fototim Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Dere som har ventet på Nikon D400 i evigheter, her har dere en god grunn til å bytte system. Du er ikke den eneste som tenker tanken http://www.dslrbodies.com/newsviews/meanwhile-meet-the-pentax.html Interesante tanker fra Nikon die hard Thom Hogan 1 Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Fik lige en idé. Da bevægelserne er så små, må det gå vældigt hurtigt, det burde vel derfor være muligt at lave en 'AUTO' setting for denne funktion så den selv kan 'opdage' om der er nogle genkendelige moiré-strukturer der forsvinder hvis funktionen er slået til.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Det er en god idé, men det spørs om den ikke blir for krevende for prosessoren. Jeg ser for meg at en moire-analyse kan være ganske krevende. Man kan selvsagt løse det ved å ta tida til hjelp, men da må man sikkert velge mellom auto-AA og bra seriebildehastighet. Har forresten Pentax sagt noe om AA fungerer på de raskeste lukkertidene? En sirkelbevegelse på 1/8000 sekund kan sikkert bli litt i drøyeste laget eller? I mitt tilfelle ville jeg hatt AA av som default. Bare for å ha en mindre ting å tenke på og vurdere. Vurderinger tar verdifull tid når man skal ta fante situasjoner og det er sjeldent noe problem. Særlig nå som oppløsningen er så høy. Lenke til kommentar
Oladal Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Som bruker av D7100 siden det kom på markedet , uten å ha sett spor av moire . Så tror jeg ikke moire er så mye å bekymre seg over . I enkelte tilfeller der moire teoretisk kan oppstå i bildene , så kan selvfølgelig funksjonen med å aktivere AA filteret være praktisk . K3 har mange andre forbedringer i forhold til tidligere modeller som jeg synes er mere interessant . Spesifikasjonene og kommende tester vil nok vise att K3 er det beste Crop kamera på markedet , men jeg venter heller på en D400 . Fotovideos feilmerking av K3 før helgen gjorde meg mere entusiastisk , det var da merket som fullformat til 9999 kr . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg er litt skuffet over at de kuttet ut ISO 80. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg