Gå til innhold

Vet "folk flest" deres eget beste?

Anbefalte innlegg

Frp har høyest andel trygdede velgere.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10080138

Men det var vel ikke virkelig noe nytt? Det er derimot tragikomisk at de som påpeker hvor mange trygdemisbrukere det finnes i landet og selv er en økonomisk belastning for samfunnet stemmer på et parti som vil jage dem selv ut i det ubehagelige arbeidslivet. Snakk om å møte seg selv i døren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen partier som går til valg på at

"Vi vil gjøre det enklere og mer lukrativt å være trygdemisbruker"

Det er heller ingen dekning for å si at det først og fremst er trygdemisbrukerne som stemmer på FrP. Kanskje det er de ærlige og redelige trygdemottakerene som flokker dit?

Hva vet jeg - spørsmålet er jo ikke stilt i undersøkelsen : Er du trygdemisbruker : Ja/Ja, men det er naboen også/Nei/Nei, men naboen er det/Vet Ikke

Lenke til kommentar

Frp har høyest andel trygdede velgere.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10080138

Men det var vel ikke virkelig noe nytt? Det er derimot tragikomisk at de som påpeker hvor mange trygdemisbrukere det finnes i landet og selv er en økonomisk belastning for samfunnet stemmer på et parti som vil jage dem selv ut i det ubehagelige arbeidslivet. Snakk om å møte seg selv i døren.

Tidligere har AP hatt flest trygdede velgere, SV har hatt høyest andel per velger. Sånne statistikker er så gjennomsyra og ødelate utifra hvilke grupper mennesker som blir oppringt at det er helt kvalmt

Lenke til kommentar

Kanskje de vet sitt eget beste. Om folk forsetter å stemme på sosialistene vil de til slutt ha brukt opp alt som er av oljepenger, skatteinntekter ved å ansette alle i offentlig sektor uten noen privat sektor til å bære hele festen.

Det private er ryggraden i et samfunn, offentlig sektor alene skaper ikke penger til å drive et land. Slik det har gått nå de siste 8 årene har det vært en eksplosiv vekst i det offentlige og ytelser til folk i arbeidsfør alder, i tillegg til en eksplosiv og lite bærekraftig asyl og innvandringspolitikk.

Resultatet vil på sikt bli et kræsj, noe jeg i Norge kan se for meg blir Hellas-light, evt fullstendig mageplask. Massive kutt i pensjon, sykepenger og alt annet av ytelser for folk som får det i dag. Arbeidsledighet+++

Endret av Hyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje de vet sitt eget beste. Om folk forsetter å stemme på sosialistene vil de til slutt ha brukt opp alt som er av oljepenger, skatteinntekter ved å ansette alle i offentlig sektor uten noen privat sektor til å bære hele festen.

Det private er ryggraden i et samfunn, offentlig sektor alene skaper ikke penger til å drive et land. Slik det har gått nå de siste 8 årene har det vært en eksplosiv vekst i det offentlige og ytelser til folk i arbeidsfør alder, i tillegg til en eksplosiv og lite bærekraftig asyl og innvandringspolitikk.

Resultatet vil på sikt bli et kræsj, noe jeg i Norge kan se for meg blir Hellas-light, evt fullstendig mageplask. Massive kutt i pensjon, sykepenger og alt annet av ytelser for folk som får det i dag. Arbeidsledighet+++

Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar

I løpet av de siste 8 år ble det skapt langt flere arbeidsplasser i privat sektor enn i offentlig sektor.

En borgerlig regjering som ikke er virkelig enige i å holde seg etter handelsregelen bør i utgangspunktet holde tunga rett i munnen når det gjelder pengesløsing og å drive Norge i økonomisk ruin. Med Frp i regjeringen vil vi få halvert mengden av disponibel oljepenger i løpet av 4 år. jaja, alt man gjør kun at de rike slipper å betale skatt.

Sist nevnte er jeg helt enig i, det kommer Norge til å oppleve. Hvorfor? Joda, fordi Hellas hadde altfor få skatteinntekter for å finansiere deres velferdssystem - betale for lite skatt, men man vil gjerne ha bedre velferdsgoder i typisk frp-stil. Norge er dømt til å gå under.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke at det blir skapt flere i privat sektor så lenge det offentlige fortsetter å vokse. Ingen land i verden har så store pengesummer som blir brukt på folk utenfor arbeid, som er i arbeidsfør alder. Perspektivmeldingen som kom i februar utgitt av sittende regjering med finansministeren i spissen peker på at velferdssamfunnet slik de rødgrønne selv holder på ikke er bærekraftig.

Vi blir sikkert ikke enig her, men jeg tror du tar helt feil. Løsningen er ikke å øke skattene og stadig ta mer av skattebetalerene, det løser ingenting. Til slutt går folk tom for penger og det er ikke mer å kreve. Norge trenger et mer bærekraftig samfunn, og rødgrønt er ikke svaret, det er bare å se på tallene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS: Er du så egoistisk at du avgir stemme med bakgrunn I hva som gagner deg selv best. Du er isåfall er godt eksempel på hva som er galt med Norge.

Det morsomme med mange av de som stemmer FRP er at de stemmer på den politikken de tror vil gi et bedre samfunn, et samfunn som gir mye til mange. Samtidig sitter egoistene på sidelinjen og gjør narr av dem. Etterfulgt av "Gi meg en ekstra ferieuke ellers går jeg ut i streik!!!"

Er alle sosialister egoister? Godt mulig.

Lenke til kommentar
Vet "folk flest" deres eget beste?

Nei, det er en av grunnene til at det er indirekte demokrati i Norge.

Man kan jo ikke la folk selv ta bestemmelsene om sin egen kropp og eiendom, de kunne jo finne på å ta feil avgjørelser omkring disse, derfor er det bedre at politikerne bestemmer.

Klart spørsmålet som gjenstår er hvordan disse som ikke vet sitt eget beste skal kunne klare å stemme på de politikere som best for seg selv?

Kanskje der er ett unntak for regelen om at de fleste ikke vet sitt eget beste hvert 4. år?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...