Christeven Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Hei. Grafikken på laptopen min (HP notebook) har slått seg vrang. Det begynte når jeg tok kontakten ut av pc, men gikk tilbake til det normale når kontakten ble satt inn igjen. Nå er det blitt sånn uansett om kontakten er i eller ikke. Noen som har noen tips? Bildene under viser hvordan det ser ut. Takk for all hjelp! edit: la til bilder Grafikk problemer.docx Endret 8. oktober 2013 av Christeven Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Skjermen viser fullt av grønne prikker og vertikale streker over hele skjermen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hva skulle være problemet? Bildene ser helt fine ut her... Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er fullt av grønne "pixler" som "danser" over hele skjermen, og store grønne streker som går vertikalt over skjermen. Ser man det ikke på bildene? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Det syntes nesten bare på hvit bakgrunn. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Bildene er helt fine her. Dette kan være så mangt. Feil i drivere, varmeproblemer, fysisk feil på skjermkort eller skjerm. Er det det samme hvis du restarter? Eller hvis den har vært avslått en stund og kald? 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Ja er det samme når jeg restarter. Problemet kan være overoppheting. Maskinen kan bli ekstremt varm til tider og viften høres ut som en flymotor. Så det kan være skade på kortet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er neppe noen feil med skjermkort da bildene ser helt fine ut. Det vi ser når du tar et "screen shot" er bildet som grafikk/skjermkortet sender til skjermen. Hadde det vært feil på skjermkortet, ville vi ha sett det samme som du, som sagt, tviler på det er noen feil med skjermkort. Tar du et bilde av selve skjermen med enten mobilen eller et kamera, kan vi se det samme som du hvis bildet er bra. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Takk for tipset, her er bilder av skjermen. På de svarte bakgrunnene ser man drøssevis av røde prikker/pixler. På de hvite bakgrunnene som for eksempel Google startsiden eller et Word dokument er det grønne prikker/pixler og flere vertikale grønne linjer. Har dere noen ide om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er nok skjermen din som er problemet. Dette dekkes av både reklamasjon og garanti (5 år). Hvis garantien/reklamasjon har gått ut så er det ikke ekstremt vanskelig å bytte skjermen selv heller, men hvis laptopen er over 5 år gammel så må du nesten vurdere om det er verdt det. 2 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Takk for svar! Maskinen er ca 3 år gammel. Det er bare ett problem. For ett år siden ville maskinen plutselig ikke starte, var bare helt død. Jeg tenkte det bare var noe som hadde løsnet innvendig, noe det var. Ble løst raskt og billig hos et lokalt pc-verksted. De åpnet opp laptopen og fikset problemet. Gjelder fremdeles garanti/reklamasjon da? Ettersom de har jobbet med maskinen. Det er nok skjermen din som er problemet. Dette dekkes av både reklamasjon og garanti (5 år). Hvis garantien/reklamasjon har gått ut så er det ikke ekstremt vanskelig å bytte skjermen selv heller, men hvis laptopen er over 5 år gammel så må du nesten vurdere om det er verdt det. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Garanti? Neppe, men du har 5 års reklamasjon rett, så det burde funke fint. På en annen side kan det hende at HP setter seg på bakbeina hvis ikke det verkstedet var godkjent av HP. Men dette er jeg ikke sikker på. Hadde faktisk nesten samme problem med min Alienware M17x, skjermen viste noe helt rare farger. Fikset det selv med å åpne laptopen og ta ut kabelene til skjermen og sette dem inn igjen. Funker fint enda 6 måneder etterpå. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Takk for alle svar! Det kan virke som det er selve skjermen ja. Jeg får levere den inn til Elkjøp, der jeg kjøpte den, så får vi se hva de sier. Å skifte skjerm/åpne laptopen er nok litt over mitt kunnskapsnivå. hehe. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg skulle se hvordan bildet så ut når jeg koblet maskinen til tv via hdmi kabel. Da blinket den svart en gang, og jeg så en "tekst-boble" som spratt opp og sa noe om fargeoppsettet, så ble skjermen helt fin. Veldig rart.. Noen tanker om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Ganske sikker på at problemet ligger i selve skjermen og ikke skjermkortet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå