Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikken går bananas

Anbefalte innlegg

Hei. Grafikken på laptopen min (HP notebook) har slått seg vrang. Det begynte når jeg tok kontakten ut av pc, men gikk tilbake til det normale når kontakten ble satt inn igjen. Nå er det blitt sånn uansett om kontakten er i eller ikke. Noen som har noen tips? Bildene under viser hvordan det ser ut.

Takk for all hjelp!

edit: la til bilder

Grafikk problemer.docx

post-140936-0-23546700-1381237578_thumb.jpg

post-140936-0-80533700-1381237618_thumb.jpg

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er neppe noen feil med skjermkort da bildene ser helt fine ut. Det vi ser når du tar et "screen shot" er bildet som grafikk/skjermkortet sender til skjermen. Hadde det vært feil på skjermkortet, ville vi ha sett det samme som du, som sagt, tviler på det er noen feil med skjermkort.

Tar du et bilde av selve skjermen med enten mobilen eller et kamera, kan vi se det samme som du hvis bildet er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tipset, her er bilder av skjermen.

På de svarte bakgrunnene ser man drøssevis av røde prikker/pixler. På de hvite bakgrunnene som for eksempel Google startsiden eller et Word dokument er det grønne prikker/pixler og flere vertikale grønne linjer. Har dere noen ide om hva dette kan skyldes?

post-140936-0-31887600-1381269763_thumb.jpg

post-140936-0-42179900-1381269785_thumb.jpg

post-140936-0-48549200-1381269803_thumb.jpg

post-140936-0-04634800-1381269822_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er nok skjermen din som er problemet. Dette dekkes av både reklamasjon og garanti (5 år). Hvis garantien/reklamasjon har gått ut så er det ikke ekstremt vanskelig å bytte skjermen selv heller, men hvis laptopen er over 5 år gammel så må du nesten vurdere om det er verdt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar! Maskinen er ca 3 år gammel. Det er bare ett problem. For ett år siden ville maskinen plutselig ikke starte, var bare helt død. Jeg tenkte det bare var noe som hadde løsnet innvendig, noe det var. Ble løst raskt og billig hos et lokalt pc-verksted. De åpnet opp laptopen og fikset problemet. Gjelder fremdeles garanti/reklamasjon da? Ettersom de har jobbet med maskinen.

Det er nok skjermen din som er problemet. Dette dekkes av både reklamasjon og garanti (5 år). Hvis garantien/reklamasjon har gått ut så er det ikke ekstremt vanskelig å bytte skjermen selv heller, men hvis laptopen er over 5 år gammel så må du nesten vurdere om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Garanti? Neppe, men du har 5 års reklamasjon rett, så det burde funke fint. På en annen side kan det hende at HP setter seg på bakbeina hvis ikke det verkstedet var godkjent av HP. Men dette er jeg ikke sikker på.

Hadde faktisk nesten samme problem med min Alienware M17x, skjermen viste noe helt rare farger. Fikset det selv med å åpne laptopen og ta ut kabelene til skjermen og sette dem inn igjen. Funker fint enda 6 måneder etterpå. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...