PoleCat Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har et Ti4600 som forsåvidt fungerer godt, men sliter litt med høyere oppløsning i spill med mange detaljer. Ligger på rundt 12-13000 i 3DMark01SE. Er det en helt ekstrem forskjell til et Hercules 9800PRO, eller er det bare så vidt en vil merke det. Hvor mange (omtrent) 3DMarks vil jeg få med dette kortet? Ikke at jeg baserer skjermkortkjøpet på dette, men det kunne vært greit å vite. Har fått med meg at dette korter også skal bråke en del, noen erfaringer med dette? Med Ti4600 kortet mitt kan jeg heller ikke kjøre 3DMark03. Eller dvs det ser ikke ut som et spill, men en lysbildefremvisning. 8fps eller .no Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Denne kan kanskje gi deg en pekepinn på forskjellene: http://www.tomshardware.com/graphic/200303...00-5200-03.html -P- Lenke til kommentar
andesam Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg vil nok tro man kan kalle det en temmelig ekstrem forskjell ja... Det er vel en 3-4 ganger kraftigere Lenke til kommentar
mr x Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jo.du vill nok merke stor fårskjell i spill hvor du bruker høy oppløsing(1280x1024-1200x1600) i 3d mark 2001 har det jo mye og si hvor stor cpu du bruker,hvis du kjører xp 2500+ uten overklokking og ati 9800 tror jeg du vil få ca 14000-15000. men i 3d mark 2003 der vil du merke ekstrem stor fårskjell fårdi ditt ti kort ikke støtter direct x9 i hardwaren..men det gjør ati-kortet(ca 5000-5500 i score) må også tenke på direct x 9 spiller som kommer doom 3 hl 2,da vil man spille med bra oppløsing og mye detaljer... men den største fårskjellen jeg merket da jeg byttet til ati 9800 var at nå kunne man spille med max detaljer i alle spill og i 1200x1600 hvis man ville.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Så jeg tenkte: Dette kortet vil jeg ha! Det er jo bare to uker til neste lønning og jeg ligger godt over budsjett. Reiste inn på Elkjøp (!) fordi jeg har sett at et slikt kort koster ca 3.500.- her, så slipper man jo frakt og ventetid i tillegg. Gikk igjennom reolene (hyllene om du vil), men ingen 9800PRO å oppdrive. Hmm... Husker at jeg har lest at Elkjøp driver med annonsering av varer til en billig penge som de ikke har. Dette måtte vel være tilfelle her også tenkte jeg. For sikkerhets skyld spurte jeg ekspeditøren om de hadde flere av dette kortet, og viste til annonsen i reklameavisen. "Nei, det tviler jeg sterkt på. Jeg tror vi er utsolgt, men jeg kan jo gå bak på lageret og sjekke for sikkerhets skyld." Dette er slikt de alltid gjør, uansett bransje eller butikk og i 9 av 10 tilfeller kommer de tomhendt tilbake. Ikke denne gang! Nå sitter jeg her med kortet mitt mellom hendene klar til å bytte ut det gamle. Gjett om jeg gleder meg! Konklusjon; Det går faktisk an å få tak i kortet på Elkjøp. Det har jeg bevist! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Når det gjelder sånne lokketilbud du beskriver der, så er det gjerne billige modeller, hvor de så kan si "men, vi har denne modellen her, bare 500,- dyrere" osv.. Det er jo litt vanskelig med et 9800Pro, da dette kortet er det beste som er Lenke til kommentar
chill1981 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg hadde et GF4 Ti4600 tidligere. Byttet til Hercules 3D Prophet 9700 Pro. Hercules kortene er ikke bare blant de kraftigeste i serien, men også blant de råeste! Bare ta en titt på bilder/reviews på www.guru3d.com Forskjellen er helt utrolig. Du vil ikke ane det. Ikke regn med så ekstremt mye mer fps i spill, dog en god del forskjell vil du merke. Men du får en mye mer stabil fps, du vil få mye penere grafikk, og ting vil generelt føles mer smooth. Det var vertfall min erfaring, ville aldri gått tilbake til det gamle kortet mitt. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Forskjellen er helt utrolig. Du vil ikke ane det. Ikke regn med så ekstremt mye mer fps i spill, dog en god del forskjell vil du merke. Men du får en mye mer stabil fps, du vil få mye penere grafikk, og ting vil generelt føles mer smooth. Det du sier er akkurat det jeg har erfart etter å ha testet kortet litt. Må si meg kjempefornøyd med kjøpet! Forskjellen i 3Dmark01SE var på 15900 mot ca 12500 før. Men i spill var forskjellen helt ekstrem. Kunne spille på maks oppløsning med full detalj og det var ikke antydning til lagging. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Nå har jeg også testa med 3Mark03. Fikk 5414. Kan noen si om dette er ok for mitt system? (får ikke starta online result browser, det skjer ingenting når jeg klikker på knappen...) Lenke til kommentar
mr x Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 5414 er bra score i 3d mark 2003.. tror mange ligger på ca 5000-6000 med pro-kortet. selv fikk jeg 4715 i score med non pro og 5505 med overklokking.. kan hende at sørveren var nede siden du ikke kom inn på Futuremark. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 kan hende at sørveren var nede siden du ikke kom inn på Futuremark. Mulig det, men rart at det aldri går da... IE åpner seg heller ikke lissom.. Testa systemet i Aquamark as well, fikk 41643 men har ikke peiling på hva det vil si.. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 kan hende at sørveren var nede siden du ikke kom inn på Futuremark. Mulig det, men rart at det aldri går da... IE åpner seg heller ikke lissom.. Testa systemet i Aquamark as well, fikk 41643 men har ikke peiling på hva det vil si.. PoleCat..er du seriøs nå.,eller tuller du med oss Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 kan hende at sørveren var nede siden du ikke kom inn på Futuremark. Mulig det, men rart at det aldri går da... IE åpner seg heller ikke lissom.. Testa systemet i Aquamark as well, fikk 41643 men har ikke peiling på hva det vil si.. PoleCat..er du seriøs nå.,eller tuller du med oss Tuller ang. hva? Aquamark-scoren? Har aldri brukt programmet før. Eller var det noe annet du mente? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 ok..sorry trodde alle viste hva 3d mark og Aquamark hva ser jo ut som du har peling på data så jeg trodde du bare spøkte.. :oops: Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 ok..sorry trodde alle viste hva 3d mark og Aquamark hvaser jo ut som du har peling på data så jeg trodde du bare spøkte.. :oops: Selvfølgelig vet jeg jo hva det er og hva det er godt for, men det jeg ikke visste var hvor god Aquamark og 3DMark03 scoren var i forhold til systemet mitt. Kan nemlig ikke bruke online result browser, kun med 2k1SE. Har sett litt rundt på forumet og fant ut at Aquamark-scoren sikkert ikke var så verst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå