Gå til innhold

Oversettelse takk

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei.

Når det kommer til bærbare maskiner og deres hardware, så er jeg helt grønn.. Har gjort meg vant til stasjonær hardware, og ser at det er en viss forskjell på bærbar og stasjonære komponenter.

Vet det EGENTLIG er ganske lett, men spør her uansett.

Håper noen gidder ta seg tid til å finne en sammenlingning, feks hviken skjermkort til stasjonær pc kan sammelignes med et GTX 660m 2GB.
Skjønner, at dere finner en stasjonær pc del som gir så og si samme ytelse som den jeg nevner, nevner bare bærbare deler.

Here we go.

Intel core i7, 3630QM, 2,4GHz =

GeForce GTX 670m, 3GB =

Ser at GHz på bærbare prosessorer som oftest er lavere enn stasjonære pcer. Hvorfor ?

Mye rot, men det får så være... :)

Mvh Pat.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha.. D finnes mange typer i5, å ikke minst yter noen i5 dobbelt så bra som andre i5, så blir vel litt feil å sammenligne det på den måten.
Har du kanskje en spesifikk prosessor som er på lik linje når det kommer til ytelse som den jeg har i bærbare pcen ?
GTX 670m var det jeg egentlig var ute etter da.

Lenke til kommentar

GTX 670M befinner seg på omtrent samme nivå som AMD HD 6790 stasjonærkort. Når det gjelder prosessorer så har ytelsesforskjellen mellom stasjonær og bærbar blitt mye mindre enn den var for et par-tre år tilbake - mens de beste stasjonære grafikkortene fremdeles er omtrent dobbelt så kraftige som de beste bærbarkortene, er forskjellen mellom kraftigste stasjonærprosessor og kraftigste bærbarprosessor mye mindre. I hvert fall så lenge vi snakker om prosessorer i forbrukersegementet. Bærbarprosessorer MÅ modereres når det gjelder strømforbruk (og varmeutvikling), og det er derfor du ser forskjeller i spesifikasjoner - bl.a. når det gjelder klokkefrekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...