hatlo Skrevet 8. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Jeg har blitt litt fjern på pc markedet siden jeg sist bygde i 2007 og har endel spørsmål.. Så her kommer de sammen med en liten innledning -Har nå oppgradert pcen min med: Intel® LGA1150 Core i7-4770K MSI Z87-G45 GAMING, Socket-1150 Kingston DDR3 HyperX Red 1600MHz 16GB fra: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783616 -Jeg har et skjermkort jeg har koblet inn som jeg sist brukte i 2007: "Nvidia Geforce 8600GT " Stream Processors 32 Core Clock (MHz) 540 Shader Clock (MHz) 1180 Mermory Clock (MHz) 700 Memory Amount 700 Memory Interface 256MB GDDR3 Memory Bandwith (GB/sec) 22.4 Texture Fill Rate (billion/sec) 8.6 -Kjører Windows 7 64Bit -2x 320GB WD 7200RPM -Det jeg har lyst til er å kjøre er; 2 skjermer med mulighet til å spille nyere spill (ikke så aktivt pga jobb/skole) og redigere video/bilder (photoshop/Sony Vegas). Samtidig vil jeg kunne ha en hdmi til overs som jeg kan koble til tven og se på film osv. -Trenger jeg å oppgradere for å få bedre ytelse til dette, eller kan jobben bli gjort med det jeg har nå? Vet at jeg har 3 skjermutganger på hovedkortet jeg har oppgradert (DVI, VGA og HDMI) Kan jeg bruke disse og selv om ha ytelse til å spille simple spill (Indie spill / Portal feks) samt kjøre 2skjermer + TV ? -PS Må jeg ta ut skjermkortet for å aktivere disse skjermutgangene på hovedkortet mitt? Eller kan de alle samkjøres -Hvis det er så at jeg burde oppgradere; Har jeg ikke lyst til å punge ut med for mye penger. Kan noen anbefale noe jeg kan ha bruk for? Budsjett ca 1000kr-2000kr ++ Burde jeg kjøre SLI med to medium sterke skjermkort? (Slik at jeg får fler skjermutganger å velge mellom og heller spare litt penger en stund til) Sorry hvis det ble litt mye, men prøver å komme meg inn i den verden jeg virkelig kommer fra. Det har vært en stund siden for å si det sånn.. Trenger litt veiledning, all hjelp hjelper! Endret 8. oktober 2013 av hatlo Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2013 Beste å bruke de pengene på blir vell skjermkortet. Må innrømme at jeg har vært litt fraværende i skjermkort fronten i det siste. Men om det ikke har kommet noe veldig nytt i det siste hos nVidia, må du ha to skjermkort i SLi for å kunne benytte deg av 3 skjermer samtidig. AMD skjermkort kan kjøre tre skjermer medet enkelt kort, men krever vanligvis adapter og til ditt formål et litt mer mot high-end klassen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2013 GTX 650 Ti Boost høres ut som et fornuftig valg for ditt bruk: det støtter tre skjermer samtidig, og er istand til å kjøre nyere spill som Bioshock: Infinite om du er villig til å jekke litt ned på bildekvaliteten. For å gjøre ting klart: 8600 GT er svakere enn den integrerte GPUen innebygd i en i7-4770k. Integrert grafikk er fortsatt et godt stykke unna noe som kan brukes for noen form for gaming av dagens spill, men Intels "Retina"-modeller for laptoper er rimelig nærme. Det koster ikke noe spesielt med ytelse å kjøre tre skjermer med windows-grensesnitt, ikke nok til at du vil merke noen ytelsesforskjell sammenlignet med en skjerm. Integrert grafikk på 4770k skal støtte 3 skjermer, men om hovedkortet ditt er koblet så dette fungerer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
hatlo Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2013 GTX 650 Ti Boost høres ut som et fornuftig valg for ditt bruk: det støtter tre skjermer samtidig, og er istand til å kjøre nyere spill som Bioshock: Infinite om du er villig til å jekke litt ned på bildekvaliteten. For å gjøre ting klart: 8600 GT er svakere enn den integrerte GPUen innebygd i en i7-4770k. Integrert grafikk er fortsatt et godt stykke unna noe som kan brukes for noen form for gaming av dagens spill, men Intels "Retina"-modeller for laptoper er rimelig nærme. Det koster ikke noe spesielt med ytelse å kjøre tre skjermer med windows-grensesnitt, ikke nok til at du vil merke noen ytelsesforskjell sammenlignet med en skjerm. Integrert grafikk på 4770k skal støtte 3 skjermer, men om hovedkortet ditt er koblet så dette fungerer vet jeg ikke. Så skjermkortet jeg bruker nå er egentlig bare å kaste? Og mulighes endten kjøpe GTX 650 Ti Boost / Spare penger og bruke hovedkortet sine utganger. Har følelsen at jeg må demontere skjerkortet for å få aktivert disse portene, men har ikke kommet så langt at jeg har fått testet det. (Hvis noen har noe input om dette, vennligst hjelp meg) -Redd for å kuke til noe inne i pcen igjen.. klarte å kortslutte det siste hovedkortet jeg monterte. Derfor jeg har brukt så langt tid siden siste bygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå