skrim Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Prisvurdering Hei vurderer å selge mitt kamera Canon 7D tatt ca 2500 bilder ingen skavanker ca 1 år gammelt medfølgende original eske med dansk brukermanual. Medfølgende Canon 70x200mm f4 objekt ingen skader også et 17x85 mm Canon objekt helt greit objektiv Stativ i karbon så si ubrukt nypris med kulehodefeste var vel ca 1600kr Ny Kamera sekk ny pris ca 1500 + flere compact flash minnebrikker - Vurderer på samlet salg er det noe tips ang pris jeg kan begi meg ut på ? Takker for alle svar Endret 8. oktober 2013 av skrim Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Prisvurdering Alltid vanskelig med bruktpriser, men teambiathlon sier at "veiledende" pris på 7D er 5500, men det er basert på mange salg som er fra en tid tilbake og 70D har nettopp kommet så jeg vil tro bruktprisen på 7D påvirkes av det. 17-85 ble solgt for 995 ny av Fotovideo nettopp, så noe rundt det kan være en bra start siden normal pris er mye høyere, men det er jo en gammel linse erstattet av 15-85 for flere pår siden så muligens vanskelig å selge. Canon 70-200 F4 finnes i to versjoner så der avhenger det veldig av hvilken versjon du har. Resten har jeg ingen anelse hvor mye du kan regen med å få for, men det er godt mulig at det kan lønne seg å selge oppdelt, f.eks 70-200 for seg selv. 7D + 17-85 + minnekort osv. Endret 8. oktober 2013 av se# Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 2500 skudd er det samme som ingenting, mao som nytt. Men du kan sjekke på foto.no og prøve å få en omtrentlig oversikt om hvor prisnivået ligger. Jeg antar at du kan legge deg i det høyere nivået pga tilstanden på kameraet. Minnekort leveres ofte med kameraet og tviler på at de er lett selgelige løse, bare husk å formatere og overskrive kortene grundig slik at eventuelle bilder ikke kan hentes opp igjen av lett tilgjengelig programvare. Som nevnt av se# kan det nok svare seg å dele det hele opp litt, som regel får man mindre totalt med å selge alt samlet. Tor Lenke til kommentar
skrim Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Takker for informativt svar og tips får gå litt i tenkeboksen Canon 70-200 F4 usm Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 5000-5500kr for 7D. 1000kr for 17-85mm, 3000-3500kr for 70-200mm. 500-800kr for stativ, samme for sekk. Høy pris om du ikke har det travelt, lav om du vil få ting unna. Stativ og sekk er noe jeg ser på som greit å få med i en pakke, men ikke noe jeg vil betale ekstra for. Det er tross alt ikke nødvendigvis at sekken/baggen passer mitt bruksmønster, og stativ bruker jeg minimalt. Ville solgt alt for seg selv, folk forventer et godt avslag for pakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå