Gå til innhold

Trenger hjelp til hva jeg skal gjøre (z1,note 3 eller vente)

Anbefalte innlegg

Hei

Etter at min 2 år gamle samsung ble ødelagt (ladekontakten i selve telefonen er ødelagt, så telefonen lader ikke), ha rjeg lurte på hva jeg skal gjøre. Valgene jeg har er:

1. Reparere min gamle telefon (men tipper at det ikke vil bli veldig billig, så vet ikke om det er verdt det)

2. Kjøpe en ny telefon. Har sett på både sony sin z1 og samsung sin note 3. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg eventuelt skal gå for. Har leste de fleste trådene på forumet som omhandler z1 og note 3.

3. Siste valget er å kjøpe en billig telefon fra clas ohlson. Og avvente å se om det kommer noen andre spennende telefoner snart (samsung skal blant annet vise frem en bøylig skjerm snart. Men jeg vet at note 3 og z1 er veldig de også)

Så spørsmålet mitt er hva hadde dere gjort hvis dere hadde de valgene som jeg har :)

All hjelp vil bli satt veldig stor pris på!

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter med akkurat samme valg selv.Heller mest mot note 3, einaste eg savne er at den skal være vanntett og en mer robust skjerm. Knuste skjermen på min sgs ganske fort, så ønsker ikke at det samme skal hende med note 3. Derfor vente eg litt til for å se på nyheten med note 3 med bøyelig skjerm.

Lenke til kommentar

Valgte selv Note 3 pga skjerm, kamera, S-Pen, oppdateringer og generelle funksjoner og specs. Har hatt alle Samsunger siden Galaxy S og synes at Samsung gjør hele android greia bedre enn Sony.

Xperia Z1 er sikkert en god tlf men den er nesten like stor som Note 3 men med mindre skjerm og jeg er heller ingen fan av on-screen-buttons som stjeler enda mer av skjermarealet.

Lenke til kommentar

Valgte selv Note 3 pga skjerm, kamera, S-Pen, oppdateringer og generelle funksjoner og specs. Har hatt alle Samsunger siden Galaxy S og synes at Samsung gjør hele android greia bedre enn Sony.

Xperia Z1 er sikkert en god tlf men den er nesten like stor som Note 3 men med mindre skjerm og jeg er heller ingen fan av on-screen-buttons som stjeler enda mer av skjermarealet.

Du må gjerne utdype mer bluttu :)

Mine tanker:

Nå blir det vel sagt at z1 sitt kamera er bedre enn note 3 sitt. Og jeg synes selv at samsung er sinnsykt treige når det kommer til oppdateringer, noe jeg håper at sony er bedre på. Ettersom de kjører et mye lettere skall enn hva samsung gjør. Men har dessverre ikke noe kjennskap til sony sin oppdaterings hastighet. Men mener å ha lest at de er raksere.

Når det kommer til specs (regner med at du tenker på hardware). Så stiller de veldig likt, note 3 er vel litt bedre. Men er vel så lite som skiller de at det er umulig å merke.

Det som gjøre at jeg kunne ha valgt note 3 er vel som du nevner større skjerm (selvom telefonene er nesten like store...) og s-pen (men er usikker på hvor mye jeg egentlig kommer til å bruke den :tease:

Lenke til kommentar

samsung og sony er ca like på oppdatering av os'et. Trege begge to. :-(

Men knappene på skjermen er faktisk digg. Liker spesielt godt multitask knappen. På s3 og note må du holde inne hjem knappen i 1-2 sek. Noe som blir irriterende tregt.

Lenke til kommentar

samsung og sony er ca like på oppdatering av os'et. Trege begge to. :-(

Men knappene på skjermen er faktisk digg. Liker spesielt godt multitask knappen. På s3 og note må du holde inne hjem knappen i 1-2 sek. Noe som blir irriterende tregt.

