328turbo Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Egentlig kanskje det mest fornuftige jeg har hørt på ganske lenge:) ringer dem etterpå Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvorfor i alle dager foreslår folk at han skal skaffe seg en hund, for å unngå at naboen lar sine dyr valse rundt på hans tomt?! I helvete om jeg hadde skaffa meg en hund, for å bøte på at naboen ikke klarer å ta vare på dyra sine.Fordi man er løsningsorienterte, og ikke så opptatt av å hisse seg opp? Det er som sagt ikke lov å la dyrene sine gå løs på naboens eiendom, men det er heller ikke lov å drepe naboens dyr selv om de gjør noe ulovlig. En løsning gjennom rettsvesenet er kronglete, krevende og dyr, derfor foreslår man andre løsninger. Om det ikke er et alternativ så er det ikke det, men å nekte å vurdere løsningen fordi man er sta og prinsippfast er ikke særlig luet. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Politiet og Mattilsynet sier det ikke er dems problem. Jeg skulle til å svare på dette, men NikkaYoichi gjorde det for meg; Hvorfor i alle dager foreslår folk at han skal skaffe seg en hund, for å unngå at naboen lar sine dyr valse rundt på hans tomt?! I helvete om jeg hadde skaffa meg en hund, for å bøte på at naboen ikke klarer å ta vare på dyra sine. Nei, ta kontakt med politiet og hvis de sier det ikke er deres problem, så kan du spørre om det er deres problem om du avliver fuglene. For hvis DET er deres problem, så får de jaggu sørge for at DU slipper å avlive dyra. Og så denne karen; Fordi man er løsningsorienterte, og ikke så opptatt av å hisse seg opp? Det er som sagt ikke lov å la dyrene sine gå løs på naboens eiendom, men det er heller ikke lov å drepe naboens dyr selv om de gjør noe ulovlig. En løsning gjennom rettsvesenet er kronglete, krevende og dyr, derfor foreslår man andre løsninger. Om det ikke er et alternativ så er det ikke det, men å nekte å vurdere løsningen fordi man er sta og prinsippfast er ikke særlig luet. Altså, jeg har oppfattet det slik at enhver "minnelig" løsning eller hva man nå skal kalle det er utelukket her, etter hvordan TS beskriver naboens oppførsel. Bare sånn for å ha det poengtert.. Jeg hadde gått for å beint ut levere en anmeldelse. Det er ikke noe Politiet kan velge å bare avvise, da blir de nødt til å forholde seg til det og vurdere saken seriøst. Noe helt annet altså enn om man bare ringer og spør om de kan gjøre noe. Ta det fra en som har prøvd seg på noe liknende, og fikk god hjelp - men altså ikke før det faktisk ble levert en formell anmeldelse. EDIT Men så slo det meg .. det er ingen som har foreslått et realt fugleskremsel? Endret 8. oktober 2013 av jonlem 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 EDIT Men så slo det meg .. det er ingen som har foreslått et realt fugleskremsel? Trådstarter nevnte at det har blitt prøvd :-) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Fordi man er løsningsorienterte, og ikke så opptatt av å hisse seg opp? Det er som sagt ikke lov å la dyrene sine gå løs på naboens eiendom, men det er heller ikke lov å drepe naboens dyr selv om de gjør noe ulovlig. En løsning gjennom rettsvesenet er kronglete, krevende og dyr, derfor foreslår man andre løsninger. Om det ikke er et alternativ så er det ikke det, men å nekte å vurdere løsningen fordi man er sta og prinsippfast er ikke særlig luet.Det er ikke løsningsorientert å foreslå at vedkommende skal skaffe seg et eget kjæledyr å ta vare på - det er rett og slett idioti - sånn, der var det sagt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Om man ikke egentlig ønsker seg en hund, er det tåpelig å foreslå å skaffe en, kun for å jage naboens fugler når de er i hagen din. Å drepe fuglene må være siste utvei. Løsningen må være noe som involverer politiet. Jeg liker dette forslaget: ...Nei, ta kontakt med politiet og hvis de sier det ikke er deres problem, så kan du spørre om det er deres problem om du avliver fuglene. For hvis DET er deres problem, så får de jaggu sørge for at DU slipper å avlive dyra. Om det ikke fungerer, leverer du en formell anmeldelse til politiet. Endret 8. oktober 2013 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hei! Har en nabo som har en del fjærkre gående løst, og de tar seg godt til rette på min eiendom så å si hver dag. De kan fly og lander gjerne på gelenderet på verandaen og driter ned belegningssteinen vår og skiferen på trappa. Noe som fører til stygge merker. Bråker også noe vanvittig. Bor landlig til, men finnes ikke noe sted som er så landlig at dette er greit tror jeg. Lurer på hva jeg har lov til og gjøre med problemet da naboen er helt umulig og snakke med og det blir bare skriking der jeg blir beskyldt for ditt og datt. Human avliving, hvordan er dette da jeg mener dette er et skadedyr? Mvh Ikke begynn å krangle med naboen. Da har du det bare gående. Men om undulaten plutselig en dag skulle forsvinne.. you catch my drift? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Nå paste da veldig bra at jeg heter Evil Seagull Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Bedre med en fugl i hånda enn 10 på tunet. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg hadde gått for å beint ut levere en anmeldelse. Det er ikke noe Politiet kan velge å bare avvise, da blir de nødt til å forholde seg til det og vurdere saken seriøst. Noe helt annet altså enn om man bare ringer og spør om de kan gjøre noe. Ta det fra en som har prøvd seg på noe liknende, og fikk god hjelp - men altså ikke før det faktisk ble levert en formell anmeldelse. Dette er hva du burde gå for. Hvis anmeldelse heller ikke hjelper så antar jeg at det blir hønsesuppe på hele forumet her? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 JEG hadde gitt naboen ÉN advarsel, etter dette hadde dyr som kom uønsket inn på min eiendom forsvunnet i stillhet. Du bør nok ikke velge den løsningen om du involverer politiet, det er nok en enten/eller sak. Fugl eller andre mindre dyr er forholdsvis enkle å avlive humant om du bare får tak i dem. Hodet på en vedkubbe og knuse skallen med et dertil egnet verktøy er vel antageligvis det mest humane å gjøre. Trippel plastemballering så ingen i avfallsverket får seg et unødvendig sjokk, og så rett i søpla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå