Gå til innhold

Finnes det bedre mat enn kebab og kebabpizza?

Anbefalte innlegg

Søk: ''Dolma'' og ''Falafel'' på google. Det ser kanskje ikke såååå godt ut, men det er så utrooolig godt! :dribble: Får så lyst til å lage det til alle sammen - kun for å se uttrykket deres idet dere innser at dere aldri har smakt noe bedre :D hehe

Forresten, den kebaben du er så glad i... det burde ikke hete kebab! :hrm: Rett og slett en fornærmelse... Søk ''Kabab'' eller ''Shish Kebab'', så får du se hvordan ekte kebab ser ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, kabab kan være bra det, men somregel er det bare noe jeg klarer å spise i fylla.

Beste er en lokal pizza/kababsjappe som faktisk lager kebaben ordentlig,og ikke bare kjøper en ferdiglaget sylinderformet farsekake.

Var innom der en gang og så han bruke ordentlige kjøttstykker, og ikke noe prosessert crap.

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg var innom ei sjappe her i Bergen. Jeg bestilte bare kebab, og så sa han bak disken at jeg burde velge en spesifikk kebab fordi den var det skikkelig kjøtt i. De andre var bare noe han solgte fordi skoleungdom (skole rett i nærleiken) ville ha billigst mulig kebab. Og så viste han meg kjøttet de brukte i den. Det så ikke pent ut. :p

Lenke til kommentar

Eselforhud er jo ikke så langt fra sannheten.

Kebabkjøtt er jo MUK (mekanisk utbenet kjøtt) som i teorien er slakteavfall som de ikke kan lage noe annet av.

Nå varierer det jo hva som brukes til kebabkjøtt, men tradisjonelt skal det være lam. Ofte er det storfe. MUK av disse er ulovlig i Norge.

Lenke til kommentar

Gyros! Bestefaren til kebab og faren til den Tyrkiske kebaben.
Lag den på korrekt vis og du viker fra en fastfood kebab.

Ellers så syns jeg indisk er veldig godt. For den som liker sterkere retter. Men det må også lages fra bunnen.

Torsk med smeltet smør, poteter og kokte gulerøtter er også å anbefale.

Endret av NatuRal3
Lenke til kommentar

Gyros! Bestefaren til kebab og faren til den Tyrkiske kebaben.

Lag den på korrekt vis og du viker fra en fastfood kebab.

Ellers så syns jeg indisk er veldig godt. For den som liker sterkere retter. Men det må også lages fra bunnen.

Torsk med smeltet smør, poteter og kokte gulerøtter er også å anbefale.

gyros er digg! spiste det mye i hellas :) for de som ikke har hørt om det så er det kebab med pom-fri. tar forbehold om skrivefeil :D

Lenke til kommentar

Den vanligste typen kebab i Norge er av typen "dönner kebab". Denne er forøvrig "funnet opp" av en tyrkisk immigrant i tyskland på begynnelsen av 70-tallet.

Original kebab er jo kjøtt stekt på grillspyd.

den dere shish-kebaben hadde jeg ikke spist til kveldsmat engang! kjøtt på en pinne.. ikke noe salat eller dressing.. ingenting.. bare kjøtt på en pinne!

Lenke til kommentar

Smak hjortekjøtt! Nydelig!

Kjøpte reinsdyrskjøtt idag (igår) som jeg skal prøve med litt ris og poteter.

Kan også anbefale pitabrød + ris + potatis + kjøtt + saus + ekstra.

Det beste er hvis du lager dette selv, mat på utesteder er forgiftet med altslags skumle ting som ikke kan kalles mat (for å sette det litt på spissen). Men det samme sier jeg om mye av maten som finnes i dagligvarebutikken og som foreldre gir til barna sine...

EDIT: En annen ting som er godt er grillet ørret (ikke laks, den er ikke like god) som er enten marinert eller krydret med litt sterkt krydder (tacokrydder funker bra), putt dette i et grovt hamburgerbrød fra Hatting (ikke fiberbrødet) og putt litt Heinz-ketchup på selv om det ikke er så sunt. Sleng gjerne på grønsaker og annet dill etter ønske. Er utrolig godt ihvertfall, jeg frister meg selv bare av å snakke om det!

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hvis man mener Kebab er det beste man har smakt så har man ikke smakt mye mat!

Hjemmelaget maislefser, tacokjøtt (nei, ikke snakk om santa maria, hjemmelaget med masse chilli og cummin gjør susen), guacomole med tequilla, salsa og all den gode grønsakene slår det meste etter min mening. Dette er noe absolutt alle bør smake, ikke bare dømme etter å smakt den forferdelige ferdig posene fra santa maria.

Eller Nachos med Valveeta salsa saus, bønner og skikkelig cheddar oppi :D

Kan fortsette lenge, men som en over meg sa, en som kan lage hjemmelaget mat slår det meste enn kebab til 49,-

Lenke til kommentar

Personlig har jeg byttet ut kebaben og mcdonalds med Sushi. Smaker MYE bedre og er litt sunnere.

nå kom jeg på da jeg var i Stavanger og spiste stekt ris (med kylling, egg og diverse) på resturant! Husker ikke helt hva den heter, men er nede med kaien (nær parkeringshuset). Var visst kina/japan-resturang i ett.

Maten var himmelsk god, ble mett litt etter halve tallerken, men klarte ikke å slutte å spise!

EDIT: Mikado heter resturanten! Anbefales.

Er mulig ikke alle er enig med meg, har ikke spist mye kinamat. Men tør å påstå at jeg klarer å smake forskjell på skikkelig mat og junk.

OG: De har fisker! Som svømmer i akvarium (duh').

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...