Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svik, Løyn og graviditet.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Tidlig i sommer drev jeg på med en jente som jeg ble veldig glad i.

Vi var mye ilag, og hadde det fint.

Etter en stund dumpet hun meg, og begrunnelsen var at hun ikke var klar for noe forhold. Det var ganske tungt for meg, men jeg kom meg (som vanlig) bra igjennom det tilslutt. To moneder senere er hun blitt ilag med en ny fyr.........

Og for to dager siden fikk jeg en melding på facebook fra hun, og jeg siterer i korte trekk hva som sto der under:

"Hei **********

Det er noe jeg må fortelle deg

som jeg egentlig vurderte at jeg

ikke skulle si til deg.

Først må jeg si at jeg har kommet

i kontakt med en ny fyr

så ikke svar på denne meldingen.

Så er det en ting til jeg må si.

Da vi drev på ble jeg gravid.

Og som du vet, hadde jeg ikke

seg med noen andre enn deg

fra januar 2013 til slutten av juli 2013.

Så vi begge vet at det er kun du

som kan være faren.

Jeg var i sjokk når jeg fant ut om

graviditeten, så jeg sa ikke noe

til deg. Jeg opdaget graviditeten

rett etter at vi skulle på Muse

i sommer. Og da hadde jeg jo

allerede gjort det slutt med deg.

For tre uker siden var jeg å tok

abort. Så du skal ikke bli far

og vi skal ikke ha noe mer kontakt.

Du må ikke vare på denne meldingen

jeg er kommet i kontakt

med en ny fyr, som jeg velger å satse på.

Jeg vil ikke ha dette ødelagt....

**************"

Jeg vet ikke hva jeg føler om dette.

Først og fremst er jeg lettet for at jeg ikke skal bli far (slik det er sagt). Jeg har ingen planer om å bli det ennå. På en annen side er jeg forbannet, for at jeg ikke fikk vite noe om dette før 3 uker etter aborten.

Jeg er og forbannet på måten hun tar kontakt på, og jeg er forbannet fordi at jeg blir oppfordret til å ikke svare, fordi hun driver på med en ny fyr, som vistnok er så mye viktigere enn emg og mine følelser rundt dette.

Jeg er og forbannet fordi hun velger å skrive dette til meg 3 uker ETTER aborten. Da mener jeg heller at hun kunne gidd faen i å opplyse meg om det.

Jeg hadde nettop kommet meg over at hun dumpet meg, så får jeg all den dritten der slengt i trynet i tillegg.... Det er ikke noe ok, og det føles ut som at jeg må starte prosessen med å komme meg over henne på nytt.

Jeg sier ikke det er enkelt for henne heller, men det virker som om det er langt lettere, siden hun allerede har funnet seg en annen, og er over meg.

Anonymous poster hash: ae9c4...c0c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får spørre hvorfor hun kommer med dette nå? Om hun sier det for å lette sin egen samvittighet kan hun ta seg en bolle - hun kunne heller skrevet det på bloggen sin, for du hadde ingen mulighet til å påvirke noe som helst her uansett.

Du får skrive at du har hatt herpesutbrudd nedentil, og det kan ikke komme fra andre enn henne - fordi du fikk første utbrudd like etter Muse-konserten, og har ikke hatt det tidligere osv...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uansett dude... Jeg mener det er grunn nok til å svare henne bare pga at hun har funnet seg en ny type bare noen måneder etter at dere drev på.

Når hun har sagt til deg at «hun ikke var klar for noe forhold» og to måneder etter er med en ny type, så viser det jo bare hvor hun ligger i løypa... Dessverre... Og det kan hun jo egentlig godt bare få ta til seg mener jeg.

Du skal HVERTFAL ikke bry deg med at hun oppfordrer deg til og ikke svare henne. Du har ingen forpliktelser ovenfor henne, eller den nye typen hennes, og jeg mener at hun ikke kan forvente at du gir faen i en slik ting, og tar til deg det hun sier, uten å bry deg.

Når det gjelder graviditet, så kan ikke hun forvente at du skal gi så faen at du ikke svarer. Det burde hun tenkt på før hun kontaktet deg om dette (for det virker jo uansett som det ikke var planen hennes?)...

Jeg stusser veldig på hvorfor hun skriver alt dette til deg på facebook. Nå kjenner jeg jo ikke situasjonen deres, men jeg synes det er VELDIG rart, at det ikke går an å ta seg en telefonsamtale på noen minutter.

Hadde jeg vert deg, ville jeg satt meg ned og skrevet en seriøs melding til henne (jeg hadde ikke en gang vurdert å ringe henne...). Jeg ville knotet ned tankene mine og følelsene mine rundt dette, så sendt det til henne. Du kan godt slenge på at det var lavmål av henne å kontakte deg om noe slikt på facebook. Og at du helst hadde sett at hun ringte deg. Så kan du slenge på at du fant ut du skulle være like lavmål som henne, å svare henne på facebook. På slutten kan du egentlig skrive hva du føler, er du forbannet, så skriver du det.

Du kan nesten avslutte hele meldingen med farvell bitch, snakkes aldri igjen!

For hun er bitch når hun gjør dette på den måten.

Jeg synes det er veldig merkelig av henne, å komme «diltende etter» 3-uker etter aborten og at hun da sier «du, forresten, det er noe jeg må fortelle deg». Da kunne hun likeså godt holdt det for seg selv.

Det virker jo nesten som om hun prøver å trykke deg ennå lenger ned.

Mange jenter snakker om hvor fælt det er å bli mishandlet av gutter. Men jeg mener at dette og beviser at ting går begge veier. For dette er på en måte en slags mishandling av deg, og dine følelser. Og slikt provoserer meg veldig.

Jenter kan ikke gjøre helt som de vil de heller mener jeg.

Stå på gutt! Stå på rettighetene dine, ikke vær dumsnill! Si det du mener til henne, blokker henne fra alle sosiale nettverk og virkeligheten.

Kom deg videre, det finnes mange andre der ute, som ikke gjør slikt.

Hilsen en med god erfaring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...