Gå til innhold

Ta konditorfag uten å gå matfag?

Kurt Cobain

Anbefalte innlegg

Min kjæreste klarer ikke å gå resturang og matfag, men vil veldig gjærne bli konditor, hun karer nemlig ikke å smake på all mat. Hun er nemlig veldig kresen, mange tenker at det er noe hun vil bli vandt med, men som meg selv har hun asperger så dette vil ikke fungere, hvordan kan hun gå på konditor linjen uten å måtte gå mat fag først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun trenger ikke smake på all maten som lages. Jeg gikk restaurant og matfag (og deretter kokk og servitør.) Selvom jeg personlig smakte på all maten siden jeg er veldig lite kresen var det ofte elever som spurte meg eller andre (også lærere om å smake) om de kunne smake på maten og deretter smake til med krydder og lignende om dette trengtes. Det man må/burde smake på er vel om man har ett par store individuelle prøver og slikt, men jeg kan ikke huske at dette skjedde så mye, iallefall ikke i første klasse.

Om hun har asperger ser jeg for meg at det blir veldig lite problemer. Snakk med en lærer, rådgiver eller undervisningsinspektør så ordner det seg nok garantert.

(Om dere bor i eller rundt Bergen så kan du sende meg en PM så kan jeg anbefale skole/personer å snakke med)

Endret av The Doctor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...