Gå til innhold

Gåte parade!

Newt32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Amerikanske fly var ikke i kamp over Amerikansk jord under ww1. Derfor var det ikke noen kriksrelaterte flyulykker der da.

Hvem har sagt at det var en krigsrelatert ulykke eller at flyet var i kamp?

Jeg tipper nok at det ikke finens noen slik grunnleggende feil og at du bare kødder :)

Lenke til kommentar
dette er ikke en gåte men en matte oppgave:

To like lange lys blir tent samtidig. Det ene brenner ned på 3 timer, mens det andre bruker 4 timer på å brenne ned. Etter hvor lang tid er det ene lyset dobbelt så lang som det andre???

Klarer noen den???

Denne er det jo ingen som har klart enda !

Svaret som Ernie85 kom med er ikke riktig, det var ikke det som det ble spurt etter.

Jeg vet svaret men klarer ikke helt å vise fremgangsmåten....

Vet forresten ikke svaret på den postfly-gåten...

Lenke til kommentar

Jadda! ALLE hittil har FEIL på gåten min :woot: !

Men please, dette er siste gang jeg gidder å minne dere på: Svaret har ikke noe med FLY eller POST eller Chicago - Boston å gjøre...

Et tips: Les hele posten min GODT og tenk igjennom hva dere leser...

(mohohohoho det er digg å pine folk med gåter)

Lenke til kommentar
Her kommer en vrien en (Tror jeg da :D ):

En mann hadde et hus med 1. etasje og et loft.

Oppe på lofte var det en lampe. I 1. etasjen var det 3 lysbrytere. Han skulle finne ut hvilken lysbryter som skrudde på lyset. Han kunne ikke gå opp og ned trappa mer enn en gang.

Han hadde ikke mulighet sjekke det mens han stod der nede i 1. etasjen.  

Hvordan skulle han finne ut hvilken bryter det var??

EDIT: Han gjorde ikke no fancy greier som bare mcgayver kunne klart.

EDIT2: Han var alene og han brukte ikke noe verktøy.

EDIT3: Han gikk IKKE ut.

Slå på lysbryter 1, og la den stå på i 5 min. Slå deretter av lysbryter 1 og på lysbryter nr 2.

Gå opp å sjekk lampen. Lyser den er lysbryter 2 riktig bryter. Er lampen av, tar du på lampen. Er lampen varm er lysbryter nr 1 riktig bryter, er lampen kald er nr 3 riktig bryter.

OG VI HAR EN VIIINNEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :woot::woot::woot:

Etter masse dustete forslag på irc og noen dustete her så kom det endelig. :D

Lenke til kommentar
Kan ikke svaret på _orion_ sin... men jeg har en annen gåte til dere:

Dette er sakset fra en amerikansk avis den 5. Januar 1931:

Verste flyulykke siden 1. Verdenskrig:

Postfly på vei fra Chicago til Boston styrtet! Alle i flyet omkommet!

Finn en grunnleggende feil i avissitatet.

EDIT: For the record så ER det snakk om verste flyulykken, så ikke tenk på "postfly kan ikke være så ille og kan heller ikke ha mange passasjerer" det er ikke relevant! ;)

Fordi at det ikkje hadde vært noen flyulykker etter 1.verdenskrig, så ble dette den verste og første siden verdenskrigen??

Lenke til kommentar

EDIT: For the record så ER det snakk om verste flyulykken, så ikke tenk på "postfly kan ikke være så ille og kan heller ikke ha mange passasjerer" det er ikke relevant! ;)

Fordi at det ikkje hadde vært noen flyulykker etter 1.verdenskrig, så ble dette den verste og første siden verdenskrigen??

FEIL! dere er helt borte... Svaret ligger rett foran dere!

Lenke til kommentar

Svar: I 1931 ble ikke verdenskrigen kalt "1. Verdenskrig", fordi man ikke visste om det ville komme flere verdenskriger. 8)

Lenke til kommentar

Svar: I 1931 ble ikke verdenskrigen kalt "1. Verdenskrig", fordi man ikke visste om det ville komme flere verdenskriger. 8)

And we have a WINNER! :woot:

Endelig en som skjønte det... (du hadde hørt den før right? :p)

Lenke til kommentar
Ja det var rett! Og til deg teveslave: velkommen til forumet! :woot:

(ps: laget du en ny bruker bare for å svare på denne?)

Ja, har lest litt rundt her før, men måtte bare svare på gåten. Har hørt en lignende gåte før, men måtte lese gjennom din noen ganger for å forstå den.

Lenke til kommentar
Ja det var rett! Og til deg teveslave: velkommen til forumet! :woot:

(ps: laget du en ny bruker bare for å svare på denne?)

Ja, har lest litt rundt her før, men måtte bare svare på gåten. Har hørt en lignende gåte før, men måtte lese gjennom din noen ganger for å forstå den.

Vel, gratulerer :-) Du er herved medlem av de 13373573 på dette forumet ;)

Lenke til kommentar

Her er en ny en:

Du har 3 gjenklistrede konvolutter. En inneholder 2 hundrelapper, en inneholder to 200-lapper og den siste inneholder en hundrelapp og en 200-lapp. Dessverre har noen skrevet feil beløp utenpå alle konvoluttene.

Hvordan kan du klare å skrive rett beløp på alle 3 konvoluttene ved bare å åpne 1 konvolutt og bare se på en seddel?

Lenke til kommentar

gåte:

du våkner opp, og ser to veier den ene går til helvettè den andre til himmelen! attmed deg står det to tvillingbrødre, den ene lyver uansett hva du spør om, den andre svarer sant uansett hva du spør om!

du kan stille EN av de ETT spørsmål!

hva er spørsmålet for å finne veien til himmelen?

Lenke til kommentar
du våkner opp, og ser to veier den ene går til helvettè den andre til himmelen! attmed deg står det to tvillingbrødre, den ene lyver uansett hva du spør om, den andre svarer sant uansett hva du spør om!  

Du spør den ene av dem om hva broren hans ville sagt var veien til helvete.

Hvis fyren du spør er den som alltid snakker sant, vil han da si det som er usant, nemlig veien til helvete. Spør du han som alltid lyver vil han da si det som er usant, siden han vrir det som er sant.

Så, det som fyren sier, uansett hva, vil være veien til helvete. Og da er det vel bare til å gå motsatt vei? ;)

Her er en ny en:

Du har 3 gjenklistrede konvolutter. En inneholder 2 hundrelapper, en inneholder to 200-lapper og den siste inneholder en hundrelapp og en 200-lapp. Dessverre har noen skrevet feil beløp utenpå alle konvoluttene.  

Hvordan kan du klare å skrive rett beløp på alle 3 konvoluttene ved bare å åpne 1 konvolutt og bare se på en seddel?

Kan en se oppi konvolutten mens en tar ut den andre? Kjenne om de er samme størrelse? Holde konvolutten opp mot lyset og se etter? Gjøre noe som helst som er logisk at du ville gjort hvis du hadde havnet i en slik situasjon? :)

Lenke til kommentar

Du spør den ene av dem om hva broren hans ville sagt var veien til helvete.

Hvis fyren du spør er den som alltid snakker sant, vil han da si det som er usant, nemlig veien til helvete. Spør du han som alltid lyver vil han da si det som er usant, siden han vrir det som er sant.

Så, det som fyren sier, uansett hva, vil være veien til helvete. Og da er det vel bare til å gå motsatt vei? ;)

wohoo! grattis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...