Gå til innhold

Oppgradert stasjonær fra 2007; Trenger litt hjelp

hatlo

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt litt fjern på pc markedet siden jeg sist bygde i 2007 og har endel spørsmål.. Så her kommer de sammen med en liten innledning

-Har nå oppgradert pcen min med:

• Intel® LGA1150 Core i7-4770K
  • MSI Z87-G45 GAMING, Socket-1150
  • Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB

fra: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783616

-Jeg har et skjermkort jeg har koblet inn som jeg sist brukte i 2007:

"Nvidia Geforce 8600GT "

Stream Processors 32

Core Clock (MHz) 540

Shader Clock (MHz) 1180

Mermory Clock (MHz) 700

Memory Amount 700

Memory Interface 256MB GDDR3

Memory Bandwith (GB/sec) 22.4

Texture Fill Rate (billion/sec) 8.6

-Kjører Windows 7 64Bit

-2x 320GB WD 7200RPM

-Det jeg har lyst til er å kjøre er; 2 skjermer med mulighet til å spille nyere spill (ikke så aktivt pga jobb/skole) og redigere video/bilder (photoshop/Sony Vegas). Samtidig vil jeg kunne ha en hdmi til overs som jeg kan koble til tven og se på film osv.

-Trenger jeg å oppgradere for å få bedre ytelse til dette, eller kan jobben bli gjort med det jeg har nå?

Vet at jeg har 3 skjermutganger på hovedkortet jeg har oppgradert (DVI, VGA og HDMI)

Kan jeg bruke disse og selv om ha ytelse til å spille simple spill (Indie spill / Portal feks) samt kjøre 2skjermer + TV ?

-PS Må jeg ta ut skjermkortet for å aktivere disse skjermutgangene på hovedkortet mitt? Eller kan de alle samkjøres

-Hvis det er så at jeg burde oppgradere;

Har jeg ikke lyst til å punge ut med for mye penger. Kan noen anbefale noe jeg kan ha bruk for? Budsjett ca 1000kr-2000kr ++

Burde jeg kjøre SLI med to medium sterke skjermkort? (Slik at jeg får fler skjermutganger å velge mellom og heller spare litt penger en stund til)

Sorry hvis det ble litt mye, men prøver å komme meg inn i den verden jeg virkelig kommer fra. Det har vært en stund siden for å si det sånn..

Trenger litt veiledning, all hjelp hjelper!

Endret av hatlo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste å bruke de pengene på blir vell skjermkortet.

Må innrømme at jeg har vært litt fraværende i skjermkort fronten i det siste. Men om det ikke har kommet noe veldig nytt i det siste hos nVidia, må du ha to skjermkort i SLi for å kunne benytte deg av 3 skjermer samtidig. AMD skjermkort kan kjøre tre skjermer medet enkelt kort, men krever vanligvis adapter og til ditt formål et litt mer mot high-end klassen.

Lenke til kommentar

GTX 650 Ti Boost høres ut som et fornuftig valg for ditt bruk: det støtter tre skjermer samtidig, og er istand til å kjøre nyere spill som Bioshock: Infinite om du er villig til å jekke litt ned på bildekvaliteten.

For å gjøre ting klart:

8600 GT er svakere enn den integrerte GPUen innebygd i en i7-4770k.

Integrert grafikk er fortsatt et godt stykke unna noe som kan brukes for noen form for gaming av dagens spill, men Intels "Retina"-modeller for laptoper er rimelig nærme.

Det koster ikke noe spesielt med ytelse å kjøre tre skjermer med windows-grensesnitt, ikke nok til at du vil merke noen ytelsesforskjell sammenlignet med en skjerm.

Integrert grafikk på 4770k skal støtte 3 skjermer, men om hovedkortet ditt er koblet så dette fungerer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

GTX 650 Ti Boost høres ut som et fornuftig valg for ditt bruk: det støtter tre skjermer samtidig, og er istand til å kjøre nyere spill som Bioshock: Infinite om du er villig til å jekke litt ned på bildekvaliteten.

For å gjøre ting klart:

8600 GT er svakere enn den integrerte GPUen innebygd i en i7-4770k.

Integrert grafikk er fortsatt et godt stykke unna noe som kan brukes for noen form for gaming av dagens spill, men Intels "Retina"-modeller for laptoper er rimelig nærme.

Det koster ikke noe spesielt med ytelse å kjøre tre skjermer med windows-grensesnitt, ikke nok til at du vil merke noen ytelsesforskjell sammenlignet med en skjerm.

Integrert grafikk på 4770k skal støtte 3 skjermer, men om hovedkortet ditt er koblet så dette fungerer vet jeg ikke.

Så skjermkortet jeg bruker nå er egentlig bare å kaste?

Og mulighes endten kjøpe GTX 650 Ti Boost / Spare penger og bruke hovedkortet sine utganger.

Har følelsen at jeg må demontere skjerkortet for å få aktivert disse portene, men har ikke kommet så langt at jeg har fått testet det. (Hvis noen har noe input om dette, vennligst hjelp meg)

-Redd for å kuke til noe inne i pcen igjen.. klarte å kortslutte det siste hovedkortet jeg monterte. Derfor jeg har brukt så langt tid siden siste bygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...