carlhk Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Har en Multicom Kunshan P150E som jeg nylig formaterte disken på. Specs: 15.6" Full-HD Matt, Intel Core i7-3630QM, 16GB ram, 120GB SSD, GeForce GTX 680M. Reinstallerte Windows 7 Home Premium fra CD med gyldig nøkkel. Problemet startet når jeg skulle installere driverne. Hentet dem fra supportsiden til multicom som zip filer. Skulle installere dem i oppgitt rekkefølge, men fikk problemer allerede med første driverinstallering. Oppgir de ulike driverne, og feilmeldingen jeg får opp når jeg klikker på setup filen: 01 Intel® Chipset Device Software: " This computer does not meet the minimum requirements for installing this software. Setup will exit." 02 Video (Intel_AMD): Får bare opp en "X" som feilmelding.. 03 Video (intel_nvidia) Får bare opp en "X" som feilmelding.. 04 Lan Denne begynner å installere, men avbryter midtveis og popper opp feilmelding: RealTek Ethernet Driver Controller. XFindFile failed" 05 Touchpad Finner ikke installasjonsfilen for det spesifikke operativsystemet" 06 HotKey - installasjonen går fint. 07 USB30 - Får bare opp en stor "X" når man trykker på setupfilen. 08 IME - Får bare opp en stor "X" her også.. 09 Audio - under installasjonen får jeg opp feilmeldingen: "Ingen driver ble støttet av denne driverpakken" Og, jada, jeg er HELT sikker på at jeg har lastet ned de riktige driverfilene. Jeg er ingen datafreak, så håper virkelig noen kan hjelpe meg. Neste steg vil være å sende pc`en til supporten og få den fikset der, men ville helst unngå det, om det var mulig.. Supporten visste ikke hva feilen kunne være, og ba meg sende den inn.. Kan det tenkes at innmaten ikke er den det skal være, og at man derfor ikke får match med driverne? Mvh Carl Lenke til kommentar
thomit Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Du er HELT sikker på at du ikke har lastet ned driverne som er beregnet på P150/157/170/177 S-modellene? Fordi dette kan fint forklare hvorfor du ikke får installert dem. Endret 9. oktober 2013 av thomit Lenke til kommentar
carlhk Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg er HELT sikker.. Det er ikke noe problem å taste seg inn på riktig modell. Fikk også direktelink fra supporten til Multicom bare for å være helt sikker, men det funket like dårlig.. Det var derfor jeg kom til å tenke på om innmaten kanskje kunne være annerledes enn det som i utgangspunktet var oppgitt.. Var fristet til å åpne den, men da forsvinner vel garantien.. Alternativt forsøke en annen driveroppdatering for å se om jeg fikk match.. Men, jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hardware med modell- og versjonsnummer ser du jo i Enhetsbehandling (Device Manager). Der inne kan du jo forøvrig be Windows Update om å finne riktige drivere via nettet - det er bare å høyreklikke på hver enkelte enhet og så velge "oppdater driver". Lenke til kommentar
carlhk Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Sant.. Innmaten stemmer nok sikkert.. Har prøvd å gjøre driveroppdatering fra enhetsbehandling tidligere. Prøvde på nytt nå, men den finner ikke de riktige driverne I enhetsbehandling får jeg opp feil på følgende drivere: Ethernet Kontroller PCI-enhet SM-busskontroller Universal Serial Bus (USB) kontroller Tusen takk for svarene - det setter jeg pris på Lenke til kommentar
carlhk Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg gjorde et forsøk på å installere driverne som står oppført under andre modeller, og prøvde da for Kunshan 15xS/17xS. Det merkelige var at de aller fleste driverne installerte vellykket. Det eneste jeg ikke fikk installert var driverne for USB, og får kun opp feilmeldinger på PCI-enhet og Universal Bus kontroller.. Noen idè om hvordan man fikser disse? Hva betyr det at jeg fikk installert driverne for en annen modell egentlig? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Har du prøvd å laste ned drivere direkte fra Clevo? www.clevo.com.tw Kanskje "noe" har skjedd med driverne dine under nedlasting/saving/ un-zipping ... Endret 12. oktober 2013 av thomit Lenke til kommentar
carlhk Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 OK. Da er alle feilmeldinger løst Takk for hjelpen Lastet ned fra Clevo og USB kontrolleren forsvant.. For PCI enheten høyreklikket jeg på den inne i enhetsbehandling og gikk inn på egenskaper--Detaljer--scrollet ned Egenskapene til "Maskinsvare-ID", fant enhetsID`en, og søkte den opp på Pcidatabase.com. Fant da fram til nedlastingssiden til RealTek for riktig pci-enhet, lastet den ned for UK1, og voila.. Alt virker iallefall tilsynelatende i orden nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå