Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg av etter få minutter

Anbefalte innlegg

Jeg har en stasjonær pc som jeg kjøpte for kanskje 5-7 år siden. For et par år siden oppgraderte jeg skjermkort osv. for at jeg skulle kunne spille "dagens" spill. Har Windows7 premium hom 64 versjon. Har egentlig ikke hatt noe problemer med den før nå plutselig.

Det som skjedde var at den bare slo seg av etter et par, tre minutter. Dvs. at den noen ganger slår seg helt av, og andre ganger kutter den bare skjermen, og sikkert noe annet, men du hører den durer litt.

Dette skjedde første gang for ca ei uke siden. Jeg vet ikke om det har noe å si men det skjedde da jeg gjorde følgende. Jeg fikk beskjed om at det var en ny oppgradering til skjermkortet mitt (AMG catalyst et eller annet). Jeg begynte da å laste ned den, samtidig som jeg lastet ned en betaversjon av Battlefield 4. Etter restart et par ganger så begynte plutselig skjermen å bli lilla også :).... Jeg tenkte da at jeg skulle prøve å tilbakestille pc'en til en tidligere dato og har etter hvert fått det til (tilbakestilte dne til en gang i mai). Men den fortsetter å slå seg av etter kort tid. Så fikk jeg beskjed om at jeg kunne oppgradere Java. Det virket som om at etter at jeg hadde gjort det så ble skjermen og fargene vanlig igjen.

Problemet er bare at pc'en slår seg av etter 2-3- minutter og jeg vet a faen hva det er..... Er det noen som har noe tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig så har jeg selv brukt støvsuger menge ganger, men har også brukt både hårføner og trykkluft på boks. Så langt funker alt normalt.

Må dessuten rengjøre madamen sin PC i dag da den begynner å bli ganske så støvete. Blir nok hårføner og støvsuger denne gangen også. :dremel:

Lenke til kommentar

Hmmmm. Har prøvd å få bort alt jeg klarer men det samme skjer fortsatt. Jeg tror kanskje ikke den holder seg noe lenger i drift heller før han kutter. Men som nevnt tidligere, den kutter ikke 100% med en gang som regel, men durer litt "og holder på med et eller annet" :)..........

Lenke til kommentar

Sjekk kjøleren til skjermkortet, disse kan også bli fulle av støv.

Siden du nevner skjermen skifter farge, så vil jeg tro det er skjermkortet som går varmt.

I værste fall blir det skadet av varmgang over lengre tid.. artifacts osv..

Lenke til kommentar

Hei ja. Jeg tok av dekselet og startet maskinen nå og ser at det er 3 vifter. Det er 1 der strømforsyningen går inn, det er 1 på hovedkortet og 1 på skjermkortet. Den på hovedkortet gikk jevnt hele tiden, den på strømforsyningen gikk både hurtig og mindre hurtig og den på skjermkortet gikk ikke i det hele tatt!!! Etter et par minutter begynte det å bli varmt rundt skjermkortet og etter et par minutter til så skrudde pc'en seg av....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...