Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp! Hvilken bil?

Anbefalte innlegg

Hei er en 18 år anmeldt gutt på utkikk etter en ny bil. Har nå en mercedes benz C180(w202) har hatt så mye problemer med denne det siste halv året så har bestemt at jg skal kjøpe meg en ny en. Med tanke på at jg er 18 år og går i læra har jeg ikke så mye penger. Så ser etter en bil til 50 000kr. Har sett litt på nettet og liker vw Passat, eller en golf. Men uansett hva jg ser på av biler så har de gått over 200 000km. Og om ikke så er det no galt med de. (Normalt sett 2000-2002 mod) jeg bryr meg ikke om det er diesel eller bensin eller om det er aut eller man giring. Vell... Det jeg trenger hjelp til er golf eller Passat? Å burde jg tenke mye på hvor langt den har gått med tanke på at jg ikke vil havne i samme fella som jg er i nå P måtte betale mangfoldne tussen på rep hele tiden? Tenker mest på en 1.8 t Passat med 150 h(med tanke på at jg vil ha litt hester til forbikjøring osv, lei av dårlig aks og at km/H telleren går nedover på motorvegen i oppoverbakke.) eller en Passat 2.5 tdi 4 motion. Har også sett på golf 1.8 gti 150h. Det er oftest rundt 240 000km. Så jeg trenger litt hjelp her. Hva burde jeg gjøre? På forhånd takk!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vil få en formue å betale i forsikring på motorsterke biler. sjekk litt med de forskjellige selskapene før du tenker i de baner mtp. biler med turbo og mye motor.

så om du tenker på en bil som kan kjøre greit og effektivt, tror jeg det er enklere å vurdere en mye lettere bil med ca 100 hk motor. og det er jo en del av de bilene der ute. f.eks. Suzuki Swift, Renault Clio, Ford Fiesta osv. det er jo ingen bakdel at de også er morsomme å kjøre pga. sin lave vekt og med hjulene plassert langt ut i hjørnene.

dette er biler som også blir langt billigere i forsikring en de større bilene som du tenker på nå.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Mn hvordan tror du det er med å kjøpe en bil som har gått 240 000? Og hvilken bil burde jeg velge, Passat, golf?? :)

vet noen modeller av passat har store problemer, men ikke helt sikker på hvilke det er.

Selv hadde jeg aldri villet kjørt rundt i en golf av prinsipp.

Om en bil med 240k + på km standen er et godt kjøp kommer helt ann på bilholdet til tidligere eiere, men det er selvsagt bedre å bare eliminere en del av risikoen ved å kjøpe en som har gått mindre.

Dokumentasjon og hvor lenge folk har eid bilen er en grei pekepinn på slikt, har bilen hatt 12 eiere vil det være logisk å anta at ikke alle har vært like flink, samt at bilen har blitt kjørt på forskjellige måter.

Var jeg deg, ville jeg satt opp et søk på finn etter plass, prisklasse, og så rafinert søket etterhvert, eks sedan/stasjonsvogn osv. bruk tid på å se hva som dukker opp, så ender du nok opp med en bil etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...