Gå til innhold

NY og BRA skjerm fra komplett.no, anbefaling?

smas190

Anbefalte innlegg

skal ha en ny og bra skjerm fra komplett.no.

noen som kan anbefale noen? har tenkt på 19", men det er så sykt tunge.

Den burde kunne ha stort oppløsning, og klare over 85hrz.. alt under

greier jeg ikke.. så ekke no vits at den klarer 9000x8000 på 2hrz :lol:

ok, litt seriøst igjen..

noen som har forslag? hadde i utgangspunktet tenkt meg CRT, ettersom

jeg ikke vil ha noe ghosting, og har prøvd opptil flere lcder på jobber

som jeg ikke er helt fornøyd med grunnet enkelte småting..

så hvis ingen kommer på en deilig LCD fra komplett, så blir spm mitt: Hvilken 17/19" crt anbefaler dere hos komplett.no?

pris fra 0-3000+/-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første synes jeg komplett har temmelig dårlig utvalg av skjermer.. mye annen bra hardware men skjermutvalg er jo.. lik null..

dessuten.. er dette tiden på året da alle NYE modeller kommer.. stort sett allt som finnes i butikkene nå er 2002 modeller så om du vil ha helt nytt.. vent noen måneder.. hehe

og ja.. du vil ha MASSE desktop plass.iallefall om du jobber en del med pcn...heh og du vil ha minst 85hz.. selv om du kanskje ikke kan bevisst SE att det flimrer så registrerer øynenen og hjernen din det og det blir slitsomt så MINST 85hz.. helst 100+.. du bør også ha en dotpitch som ikke er over .24 men dette drar gjerne til prisen en del.

og jeg synes også du burde skaffe CRT.. fordi LCD har en del problemet (uansett hva lcd tillhengerne sier) som dårlig lysstyrke..kontrastforhold..synsvinkel..kan ikke vise så mange farger..kan ikke vise true black..udynamiske oppløsninger, pixel og transistorfeil og DÅRLIGE GARANTIER.. jeg vil ikke skaffe LCD får jeg får minst 5 års garanti mot en eneste pixel .. har selv hatt 2 knall røde pixler midt i en 17" og det er ufattelig irriternede..

LCD er sikkert bra for tillfeldig spilling eller word men skal du se film.. eller spille mye eller holde på med grafikk er bare ikke LCD bra nok enda synes da jeg.. OLED kanskje men de er jo ikke her enda.

(og det tullet om att LCD ikke flimrer og att CRT gjør det er utrolig teit sammenligning ettersom LCD ikke oppdaterer bildet på samme måte som CRT gjør)

men mest av allt.. legg prisen på ca 5000kr isteden for 3000..det prishoppet der gjør temmelig mye..

noe sånt som denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=8&s=pl

denne skjermen har dog SHADOWMASK og ikke aperature grille som for eksempel trinitron har.. (og er verdt og ha om du bruker maskina mye) vel og merke om du tror du klarer og vende deg til de 2 _nesten_ unsynlige damper wires som går på tvers av alle aperature grille skjermer. 22" Syncmaster 1200NF blir kanskje litt i dyreste laget da.

vel.. det var det jeg synes iaf..

ixxo

Lenke til kommentar
skal ha en ny og bra skjerm fra komplett.no.

noen som kan anbefale noen? har tenkt på 19"... noen som har forslag? hadde i utgangspunktet tenkt meg CRT, ettersom

jeg ikke vil ha noe ghosting, og har prøvd opptil flere lcder på jobber

som jeg ikke er helt fornøyd med grunnet enkelte småting..

så hvis ingen kommer på en deilig LCD fra komplett...

Jeg anbefaler deg å kjøpe Samsung SyncMaster 193T:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl

eller Samsung SyncMaster 192T:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl

Begge er meget bra LCD skjermer, men husk å bruke skjermkort med DVI-utgang og DVI-kabel til skjermen for da unngår du "ghosting" og andre slike effekter som ofte er forbundet med billige LCD-skjermer som bare har VGA-inngang (D-Sub).

Lenke til kommentar

serverload ettersom jeg poster 3 like og du 2.. :D

det der hørtes egentlig greit ut.. jeg vet det med 85hrz, derfor jeg

nevnte at jeg ikke ville ha noe UNDER, ettersom alt under er helt

for jeavli.. jeg fåt ondt i hodet tilslutt av dårlige skjermer.. den skjermen jeg hadde ble ødelagt så jeg kan ikke vente noen mnd :D

kan godt plusse på til 5k.. hadde tenkt å kjøpe nytt skjermkort men får

vente litt med det.

men hva er det som gjør denne skjermen så utrolig mye dyrere enn de andre som ligger på rundt 1-2k ?

Lenke til kommentar

Noen mener ditt andre mener datt.

Jeg ville ihvertfall vurdere LCD fremfor CRT.

Og nå skal jeg begrunne dette:

Først og fremst: CRT VS LCD

Sannheten er at alle de store skjermprodusentene har neste sluttet å komme med nye CRT modeller, kanskje en eller to nye i året, mens de samtidig spytter ut LCD modeller i fleng.

Les mer her

Videre kan du lese denne eminente posten her i forumet:

LCD - Alt du trenger vite

Når det gjelder skjerm du bør kjøpe syns jeg 17" er bra. Her kan jeg nevne Eizo L557 og Hyundai q17s. Men det kryr av gode skjermer her.

Når det gjelder 19" så les denne

Lenke til kommentar

jeg har testet masse LCDer på jobben, lest mye av det folk har sagt osv..

har nesten lyst til å kjøpe meg crt nå, å heller vente til LCD funker..

mange av LCDene jeg har prøvd er uklar på en måte.. litt diffuse liksom

aner ikke jeg ass, vanskelig valg i disse LCD tider

Lenke til kommentar

Begge er meget bra LCD skjermer, men husk å bruke skjermkort med DVI-utgang og DVI-kabel til skjermen for da unngår du "ghosting" og andre slike effekter som ofte er forbundet med billige LCD-skjermer som bare har VGA-inngang (D-Sub).

akkurat, å da må jeg kjøpe nytt skjermkort.. som jeg ikke gidder

i førsteomgang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...