Gå til innhold

Når folk gråter høyt, gjør de det med vilje? Det skal vel ikke lage lyd?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slå en spiker inn i kneet. Se hvor stille du er da.

Se familien din brenne ihjel. Se hvor stille du er da.

Break your knee, cry for a day.

Break your soul, cry for ever.

Eller noe sånt.. Såg den på en emoposter på face. :p

Endret av MrLuni
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er nok mye vilje og trang for oppmerksomhet som gjør at folk gråter høyt. Samme som å nyse, en døv person som nyser lager ikke mye lyd slik som mange gjør...

jeg har tenkt på det samme selv. det må jo være for oppmerksomhets skyld

Ikke i voksen alder som jeg kan huske.

hva med de gangene du kan huske?

Lenke til kommentar

Hmm kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en skikkelig grining. Var vell noe jamring når jeg var liten.

Kan tenke meg at det er noe med å "få ut feelings" når man griner høyt. Noe lignende at du brøler av sinne når en gjør noe dumt i et spill.

Lenke til kommentar

Hmm kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en skikkelig grining. Var vell noe jamring når jeg var liten.

Kan tenke meg at det er noe med å "få ut feelings" når man griner høyt. Noe lignende at du brøler av sinne når en gjør noe dumt i et spill.

Jeg skal ikke gjøre deg mer ukomfortabel :p

Lenke til kommentar

Lurer på om det ikke er litt kulturbetinget også. Se på reportasjer fra Palestina hvor både kvinner og menn omtrent konkurrerer om å gråte og skrike høyeste, mens hvis man ser på Utøya-massakren så gråter folk mer stille.

Unntak finnes selvsagt på begge sider, men jeg må si meg enig. Det er nok et behov for oppmerksomhet og sympati som gjør at folk blir høylydte.

Lenke til kommentar

Er nok mye vilje og trang for oppmerksomhet som gjør at folk gråter høyt. Samme som å nyse, en døv person som nyser lager ikke mye lyd slik som mange gjør...

Det er vel bare helt feil... døve personer lager generelt MYE mer lyd enn en hørende, tviler på det er helt motsatt når det gjelder nysing!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Husker en gutt i området kjørte seg ihjel på moped for noen år siden, og moren hans bodde to hus borten for meg på det tidspunkt. Kunne høre henne gråte, hyle og skrike flere ganger, i flere dager. Var sikkert en blanding av mange forskjellige og forferdelige følelser hun hadde da, forsåvidt.

Lenke til kommentar

Det er vel bare helt feil... døve personer lager generelt MYE mer lyd enn en hørende, tviler på det er helt motsatt når det gjelder nysing!!

Nei, det er ikke feil. De døve lager mye lyd ja, men ved nysing er det kun lyden av luft som høres, ikke den høye "atjo" lyden mange lager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er døv på et øre og har redusert hørsel på det andre. Jeg får ofte beskjed om at jeg bråker endel mer enn alle andre når jeg nyser og hoster.

Det gjelder ikke når jeg gråter, da pleier jeg å være stille med mindre jeg er veldig veldig lei meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...