Atmosphere Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hei, Jeg tenker å flytte til Italia (har jobb), men trenger tips ang. bolig. Har funnet en del til rundt 150-200k euro, og har ca. 250 000 kroner i egenkapital. Kan jeg finansiere resten med lån i norsk bank, eller italiensk? Noen tips, eller råd ang. hva jeg bør sette meg inn i, og hvor jeg skal starte? F.eks. denne: http://cercacasa.it/immobile/bologna/saffi/vendita-appartamento-zona-s-viola-bologna-730220 Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 For morro skyld hørte jeg med banken min om finansiering av leilighet i Spania men fikk som beskjed at dette måtte gjøres innenfor rammene på det vanlige boliglånet da de ikke kunne ta pant i en bolig i Spania og at det uansett ble for høy risiko for banken. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2013 Ok, har tenkt på å leie òg, men hadde vært gøy å kjøpt. Vet du hvordan det er hvis jeg har mer egenkapital? Da synker jo risikoen for banken, hvis jeg f.eks. kan skaffe 1/3-1/2 av prisen i innskudd med medansvarlig. Motsatt da, italiensk bank som norsk statsborger? Jeg har inntekt etter skatt på rundt 40-45, +rundt 9 i måneden i studielån, så jeg er jo en sikker betaler. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Har du tenkt å bo der i mer enn 3år? Hvis ikke kan kostnadene ved kjøp/salg bli veldig høye i forhold til leieutgifter. For det andre, har du peiling på boligmarkedet i Italia? Mener f.eks å huske at nordvendte leiligheter er sett på som bedre enn sørvendte i f.eks Paris fordi de da er kjøligere på sommeren. Helt motsatt av hva tilfellet er i Norge. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Takk for svar. Jeg har printet ut et masse artikler nå ang. boligmarkedet, men jeg tror at jeg kommer til å leie noen år først, for å lære språket og bli litt mer kjent med hvordan ting er der. I utgangspunktet, så lenge jeg liker meg, kommer jeg til å bli værende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå