Gå til innhold

Trenger nye hodetelefoner. Pris ca 1000


Benbjo

Anbefalte innlegg

Hoy,

 

i dag tidlig knakk mine trofaste Shure SRH440 i festet der man forlenger settet. Har prøvd å teipe, til ingen nytte. Settet er uansett litt for lite til at jeg kan bruke det uten forlengingsfunksjonen. Kan forsøke å lime, men enden på visa blir nok uansett at jeg må kjøpe meg et nytt par.

 

Jeg bruker hovedsakelig settet til å høre på musikk på telefon/PC, men nå som jeg antagelig kjøper noe nytt kan jeg utvide bruksområdet.

 

Kritiske punkt:

 

* Helst < 1000kr

* jack

* kabelen må tåle litt. Elsker den på SRH440. Tykk og god. Jacken er også solid slik at ledningen ikke brister så lett (Dette er noe jeg har opplevd på en del headsett, spesielt KOSS og billige in-ears).

 

Kult å ha:

 

* Avtagbar mic

* Virke på Xbox/PS

 

Om det hadde eksistert noe med USB OG jack hadde jo det vært knall, men regner med at jeg må langt opp i pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Jack går jeg ut ifra at du mener minijack.

 

Når det kommer til USB-tilkobling er det sjeldent noe å trakte etter. Både fordi de beste hodetelefonene sjeldent har dette, men også fordi du da må kjøpe hodetelefoner med et bedre lydkort enn hva du allerede har; noe som koster.

 

 

 

I stedet for å kjøpe headset med avtagbar mikrofon ville jeg sett etter hodetelefoner uten for så å kjøpe en mikrofon du kan feste på. En får da, stort sett, mer for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Audio Technica ATH-M50 er i stor grad regnet for å være blant det aller beste du får for rett over 1000 kroner (prisen lyd og bilde oppgir er feil i dette tilfelle)

http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50

De er dog store og einer seg kansje ikke til veldig portabelt bruk om du har et problem med å gå med litt større hodetelefoner .

 

Ellers er Beyerdynamic DT770 en slager i den prisklassen , men er igjen ganske digre .

 

Om du er ute etter noen litt mer portabelt og betrkelig billigere er AKG k518 DJ en slager der du får mye lyd for pengenne , men her kan kabelen være en svakhet om du ikke er forsiktig .

 

litt vanskelig prisklasse å komme med anbefalinger merket jeg alt som er værdt å nevne ligger enten mye under eller litt over.

 

edit: når det kommer til asusen du nevner selv , så er dette en typisk "gaming" headphone , og etter hva jeg har lest er lyden deretter , altså ikke spesielt god

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...