seriksen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Oktoberfest 2013 - seriksen - 60mm f/2.8 Bruker: seriksen Objektiv: Olympus 60mm f/2.8 Deltakernivå: Pingle Annet:Litt forsinket start. Hovedmål er å bli bedre kjent med objektivet som fortjener litt flittigere bruk enn det jeg har fått til så langt. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 6. Oktober - Einer Olympus E-P5, F7.1, 1/80s, ISO 200 1 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Fin start med lekre dråper. Minnet meg om snart er det frost. Skarpt og fin bokeh. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 8. Oktober - Bekk Olympus E-P5, F9.0, 0.6s, ISO 200 Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Absolutt en bra start dette her! To flotte bilder. Bare fortsett å knipse Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Liker bekken veldig godt Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Jann, FunFact og rbsol - tusen takk for hyggelige kommentarer! Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 9. oktober - På vei til jobbenOlympus E-P5, F3.2, 1/125s, ISO 3200, fra RAWDet ble ikke det helt store utvalget av bilder i dag, men satser på et av nyspylt Stortinget t-banestasjon. Ga først opp bildene fra i dag morges og tok noen nødbilder av en busk i verandakassen, og her er det jeg likte best.Olympus E-M5, F11, 1/20s, ISO 200, stativ Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Eine-bildet ble veldig flott, for min del hadde det blitt helt perfekt hvis det store boblen også hadde vært skarp. Men masse fine detaljer og fin fargetone. Likte også det siste her godt. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Eine-bildet ble veldig flott, for min del hadde det blitt helt perfekt hvis det store boblen også hadde vært skarp. Takk for kommentar. Enig at boblen godt kunne/burde vært skarp, men det var ikke helt vindstille og ville ikke gå lenger ned i lukkertid. Burde sikkert gått opp i ISO for å få mindre blender, men det får bli neste gang. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Flotte bilder. Likte ekstra godt bekken. Flott høstbilde. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 10. oktober - På vei hjem fra jobben Regn nesten hele dagen og jeg så for meg et bilde med dråper eller vann i en eller annen form, men så stoppet det og da jeg forlot jobben hadde alle dråper forlengst blåst bort. Solen var imidertid fremme så da satset jeg på høstfarger i dag (igjen). Bildet jeg hadde mest forhåpninger til ble litt for rotete selv med content aware fill i Photoshop (det ligger i spoileren) så da blir dagens bilde utsikt mot Bogstadvannet, Østernvann og Bærumsmarka. Olympus E-M5, F4.0, 1/640s, ISO 200, fra RAW Olympus E-M5, F9.0, 1/125s, ISO 200, fra RAW Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 11. oktober - Dagens ballong Fint fotolys i dag, tar med dagens mest originale motiv, en ballong ved Akershus. 60mm (120mm ekvivalent) begrenset hvor mye jeg fikk med så da ble det dette utsnittet. Ballongen ble aldri sluppet løs så et par tau som virket veldig forstyrrende i bildet er editert bort i Photoshop. Olympus E-M5, F5.6, 1/1250s, ISO 250, fra RAW Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 "Einer" ser relativt anonymt ut før man åpner det. Men _for_ en åpenbaring, tusen dråper med speilinger og snadder. Samt tydelig edderkoppspinn. Skarpe saker det objektivet, bruk hansker! Liker også bekken som flyter over av gule blader. T-banen formelig glinser, godt gjort at du klarte å få det spylt på kommando. Får lyst til å gå på tur når jeg ser på marka-bildet. Bra med overhøyde, slik at du får vann på vann og utsikt over bølgende åser. På ballongbildet er det igjen sylskarpt. Liker utsnittet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Du kom sent, men godt Foreløpige favoritter er T-banen og ballongen. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Rmatt, k.n.b og tomsi42, takker for kommentarer. T-banestasjonen spyles jevnlig, det er bare å møte opp ved seks- til halvsyvtiden, syv er det gjerne for tørt og mye mennesker. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 12. oktober - Bogstad gård Olympus E-M5, F2.8, 1/400s, ISO 200, fra RAW Det er sjelden jeg bruker filter, men prøvde litt med polarisasjonsfilter i dag. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Liker bildet fra 8. oktober særdeles godt. Pen vinkling og fine farger. Dog er nok dagens (vel gårdagens, i og med at det er over midnatt) min favoritt i din fest. Friske fargekombinasjoner og pent komponert Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 13. oktober - Lysakerelven Olympus E-M5, F11, 0.3s, ISO 200, fra RAW Mange bilder i dag, men egentlig ingen jeg ble superfornøyd med. Denne fossen ble imidlertid OK. Et par varianter i spoiler. 60mm fikk ikke med hele fossen, bildet jeg valgte var høyre side, men venstre gjorde seg omtrent like bra? Siste versjon er panorama fra tre bilder laget i Photoshop Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Hmm. Jeg har ikke gått så langt opp langs Lysakerelven. Hvor langt opp er dette? Ser at 60mm er ikke helt venn med fossen, så det den er ikke optimal for min fest,heller ... En panorama er nok løsningen i dette tilfellet, Endret 13. oktober 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå