Gå til innhold

Multicom kunshan P150E - problemer med driveroppdatering etter formatering

carlhk

Anbefalte innlegg

Har en Multicom Kunshan P150E som jeg nylig formaterte disken på. Specs: 15.6" Full-HD Matt, Intel Core i7-3630QM, 16GB ram, 120GB SSD, GeForce GTX 680M.

Reinstallerte Windows 7 Home Premium fra CD med gyldig nøkkel.

Problemet startet når jeg skulle installere driverne. Hentet dem fra supportsiden til multicom som zip filer. Skulle installere dem i oppgitt rekkefølge, men fikk problemer allerede med første driverinstallering. Oppgir de ulike driverne, og feilmeldingen jeg får opp når jeg klikker på setup filen:

01 Intel® Chipset Device Software:

" This computer does not meet the minimum requirements for installing this software. Setup will exit."

02 Video (Intel_AMD):

Får bare opp en "X" som feilmelding..

03 Video (intel_nvidia)

Får bare opp en "X" som feilmelding..

04 Lan

Denne begynner å installere, men avbryter midtveis og popper opp feilmelding: RealTek Ethernet Driver Controller. XFindFile failed"

05 Touchpad

Finner ikke installasjonsfilen for det spesifikke operativsystemet"

06 HotKey - installasjonen går fint.

07 USB30 - Får bare opp en stor "X" når man trykker på setupfilen.

08 IME - Får bare opp en stor "X" her også..

09 Audio - under installasjonen får jeg opp feilmeldingen: "Ingen driver ble støttet av denne driverpakken"

Og, jada, jeg er HELT sikker på at jeg har lastet ned de riktige driverfilene. Jeg er ingen datafreak, så håper virkelig noen kan hjelpe meg. Neste steg vil være å sende pc`en til supporten og få den fikset der, men ville helst unngå det, om det var mulig.. Supporten visste ikke hva feilen kunne være, og ba meg sende den inn.. Kan det tenkes at innmaten ikke er den det skal være, og at man derfor ikke får match med driverne?

Mvh Carl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er HELT sikker.. Det er ikke noe problem å taste seg inn på riktig modell. Fikk også direktelink fra supporten til Multicom bare for å være helt sikker, men det funket like dårlig.. Det var derfor jeg kom til å tenke på om innmaten kanskje kunne være annerledes enn det som i utgangspunktet var oppgitt.. Var fristet til å åpne den, men da forsvinner vel garantien.. Alternativt forsøke en annen driveroppdatering for å se om jeg fikk match.. Men, jeg vet ikke..

Lenke til kommentar

Sant.. Innmaten stemmer nok sikkert.. Har prøvd å gjøre driveroppdatering fra enhetsbehandling tidligere. Prøvde på nytt nå, men den finner ikke de riktige driverne :(

I enhetsbehandling får jeg opp feil på følgende drivere:

Ethernet Kontroller

PCI-enhet

SM-busskontroller

Universal Serial Bus (USB) kontroller

Tusen takk for svarene - det setter jeg pris på :D

Lenke til kommentar

Jeg gjorde et forsøk på å installere driverne som står oppført under andre modeller, og prøvde da for Kunshan 15xS/17xS. Det merkelige var at de aller fleste driverne installerte vellykket. Det eneste jeg ikke fikk installert var driverne for USB, og får kun opp feilmeldinger på PCI-enhet og Universal Bus kontroller..

Noen idè om hvordan man fikser disse?

Hva betyr det at jeg fikk installert driverne for en annen modell egentlig?

Lenke til kommentar

OK. Da er alle feilmeldinger løst :D Takk for hjelpen :) Lastet ned fra Clevo og USB kontrolleren forsvant.. For PCI enheten høyreklikket jeg på den inne i enhetsbehandling og gikk inn på egenskaper--Detaljer--scrollet ned Egenskapene til "Maskinsvare-ID", fant enhetsID`en, og søkte den opp på Pcidatabase.com. Fant da fram til nedlastingssiden til RealTek for riktig pci-enhet, lastet den ned for UK1, og voila.. Alt virker iallefall tilsynelatende i orden nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...