Gå til innhold

Kjøp av leilighet i Italia

Atmosphere

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenker å flytte til Italia (har jobb), men trenger tips ang. bolig. Har funnet en del til rundt 150-200k euro, og har ca. 250 000 kroner i egenkapital. Kan jeg finansiere resten med lån i norsk bank, eller italiensk?

Noen tips, eller råd ang. hva jeg bør sette meg inn i, og hvor jeg skal starte?

F.eks. denne: http://cercacasa.it/immobile/bologna/saffi/vendita-appartamento-zona-s-viola-bologna-730220

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For morro skyld hørte jeg med banken min om finansiering av leilighet i Spania men fikk som beskjed at dette måtte gjøres innenfor rammene på det vanlige boliglånet da de ikke kunne ta pant i en bolig i Spania og at det uansett ble for høy risiko for banken.

Lenke til kommentar

Ok, har tenkt på å leie òg, men hadde vært gøy å kjøpt. Vet du hvordan det er hvis jeg har mer egenkapital? Da synker jo risikoen for banken, hvis jeg f.eks. kan skaffe 1/3-1/2 av prisen i innskudd med medansvarlig.

Motsatt da, italiensk bank som norsk statsborger? Jeg har inntekt etter skatt på rundt 40-45, +rundt 9 i måneden i studielån, så jeg er jo en sikker betaler.

Lenke til kommentar

Har du tenkt å bo der i mer enn 3år? Hvis ikke kan kostnadene ved kjøp/salg bli veldig høye i forhold til leieutgifter. For det andre, har du peiling på boligmarkedet i Italia? Mener f.eks å huske at nordvendte leiligheter er sett på som bedre enn sørvendte i f.eks Paris fordi de da er kjøligere på sommeren. Helt motsatt av hva tilfellet er i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...