Kan du fortelle litt mer om hvordan sony sin multitasking fungere? :)

Er det noen android produsenter som er raske til å gi ut oppdateringer? Utensom Nexus selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Kan absolutt anbefale Z1 etter å hatt denne siden den kom ut nå, eneste jeg kan utsette på den er innsynsvinkelen på skjermen(som er fantastisk). Utenom dette glir operativsystemet meget glatt og jeg har ikke hatt en eneste dårlig opplevelse så langt. Sony kom med en oppdatering på telefonen kort tid etter jeg fikk den.

Jeg ville heller ikke sett på onscreen buttons som en negativ ting da disse fungerer utmerket og de forsvinner om man skal se film eller se på bilder. Multitasking er meget lett tilgjengelig via en egen knapp.

Laster du ned Sony PC Companion overfører denne innhold fra gammel telefon til Z1.

Med meget gode specs + at den er vanntett ble det en sikker vinner for meg og jeg har ikke angret et sekund.

Personlig ville jeg ikke ventet på at Samsung/LG skal komme med en bøyelig skjerm, da mest sannsynlig de første utgavene heller vil komme med en bøyd skjerm fremfor bøyelig.

Fysisk kameraknapp vil jeg også sette som et stort pluss til denne telefonen.

Kunne sikkert ramset opp i bøtter og spann, men konkluderer med at jeg er meget fornøyd med min Z1 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne utdype mer bluttu :)

Mine tanker:

Nå blir det vel sagt at z1 sitt kamera er bedre enn note 3 sitt. Og jeg synes selv at samsung er sinnsykt treige når det kommer til oppdateringer, noe jeg håper at sony er bedre på. Ettersom de kjører et mye lettere skall enn hva samsung gjør. Men har dessverre ikke noe kjennskap til sony sin oppdaterings hastighet. Men mener å ha lest at de er raksere.

Når det kommer til specs (regner med at du tenker på hardware). Så stiller de veldig likt, note 3 er vel litt bedre. Men er vel så lite som skiller de at det er umulig å merke.

Det som gjøre at jeg kunne ha valgt note 3 er vel som du nevner større skjerm (selvom telefonene er nesten like store...) og s-pen (men er usikker på hvor mye jeg egentlig kommer til å bruke den :tease:

Det er varierende tilbakemeldinger angående Sony's kamera på diverse forum (feks Esato og xda) og fra ulike tester. Skjermen får og en del kritikk for dårlig innsynsvinkel og at Sony har brukt ulike displayer fra ulike produsenter, noe som har medført at noen skjermer er dårligere enn andre. Har selv sammenlignet Note 3 med Z1 og Samsung's skjerm er mer lyssterk og viser bedre detaljer, spesielt i kamera-appen.

Når det gjelder oppdateringer kan du jo sjekke android-versjonen til den 2,5 år gamle S2 og sammenligne med fjorårsmodellene fra Sony.

S-Pennen er veldig nyttefull og når en først begynner å bruke den så gjør den mye nytte, det være seg når en surfer på nettet, behandler bilder osv eller tar notater. Søk på youtube etter Note 3 scrapbook så får du se noen kule og nyttige funksjoner :)

Jeg valgte Note 3 fordi jeg synes den gir meg mer enn Z1 og jeg har meget gode erfaringer med Samsung's produkter. Noen andre vurderer annerledes :)

Lenke til kommentar

Hei

Etter at min 2 år gamle samsung ble ødelagt (ladekontakten i selve telefonen er ødelagt, så telefonen lader ikke), ha rjeg lurte på hva jeg skal gjøre. Valgene jeg har er:

1. Reparere min gamle telefon (men tipper at det ikke vil bli veldig billig, så vet ikke om det er verdt det)

2. Kjøpe en ny telefon. Har sett på både sony sin z1 og samsung sin note 3. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg eventuelt skal gå for. Har leste de fleste trådene på forumet som omhandler z1 og note 3.

3. Siste valget er å kjøpe en billig telefon fra clas ohlson. Og avvente å se om det kommer noen andre spennende telefoner snart (samsung skal blant annet vise frem en bøylig skjerm snart. Men jeg vet at note 3 og z1 er veldig de også)

Så spørsmålet mitt er hva hadde dere gjort hvis dere hadde de valgene som jeg har :)

All hjelp vil bli satt veldig stor pris på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...