Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøve seg på damen som kompis er forelsket i

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at en venn av meg har vært forelsket i en dame i over 1 år. Jeg har alltid visst hvem hun var, men det er først nå i det siste jeg har blitt bedre kjent med henne. Det kan se ut som om vi er i ferd med å få et godt øye for hverande, og da er jo selvsagt problemet vennen min. Vanligvis ville jeg ha backet unna, men greia er at dama har klart og tydelig et ukjent antall ganger sagt i fra til vennen min at det aldri blir noe i mellom dem. De har aldri rotet eller hatt en greie heller. Ikke et kyss engang. Han ble friendzoned fra dag en.

Dette får meg uansett til å bli veldig usikker. Hadde de hatt en greie tidligere, ville jeg selvsagt ikke satset på dama. Bros before hoes, som man sier. Men er det virkelig slik at han skal ha evig "rettighet" på dama, når det ikke har vært noe der engang? Er jeg en dårlig venn om jeg kjører på for å se om vi faktisk kan finne lykken? Jeg mener at han burde ha komt seg videre for lenge siden.

Jeg prøver å tre varsomt frem, kompisen vet ikke noe om dette enda. og det er ikke sikkert det blir noe med oss engang. Men om det skulle kunne bli en seriøs greie kommer det nok for en dag at jeg må fortelle om det.

Er det noen som har synspunkter de vil dele?

Anonymous poster hash: 71e00...7d0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette får meg uansett til å bli veldig usikker. Hadde de hatt en greie tidligere, ville jeg selvsagt ikke satset på dama. Bros before hoes, som man sier. Men er det virkelig slik at han skal ha evig "rettighet" på dama, når det ikke har vært noe der engang? Er jeg en dårlig venn om jeg kjører på for å se om vi faktisk kan finne lykken? Jeg mener at han burde ha komt seg videre for lenge siden.

Her svarer du egentlig på ditt eget spørsmål. De har ikke hatt noe som helst forhold før, og da har han ingen "rettighet" når det ikke har vært noe der.

Ja - det er nok tungt for din venn hvis det eventuelt blir noe mellom deg og denne kvinnen, men om han er en god nok venn håper jeg han forstår det.

Hva med å se hvor det går, og hvis du ser det utvikler seg til noe seriøst burde du ta en prat med han. Det er best at han får vite det fra deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har falt pladask for henne ennå, så ville jeg ikke ha gjort noe mer ut av situasjonen. Det er lett å bli betatt når man er midt i øyeblikket, men til slutt kan det skape problemer mellom deg og vennen din.

Det finnes utrolig mange flotte og fine personer der ute, hun er ikke den eneste. Hvis du er klar over at dette kan forårsake problemer, så er det bedre å være føre var enn etter snar :)

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det noen som har synspunkter de vil dele?

Anonymous poster hash: 71e00...7d0

Vær åpen med kompisen din, før du gjør mer

:)

Lenke til kommentar

Hvis du og damen virkelig har noe på gang, go for it. Men jeg ville snakka med kompisen din om det først. Blir han skikkelig sur, revurdere det. Er hun virkelig verdt det?

Nå burde du også tenke over hvor nær venn kompisen din er. Er han bestevenn og barndomsvenn fra barneskolen ville jeg latt henne gå og ikke tatt det opp engang.

Bros before hoes, som de sier.

Endret av Snerkfrøken
Lenke til kommentar

Dere andre her har jo snudd det helt rundt.

Det er denne vennen din som skal rulle inn. Hvis han har fått klar beskjed av denne dama om at det ikke blir noe mellom dem, hvorfor skal han være så rasshøl at han begynner å furte fordi du kanskje finner lykken med henne? Han bør være glad på dine vegne!

Bros before hoes tross alt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig så ville jeg snakket med kompisen min før jeg gjorde noe som helst. Jeg tenker at om han vil ha henne - uansett hvor friendzonet han er, og hvor håpløst det ser ut for han - så har han førsterett. Likevel er det ikke dermed sagt at han ikke vil gi deg grønt lys.

Om du ikke sier noe til han og går for det likevel kan han muligens ta det fint og si "Hey, jeg hadde ikke sjans på henne uansett. Grattis!", men siden det høres ut som om han er ganske forelsket vil jeg tro det er lite sannsynlig. Da ser jeg heller for meg at han vil bli såret, og at han kommer til å se på deg som lite forståelsesfull.

Sett dere ned og prat om situasjonen. Du kan for eksempel si at du beklageligvis har fått øynene opp for denne jenta, og at du lurer på hva han synes om det. At du har lyst å prøve deg på henne, men du gjør det ikke hvis ikke han aksepterer det.

Lenke til kommentar

Personlig så ville jeg snakket med kompisen min før jeg gjorde noe som helst. Jeg tenker at om han vil ha henne - uansett hvor friendzonet han er, og hvor håpløst det ser ut for han - så har han førsterett. Likevel er det ikke dermed sagt at han ikke vil gi deg grønt lys.

Om du ikke sier noe til han og går for det likevel kan han muligens ta det fint og si "Hey, jeg hadde ikke sjans på henne uansett. Grattis!", men siden det høres ut som om han er ganske forelsket vil jeg tro det er lite sannsynlig. Da ser jeg heller for meg at han vil bli såret, og at han kommer til å se på deg som lite forståelsesfull.

Sett dere ned og prat om situasjonen. Du kan for eksempel si at du beklageligvis har fått øynene opp for denne jenta, og at du lurer på hva han synes om det. At du har lyst å prøve deg på henne, men du gjør det ikke hvis ikke han aksepterer det.

Kvifor har han førsterett? Skal TS ignorere ein potensiell kjærast fordi ein kamerat har ein crush på ho, som det aldri vil bli noko av uansett?

@TS: Ta det opp med han, men eg ser ikkje noko grunn for at du skulle halde deg unna.

Lenke til kommentar

Jeg har et synspunkt.

Sett deg selv i din kompis sin situasjon.

Du er lost i en dame, og forelsket i henne. Så kommer kompisen din å kupper henne forran nesa di.

Om du hadde syntes det var veldig kult, så er det bare å kjøre på.

Har kompisen din "drevet på med henne" for noen år siden da er det annerledes. Da er det hannes problem om han blir sur. Men det er dårlig plan å kupppe henne, dersom han fremdeles ikke har kommet seg over henne.

Da er det Hoes before Bro's...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er rart hvordan så mange argumenterer for hva som er "rett". Det spiller da ingen rolle overhodet. Poenget er at man fint kan ta hensyn til medmenneskers ønsker, behov og følelser, selv om man strengt tatt ikke er lovpålagt å gjøre det.

I dette tilfellet ville jeg snakket med kompisen først. I tillegg til hensynsaspektet er det jo også en risiko involvert her; fyren kan jo i verste fall velge å droppe deg som venn. Er det verdt det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

I mine øyner finnes det alltid flere damer enn det finnes gode kompiser, så enn bør være forsiktig.
Har selv endt opp med ei dame som en kompis var interessert i, men som relativt uventet (for min del) la seg i sengen med meg etter narsj som vi alle 3 var på.

Kompisen min syns ikke det var så kult, selv om han forstod at han ikke hadde noe eierskap på hun og hun strengt talt valgte selv.

Lenke til kommentar

Kvifor har han førsterett? Skal TS ignorere ein potensiell kjærast fordi ein kamerat har ein crush på ho, som det aldri vil bli noko av uansett?

@TS: Ta det opp med han, men eg ser ikkje noko grunn for at du skulle halde deg unna.

Er ikke noe jeg sier er rett eller galt her, er bare min mening. Eksempelvis har kompisene mine førsterett på damen(e) de har holdt på med; frem til jeg prater med dem og evt. får klarsignal. Snakke først - så handle.

Det er flust av jenter å ta av, gode kompiser kommer sjeldnere.

Lenke til kommentar

Eg har vore i situasjonen til venen din. Ein av dei næraste venane mine tok ei eg var forelska mi. Eg braut all kontakt med han umiddelbart, og me har ikkje veksla eit ord på snart 5 år. Eg vert endå kvalm kvar gong eg høyrer namnet hans eller ser andletet hans. Kven du måtte meine har "rett" på ho eller ikkje, treng ikkje bety noko som helst for korleis han kjenner det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det tviler jeg på at du ville gjort.

Kommer an på hva slags kule, og hvor den treffer, men jeg hadde også gjort det hadde jeg klart meg greit.

Anyhairs. Hadde jeg vært forelsket i ei jente et år, uten å komme noen vei, ville jeg latt noen andre prøve seg. Får jo være grenser for å være vanskelig tenker jeg. Hadde det vært ei jente jeg hadde kjent i to uker er saken en annen, men kommer man ingen vei i løpet av ett år, er det ofte en indikasjon på det neste året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...