AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har vært sammen med en jente nå i noen måneder. Ting går bra, men jeg har stusset litt over at hun ikke virker så interessert i å prate om barn. Ikke som at hun ikke vil ha barn, men som at hun unnviker temaet. En stund før vi møttes hadde hun store blødninger fra skjeden, og måtte opereres. Det var visst forårsaket av et seksuelt overførbart virus som "alle" har, og hadde det ikke blitt operert ville hun ha fått livmorkreft. Men... Er det ikke sånn at enten så er det kreft ellers er det ikke det? Hun sier at de måtte fjerne det som "holder barnet på plass" så hvis hun blir gravid må hun være forsiktig med fysisk aktivitet. Veldig diffust, men det var visst ikke noe mer konkret hun hadde fått vite. Hvor ille er dette? Kan noen fortelle meg litt mer? Jeg er både bekymret for hennes velvære og for hennes evne til å kunne få barn. Jeg vil gjerne høre andres erfaringer! Ja, det riktige ville være å prate med henne om det, men hun later ikke til å vite så veldig mye, og jeg tror heller ikke hun vil vite... Anonymous poster hash: ca098...8ba Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Mener du hvilke konsekvenser dette får for deg seksuelt? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg har vært sammen med en jente nå i noen måneder. Ting går bra, men jeg har stusset litt over at hun ikke virker så interessert i å prate om barn. Ikke som at hun ikke vil ha barn, men som at hun unnviker temaet. En stund før vi møttes hadde hun store blødninger fra skjeden, og måtte opereres. Det var visst forårsaket av et seksuelt overførbart virus som "alle" har, og hadde det ikke blitt operert ville hun ha fått livmorkreft. Men... Er det ikke sånn at enten så er det kreft ellers er det ikke det? Hun sier at de måtte fjerne det som "holder barnet på plass" så hvis hun blir gravid må hun være forsiktig med fysisk aktivitet. Veldig diffust, men det var visst ikke noe mer konkret hun hadde fått vite. Hvor ille er dette? Kan noen fortelle meg litt mer? Jeg er både bekymret for hennes velvære og for hennes evne til å kunne få barn. Jeg vil gjerne høre andres erfaringer! Ja, det riktige ville være å prate med henne om det, men hun later ikke til å vite så veldig mye, og jeg tror heller ikke hun vil vite... Anonymous poster hash: ca098...8ba Sykdommen hun snakker om er HPV (kjønnsvorter) og det er ikke slik at "alle" har det, selv om det er utbredt. Nøyaktig hva som er operert bort er ikke noe jeg vil begi meg inn på, og det er umulig å si med sikkerhet ut fra de opplysningene du gir. Den eneste som kan gi gode svar er henne, og om hun ikke kan det så får du "kreve" å bli med til legen for å få svar. Jeg skjønner at det er ubehagelig for henne, men gjort er gjort, og dette vil jo påvirke deg og. Forresten har du 99% sikkert nå blitt smittet av HPV så hvis du bytter partner bør du si fra om det før dere eventuelt har ubeskyttet sex... Jeg har forståelse for at det er kjedelig for henne, men det hjelper ikke å stikke hodet i sanden. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Du finner alt du trenger å vite her: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/hpv-infeksjon-7884.html?page=3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå