Enhjørningen Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av /// 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Når det gjelder bobla må du løfte karosseriet av bunnplata for å få bilen fri for rust.. Altså trenger du relativt god plass. Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av /// Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg forstår at du ikke vil ha tips, så da skal jeg slutte å komme med det. Faktum er at det _ALLTID_ er rust mellom karosseri og bunnplate på disse bilene med mindre det er fikset relativt nylig.. Når man først skal sveise rust er det greit å gjøre jobben ordentlig, og da også løfte opp karosseriet. Men jeg forstår at du er ute etter å fikse det kosmetiske, og da er jo ikke det nødvendig.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Først; Endret emnetittelen din til noe litt mer beskrivende. Så, før jeg fordyper meg inn i rustsveisingens tragiske verden, er dette bilcrossbil som skal fikses? Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av /// Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Kjøp deg en MIG apparat, som du kan sveise tynnplate med, de koster gjerne fra 7000 og oppover. Telwin og ESAB leverer gode apparater. Hold deg unna biltema, de har ujevn trådmating. Hør på Snylter, han har helt rett, det er alltid rust mellom bunnpanne og karosseri. Du kan kjøpe platestål i forskjellig tykkelse for å sveise med. Plass på at det er omtrent like tykt som det du skal sveise. Skal du sveise kanaler, kan du ikke bruke 0,2 mm, det blir for svakt, men om du skal sveise en karosseriplate, må du bruke omtrent 0,2 mm, fordi du smelter det rundt før du får festet en tykkere plate. Hvis du ikke kan sveise, vil jeg foreslå å få hjelp av noen som kan. Det er ikke kjempevanskelig, men det krever litt trening, og veiledning. Til slutt kan du jekke deg ned to hakk. Vi vet hva du spør om, men du stiller feil spørsmål. Derfor har de andre som har svart i tråden ikke svart på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Her kan du få kjøpt nye skjermer: http://folkevogn.no/index.php/butikk/kategori/1170-skjermer-kjeder Her har de trolig de fleste deler du trenger å erstatte ellers: http://folkevogn.no/index.php/butikk/kategori/1160-rustskadedeler-karr Om det bare er noen småflekker som har rustet igjennom kan du fint lage platen selv. Kapp vekk rust, slip vekk lakk og annet rundt hullet, mål platen med et skyvelær og kjøp en lignende tykkelse på platen. Av sveiseapparat ville jeg anbefalt kempi eller esab. Er ihvertfall dette jeg har på jobb og er godt fornøyd med disse. Husk også at du må ha sveisegass, så sving innom den/de lokale gassleverandørene dine og sjekk litt opp på priser der. Når det kommer til selve sveiseprossessen er den forsåvidt enkel. Kapp bort rust/den delen som skal erstattes. Tilpass ny, om nødvendig. Sveis på plate/ny del -Husk å punktsveis på tynne plater. Bruk god tid så ikke plata slår seg på grunn av varme. Sparkle og pusse Lakk! Selve det som er bærende bør gjøres slik som allerede nevnt. Er fryktelig kjedelig å gjøre halveis arbeid nå, også måtte ta dette igjen fortløpende på grunn av eksisterende rust har spredd seg igjen. Jeg og oppfordrer deg til å ha med en som har sveiset noe før får veiledning og vise noen tips og triks. Lenke til kommentar
Enhjørningen Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) ... Endret 17. juni 2018 av /// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå