at den knappen kan gi tilgang til command line istedenfor Lenke til kommentar
modumjojo Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Oph livecrack Cd er litt lettere og mere brukervennlig boot cd for å få vite passordet. mye kjappere og enklere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå